  • 1. Data: 2008-03-24 19:53:33
    Temat: Gdzie znajdę treść aktu notarialnego związanego ze służebnością
    Od: "J.Jackowski" <n...@p...pl>

    Kilka wątków temu rozpocząłem dyskusję na temat zniesienia służebności.
    Podczas świątecznej rozmowy uzyskałem kilka informacji i w związku z tym
    mam pytanie. Najpierw powiem o co wiem a potem zadam pytanie :)

    Otóż służebność została założona jesienią 1971 roku i jedyny źródłowy
    dokument z tym związany to akt własności w którym jest napisane, że
    prezydent miasta ..... blablabla

    i na dole jest adnotacja z info na temat służebności:
    działka x jest obciążona służebnością przejazdu, przegonu i przechodu na
    rzecz każdoczesnych właścicieli działki y oraz z pasem 2m zachodniej
    strony działki.

    Z tym jest mały szkopuł :)
    działka x graniczy z drogą publiczną od strony wschodniej :) Droga po
    której jest wyznaczona służebność biegnie od wschodu wzdłuż północnej
    granicy i skręca na zachód.
    Jak już pisałem we wcześniejszym wątku osoby te posiadają bezpośredni
    zjazd ze swoich działek na drogę publiczną a służebność teraz traktują
    (poza jedna osobą) jako sposób na uprzykrzenie życia :(
    Czy mogę teraz nie przepuścić ich od strony innej niż zachodnia ??

    Z tego co dziadek sobie przypomina to służebność została zawarta w
    urzędzie miasta a nie u notariusza. I że spotkali się razem i tak sobie
    ustalili a dziadek sie zgodził i podpisał.
    Z tego co wiem z poprzedniego wątku skoro służebności nie wyznaczył sąd
    to musi być jakaś umowa do tego. Chciałbym zapoznać się z treścią tej
    umowy aby wiedzieć na czym stoję. Gdzie mogę uzyskać info o treści tej
    umowy. W mojej księdze jest tylko info o samej służebności :(

    Z góry dzieki za wszelką pomoc :)

    Pozdrawiam
    J.Jackowski

  • 2. Data: 2008-03-24 20:13:20
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>

    Użytkownik "J.Jackowski" <n...@p...pl> napisał w wiadomości

    [cut]

    Imho dokument ten powinien znajdowac sie w dokumentach sadowych, bo musial
    byc dolaczony do wniosku do sadu jako podstawa wpisu w KW. Popytaj wiec w
    sadzie, ktory prowadzi KW.