  • 1. Data: 2008-03-24 19:00:59
    Temat: Sprzedaż portalu
    Od: pch3l4 <p...@a...pl>

    Witam serdecznie,

    Pewien czas temu zleciłem pewnemu programiście stworzenie portalu www
    i umówiliśmy się, że będzie on posiadał 20% udziałów w nim. Chciałbym
    teraz go sprzedać i mam pytanie, czy mogę sprzedać cały portal i jemu
    później zapłacić 20% kwoty za która został sprzedany portal czy
    jedynie mogę sprzedać 80% moich udziałów. Nie jesteśmy żadną spółką
    tylko osobami prywatnymi. Posiada on również prawa autorskie do kodu i
    w związku z tym czy ma on jakieś dodatkowe prawa do podejmowania
    decyzji przy zarządzaniu portalu. Czy jedynie ja mam takie prawa jako
    osoba która jest właścicielem 80% portalu.

    Z góry dziękuje za odpowiedź i pozdrawiam.

  • 2. Data: 2008-03-24 21:24:43
    Temat: Re: Sprzedaż portalu
    Od: "tg" <...@a...a>

    pch3l4 napisal:
> [...]
    > później zapłacić 20% kwoty za która został sprzedany portal czy
    > jedynie mogę sprzedać 80% moich udziałów.

    dlaczego mialbys miec mozliwosc sprzedazy udzialow innej osoby??

    przyklad: za 1 pln calosc, 20 groszy dla niego, 80 groszy dla ciebie,
    a 10 tysiecy 'pod stolem' - widac gdzie tkwi problem?

  • 3. Data: 2008-03-24 21:29:07
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "pch3l4" <p...@a...pl> napisał w wiadomości
    f.googlegroups.com...

    Proponuje zapoznanie się z przepisami o współwłasności. Generalnie
    teoretycznie potrzebna jest zgoda obydwu współwłaścicieli. W praktyce wiele
    zależy od tego, jak formalnie macie pozawierane umowy i co Ty chcesz tak
    naprawdę sprzedać. Nie możesz sprzedać tego, do czego praw nie posiadasz. A
    zatem o ile nie masz uregulowanych majątkowych praw autorskich do portalu,
    to możesz co najwyżej sprzedać adres. Portal jako taki należy do tego, kto
    go wykonał. Chyba, że kupiłeś owe prawa majątkowe za te 20% udziałów. Ale
    wówczas wracamy do punktu wyjścia i konieczna jest zgody obydwu, a w
    ostateczności sądu. Inaczej możesz sprzedać swoje 80%, jeśli je ktoś kupi.

  • 4. Data: 2008-03-24 22:40:23
    Od: pch3l4 <p...@a...pl>

    On 24 Mar, 22:29, "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote:
> [...]
    > wówczas wracamy do punktu wyjścia i konieczna jest zgody obydwu, a w
    > ostateczności sądu. Inaczej możesz sprzedać swoje 80%, jeśli je ktoś kupi.

    czyli nie mogę sprzedać nawet tych 80% ponieważ nie mam praw
    autorskich do portalu?

  • 5. Data: 2008-03-24 23:04:03
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "pch3l4" <p...@a...pl> napisał w wiadomości
    f.googlegroups.com...

    Dokąd nie napiszesz, jaką macie umowę, to nie jestem w stanie nic więcej
    konstruktywnego napisać. Do czego masz te swoje 80%? Do adresu? Do kodu? I
    co chcesz sprzedać? Adres? portal wraz z kodem?