eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoblad kasjerki, brak biletu, mandat › Re: blad kasjerki, brak biletu, mandat
  • Data: 2003-11-25 00:05:24
    Temat: Re: blad kasjerki, brak biletu, mandat
    Od: Bartosz Lukasz Radko <b...@e...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Robert Tomasik wrote:

    > Uwazam, ze co do zasady pracownicy RENOMY w tym wypadku mieli racje. W
    > koncu bilet nie obejmowal odcinka G-H, a oni nie moga znac tabel platnosci
    > na pamiec.

    Powinni. To proste.

    > Ja bym proponowal jednak wystosowac pismo do PKP z prosba o
    > anulowanie kary. I moim zdaniem wystarczajacym argumentem bedzie fakt, ze
    > cena biletu A-H i A-G jest jednakowa.

    Jak wyżej wyłożyłem, gdyby jechali z A do H, to nie byłoby sprawy, a
    błąd kontrolerów byłby ewidentny. Problem w tym, że jechali z H do A.
    Zwróć uwagę, że gdyby nie zostali złapani, mogliby pojechać jeszcze za
    stację A, w razie czego tłumacząc się, że jadą do stacji X, do której
    bilet z G kosztuje tyle samo, co do A.
    Najlepiej zrobić rysunek:

    X---A=====G---H

    Ceny biletów z G do A, z H do A i z G do X są jednakowe.
    Cena biletu z H do X jest wyższa.
    Jadą z H do X z biletem G-A.
    Na odcinku H-G tłumaczą się, że jadą do A, a bilet z H kosztuje tyle, co
    z G.
    Na odcinku A-X tłumaczą się, że jadą z G, a bilet do X kosztuje tyle, co
    do A.
    Zarobili różnicę w cenach biletów H-X i G-A.
    Reasumując - nie widzę szans na pozytywne rozpatrzenie reklamacji. Taki
    precedens otworzyłby drogę do przekrętów.

    BR

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1