  • Data: 2003-11-24 23:20:31
    Temat: Re: blad kasjerki, brak biletu, mandat
    Od: "Psychik" <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Uzytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...iq.pl>

    > Niestety pomiedzy stacja G i H zostalismy skontrolowani i otrzymalismy
    > wezwanie do zaplaty 110zl kary.

    PKP nie stosuje "oplat karnych", ale "oplaty dodatkowe/specjalne".
    roznica jest taka, ze z tych pierwszych musieliby dzielic sie z lokalnym
    urzedem miasta, a z oplaty dodatkowej juz nie, bo to nie kara. nawet jesli
    bedziesz sie odwolywal i uznaja Twoja racje, to i tak dowala Ci oplate za
    postepowanie. u mnie wynioslo to 2 lata temu 49,94zl :-( a sprawa dotyczyla
    legitymacji. kanarzyca stwierdzila, ze jest falszywa, skonfiskowala ja i
    dowalila tez cos kolo 100zl (do wczesniej zaplaconych 15zl za bilet
    studencki). okazalo sie, ku memu zdziwnieiu ;-), ze legitymacja jest jednak
    prawdziwa i prokuratura umorzyla sprawe oddsylajac mi dokument do domu (a
    powinni do organu wydajacego, czyli uczelni ;-) heh... zaplacilem te
    49,94zl, bo starzy dali siano, zeby spac spokojnie w nocy :-)
    aha... a na legitymacji jezdze do dzis, a tej kanarzycy smieje sie w
    twarz i specjalnie podtykam jej pod nos, zeby sobie sprawe przypomniala.
    tip: chodzi o kanarzyce na trasie poznan-wroclaw, taka ruda suke, ktora
    zawsze nosi wzorzyste rajstopy, bleee... ;-)

    psychik