  • 1. Data: 2004-04-28 22:31:08
    Temat: budowlany problem ?
    Od: "/Endrju/" <m...@i...pl>

    Przeszukalem grupe - ale nie widze nic na ten temat :(
    Jezeli to nie ta grupa - to prosze o wskazanie wlasciwej.

    We wrzesniu 2003 podpisalem akt not. zakupu mieszkania w ktorym deweloper
    okreslil termin wykonania kompletnego przylacza sieci energetycznej wraz z
    licznikiem energii nie pozniej niz do 31.XII.03.

    Dzisiaj sie dowiedzialem ze jego umowa z elektrownią opiewa na termin
    czerwiec 2006 na takie lacze..
    Deweloper zalozyl jakies 3 miesiace temu podliczniki i teraz przyszedl z
    rachunkiem zeby placic mu za prad.

    A w akcie mam taki zapis:
    "do czasu uruchomienia docelowego zasilania energia elektryczna Deweloper
    zapewni zasilanie ze słupa elektrycznego zainstalowanego tymczasowo na placu
    budowy a wykonanie wyżej wymienonych prac bedzie dokonane bez obowiazku
    uiszczania dodatkowych oplat z tego tytułu"

    I tu moje zasadnicze pytanie:
    Jak to rozumiec ? Wymienione prace - to samo zainstalowanie słupa i kabli -
    czy tez korzystanie z pradu do czasu podlaczenia wlasciwego docelowego
    zasilania ?

    Z jego zapewnien przy kupnie mieszkania wynikalo ze nalezy rozumiec ten
    zapis jako nieplacenie (za przygasajace wiecznie swiatlo i wywalane 10 razy
    na dobe korki :(

    Teraz jak przyszlo co do czego zainstalowal gdzies po drodze do budynku
    podlicznik i żada zapłaty za odczyty z tego podlicznika ja niestety nie
    bardzo sie znam na elektryce i nawet nie wiem czy ten licznik to
    rzeczywiscie pokazuje w ogole moj pobor energii?

    Z góry dziekuje za pomoc

    Pozdrawiam
    Andrzej

  • 2. Data: 2004-05-04 21:21:03
    Temat: Re: budowlany problem ?
    Od: Komodor <k...@p...fm>

    /Endrju/ wrote:

> [...]
    > placu budowy a wykonanie wyżej wymienonych prac bedzie dokonane bez
    > obowiazku uiszczania dodatkowych oplat z tego tytułu"

    W zapisie tym chodzi o to, że docelowa umowa z Zakładem Energetycznym może
    być podpisana po uzyskaniu pozwolenia na użytkowanie budynku. W wypadku
    wykonania części obiektu w zakresie umożliwiającym użytkowanie inwestor
    może uzyskać pozwolenie na użytkowanie przed wykonaniem wszystkich robót i,
    np. sprzedać mieszkania. W rozumieniu Prawa Budowlanego jest to dalej
    budowa. Zgodnie z PB (Dz.U. Nr 207/2003 poz. 2016) Zakład Energetyczny może
    dostarczać energię na potrzeby budowy na podstawie pozwolenia na budowę
    (decyzji Nr II )przed wykonaniem docelowego przyłącza.Taryfa jest znacznie
    wyższa. Taka sytuacja tu właśnie występuje
> [...]
    > - czy tez korzystanie z pradu do czasu podlaczenia wlasciwego docelowego

    Należy to rozumieć jako prawo do odpłatnego korzystania z energii bez
    ponoszenia dodatkowych kosztów prowizorycznego przyłącza bo te są kosztami
    budowy.

    > Z jego zapewnien przy kupnie mieszkania wynikalo ze nalezy rozumiec ten
    > zapis jako nieplacenie (za przygasajace wiecznie swiatlo i wywalane 10
    > razy na dobe korki :(

    Tak powiedział? Trudno uwierzyć! Raczej popatrz co napisał...

    > Teraz jak przyszlo co do czego zainstalowal gdzies po drodze do budynku
    > podlicznik i żada zapłaty za odczyty z tego podlicznika

    Obawiam się, że miał do tego prawo.

    Komodor

  • 3. Data: 2004-05-05 07:03:33
    Od: "/Manatwork/" <s...@o...pl>

    Użytkownik "Komodor" <k...@p...fm> napisał w wiadomości
    > [...........................]
    > Teraz jak przyszlo co do czego zainstalowal gdzies po drodze do budynku
    > >
    > Obawiam się, że miał do tego prawo.
    > Pozdrawiam
    > Komodor

    Dzieki za odpowiedz - mam jeszcze trzy pytanka - moze wiesz tez cos na ten
    temat:
    1) Skad mam wiedziec do czego jest podpiety ten podlicznik - powinien mi dac
    jakis projekt tej instalacji ? - czy place za swoje czy za cos jeszcze ?
    2) Jaki stan licznika nalezy przyjac jako wyjsciowy ? Nie pospisywalem
    zadnego protokolu w momencie montazu licznika - licznik wyglada na uzywany
    dosyc juz wiekowy ?
    3) Na jakiej podstawie moze mi wystawic rachunek za energie elektryczną ?
    Czy to bedzie faktura, czy rachunek ?

    Pozdrawiam
    Andrzej