  • 1. Data: 2008-03-24 23:19:31
    Temat: brak prawa jazdy przy sobie
    Od: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl>

    jak wyglada kwestia kar, gdy osoba majaca prawo jazdy, ale np.
    zostawila w domu zostanie zatrzymana do kontroli przez policje.
    papiery samochodu i wazne oc jest, brak jakiegokolwiek wykroczenia,
    ale brak pod reka prawa jazdy - jakie kary za to gorza?

    pozdarwiam,
    Cyb

  • 2. Data: 2008-03-24 23:20:37
    Temat: Re: brak prawa jazdy przy sobie
    Od: "Cezar" <c...@i...pl>

> [...]
    > papiery samochodu i wazne oc jest, brak jakiegokolwiek wykroczenia,
    > ale brak pod reka prawa jazdy - jakie kary za to gorza?

    Brak papierow przy sobie to wykroczenie, grzywna jak pamietam do 250 zl.

    Cezar

  • 3. Data: 2008-03-24 23:24:09
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Cezar" <c...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Brak papierow przy sobie to wykroczenie, grzywna jak pamietam do 250 zl.

    Wg taryfikatora 50 zl.
    - 50 zl za prawko, 50 zl za dowod rejestracyjny i 50 zl za brak (przy sobie)
    polisy OC - jak ktos wszystko ma razem i zapomni, to 150 zl.
    A tak z ciekawosci - jaka jest praktyka? Czy mozna zaplacic i jechac (w
    koncu w CEPiK-u moga sprawdzic, ze mam uprawnienia i np. ze to moj pojazd)?
    Czy tez odholowanie?

    Pozdrawiam
    SDD

    Pozdrawiam
    SDD

  • 4. Data: 2008-03-24 23:26:48
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    >Czy mozna zaplacic i jechac (w

    Oczywiscie skrot myslowy: zaplacic = przyjac mandat.
    Bo rozumiem, ze jesli ktos doslownie zaplaci (nie bedac cudzoziemcem), to
    odjedzie bez problemu :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 5. Data: 2008-03-24 23:39:26
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 25 Mar, 00:24, "SDD" <s...@t...pl> wrote:
    > i 50 zl za brak (przy sobie)
    > polisy OC

    za brak polisy OC mozna zalapac sie na odholowanie samochodu na
    parking policyjny, co wychodzi troche drozej...

    WS

  • 6. Data: 2008-03-24 23:52:29
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Jak ktoś zapłaci dosłownie to odjedzie, ale zaobrączkowany przed oblicze
    prokuratora.

    A co do przyjęcia mandatu, to normuje to art. 130 PoRD:

    Art. 130a. 1. Pojazd jest usuwany z drogi na koszt właściciela w przypadku:
    1) pozostawienia pojazdu w miejscu, gdzie jest to zabronione i utrudnia
    ruch lub w inny sposób zagraża bezpieczeństwu,
    2) nieokazania przez kierującego dokumentu stwierdzającego zawarcie umowy
    obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej posiadacza pojazdu
    lub stwierdzającego opłacenie składki tego ubezpieczenia,
    3) przekroczenia wymiarów, dopuszczalnej masy całkowitej lub nacisku osi
    określonych w przepisach ruchu drogowego.

    2. Pojazd może być usunięty z drogi na koszt właściciela, jeżeli nie ma
    możliwości zabezpieczenia go w inny sposób, w przypadku gdy:

    1) kierowała nim osoba:
    a) znajdująca się w stanie nietrzeźwości lub w stanie po użyciu alkoholu
    albo środka działającego podobnie do alkoholu,
    b) nieposiadająca przy sobie dokumentów uprawniających do kierowania lub
    używania pojazdu,

    2) jego stan techniczny zagraża bezpieczeństwu ruchu drogowego, powoduje
    uszkodzenie drogi albo narusza wymagania ochrony środowiska.

    3. Pojazd może być przemieszczony lub usunięty z drogi, jeżeli utrudnia
    prowadzenie akcji ratowniczej.

  • 7. Data: 2008-03-25 06:47:55
    Od: Tapatik <t...@b...adresu>

    Użytkownik SDD napisał:

> [...]
    > koncu w CEPiK-u moga sprawdzic, ze mam uprawnienia i np. ze to moj pojazd)?

    Ja kiedyś tak wpadłem, musiałem wrócić do chałupy i przywieźć. Przy
    okazji sprawdzili mnie alkometrem. Z tym, że jak wracałem z dokumentami,
    to radiowóz już odjechał, więc nie miałem komu pokazać. :-)
    Widocznie zależy na kogo trafisz.

    --
    Pozdrawiam,
    Tapatik

  • 8. Data: 2008-03-25 10:58:58
    Od: suddengunfire <d...@g...com>

    On Mar 25, 6:47 am, Tapatik <t...@b...adresu> wrote:

    > Ja kiedyś tak wpadłem, musiałem wrócić do chałupy i przywieźć. Przy
    > okazji sprawdzili mnie alkometrem. Z tym, że jak wracałem z dokumentami,
    > to radiowóz już odjechał

    He, he, he! Co za kraj..

    A ja juz od 2 lat jezdze bez dokumentow przy sobie (bo mozna latwo
    zgubic) i jak dotad zadnej kontroli nawet nie mialem.. Poza RP policja
    ma wazniejsze sprawy na glowie anizeli sciganie i gnebienie
    porzadnych, boguduchawinnych obywateli

    Ale nawet w przypadku gdyby mnie policja zatrzymala, to wszystko mozna
    szybko sprawdzic. Bez koniecznosci posiadania przy sobie jakichs tam
    papierkow

    Jak - tego RP dowie sie i wdrozy moze za jakies 40 lat

  • 9. Data: 2008-03-25 11:34:38
    Od: "LukaszS" <l...@p...onet.WYTNIJpl>

    > Poza RP policja
    > ma wazniejsze sprawy na glowie anizeli sciganie i gnebienie
    > porzadnych, boguduchawinnych obywateli

    To dziwne, bo mnie w Austrii, Czechach zatrzymali do rutynowej kontroli. Nie
    mówiąc o służbie celnej.

    > Jak - tego RP dowie sie i wdrozy moze za jakies 40 lat

    Tu też chrzanisz. Wystarczy posłuchać radia na policyjnej częst. Zobaczysz, jak
    często jest sprawdzana zgodność dokumentów z rzeczywistością. W szczególności
    ważność prawa jazdy. Nie wiem, jak w innych miastach ale w KRK w policyjnych
    autach często jest terminal, na którym pan policjant może sobie wszystko
    sprawdzić on-line nie zawracając głowy dyżurnemu.

    --
    Lukasz

  • 10. Data: 2008-03-25 11:52:29
    Od: suddengunfire <d...@g...com>

    On Mar 25, 11:34 am, "LukaszS" <l...@p...onet.WYTNIJpl> wrote:

    > często jest sprawdzana zgodność dokumentów z rzeczywistością. W szczególności
    > ważność prawa jazdy.

    a co jesli nie mam akurat przy sobie prawa jazdy ani zadnego innego
    dokumentu?