    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Tue, 12 Mar 2013 14:26:25 +0100
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: brak domofonu i skrzynki na listy - czy tak moze byc?

    On Tue, 12 Mar 2013, Kris wrote:

    >zrobic w takiej sytuacji czy jest to zgodne z prawem lokalowym ?
    >
    > 1. kupic zamek z 4 kluczami- koszt maks 50zł zapewne

    IMVHO zacząć trzeba od tego co napisał Mr. Misio.
    Jako (prawdopodobnie) lokatorzy mają wyłącznie prawo korzys-
    tania z części wspólnych, nie mogą nimi rozporządzać, w poście
    nie było ani słowa o tym żeby lokale stanowiły ich własność.
    Czyli mogą pytać, a potem w zależności od wyniku próbować
    naciskać właściciela.

    > 2. sprawdzić czy macie fundusz remontowy- jesli tak to
    > zlecić administracji

    Ale oni najwyraźniej nie są właścicielami.
    Ja też mogę zlecić abyś coś tam zrobił w Twoim domu, nie
    wiem czy bardzo się tym przejmiesz ;)

    Jeśli są to lokale komunalne, to oczywiście powinni zacząć
    od administracji (która pewnie pełnomocnictwo do załatwiania
    takich spraw ma), ale w braku porozumienia muszą rozmawiać
    z właścicielem, czyli wydziałem lokalowym ichniej gminy.
    I zdecydowanie pismo ze "zgodą na zainstalowanie własnego
    zamka". Jak administracja nie podpisze, to do wydziału
    lokalowego.

    pzdr, Gotfryd