  • 1. Data: 2004-04-28 19:53:56
    Temat: Termin gwarancji
    Od: "Snoopy" <s...@a...pl>

    Ile wynosi termin gwarancji, w przypadku wymiany sprzetu na nowy (z tytulu
    gwarancji, sprzet oddany nie do sklepu, lecz do producenta)? Napewno rok,
    ale czy w tym momencie producent nie jest jednoczesnie sprzedawca? "...firma
    postanowila zakupic panstwu nowe urzadzenie..." Chodzi mi o to, ze
    sprzedawca jest odpowiedzialny za towar niezgodny z umowa przez okres 2 lat
    (normalnie, Art. 10. Dz. U. 141 poz. 1176), czy w takim przypadku to tez ma
    zastosowanie?

    Grzesiek *** www.oldtimerfiat.club.prv.pl ***
    GG: 458449 *** www.snoopy.com ***

  • 2. Data: 2004-04-28 22:14:15
    Temat: Re: Termin gwarancji
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Snoopy wrote:

    > Ile wynosi termin gwarancji, w przypadku wymiany sprzetu na nowy (z tytulu
    > gwarancji, sprzet oddany nie do sklepu, lecz do producenta)? Napewno rok,
    > ale czy w tym momencie producent nie jest jednoczesnie sprzedawca?

    Raczej nie. Kto był gwarantem? Co było w gwarancji?
    A termin gwarancji wynosi tyle, ile ona sama okresla.

    KG

  • 3. Data: 2004-04-28 22:31:26
    Od: "Snoopy" <s...@a...pl>

    kam wrote:
    > Raczej nie. Kto był gwarantem? Co było w gwarancji?
    > A termin gwarancji wynosi tyle, ile ona sama okresla.

    Gwarancja, to dobra wola producenta, ale oprocz tego jest odpowiedzialnosc
    sprzedawcy, ktora trwa dwa lata, bez wzgledu na gwarancje (chyba?). Moze sie
    myle? Dlatego pytam, jak to wlasciwie jest... W koncu taki zapis w ustawie.

  • 4. Data: 2004-04-29 10:34:16
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Snoopy wrote:

    > kam wrote:
    > Gwarancja, to dobra wola producenta, ale oprocz tego jest odpowiedzialnosc
    > sprzedawcy, ktora trwa dwa lata, bez wzgledu na gwarancje (chyba?).

    Tak

    > Moze sie myle? Dlatego pytam, jak to wlasciwie jest...

    A to zależy od tego jak zinterpretujesz zachowanie producenta, w tym na
    ile to zachowanie stanowi wypełnienie obowiązków gwaranta. Jeśli wymiana
    rzeczy wynika z gwarancji to moim zdaniem nie ma podstaw aby stosować tu
    ustawę o szczególnych (...).

    KG