    From: jokey alvarez <j...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: biuro nieruchomosci - prowizja
    Date: Sun, 30 Jan 2005 14:07:32 +0100

    Dnia Fri, 28 Jan 2005 23:00:50 +0100, Radzisz napisał(a):

    Czesc !

    > co Cię tak zbulwersowało ???
    >fakt opisany ponizej

    > a czy zgodne z prawem jest korzystanie z cudzej pracy i nie płacenie za
    > nią ???
    czy zgodne z prawem jest naciaganie ludzi przez posrednika wmawiajac im, ze
    sprzedadza dom o 30% drozej niz w tej chwili mamy ustalone, poniewaz
    posrednik w zeszlym tygodniu sprzedal podobny obiekt w bliskiej okolicy za
    taka wlasnie kwote (+30%). Czyni to calkiem swiadomie, poniewaz sprzedajacy
    placi prowizje od kwoty wystawionej a nie od sprzedazy. Oczywiscie to jest
    zgodne z prawem, ale czy ja nie moge sprobowac z drugiej strony rowniez
    zgodnie z prawem nie zaplacic mu tyle ile by sobie zyczyl ode mnie ? Czyli
    krotko mowiac okrasc zlodzieja zgodnie z prawem ?

    > trzeba było samemu szukać, a nie w agencji ... wtedy nie musiałbyś
    > płacić prowizji ...
    nie mialem szans znalezienia tej akurat nieruchomosci, poniwaz nie dosc ze
    byla w tym biurze na wylacznosc, to do tego okazalo sie ze w ogole jej nie
    reklamowali. Dopiero po tym jak posrednika postawilem na bacznosc po serii
    wizyt w ruinach, za ktore ludzie chcieli bajonskie sumy wyszperal mi nagle
    te rozsadna oferte.

    > poważniejsze to nie ... ale zapłacenie prowizji z odsetkami i kosztami
    > sądowymi to na pewno ... oczywiście w przypadku gdybyście z właścicielem
    > chcieli okraść agencję ..

    Zle mnie zrozumiales, nie chcemy okrasc posrednika, chcemy mu tylko
    zaplacic polowe tego co od nas rzada.