  • 11. Data: 2010-02-03 16:36:07
    Temat: Re: autopoprawka
    Od: "pt" <p...@p...onet.pl>

    news:hkbum0$557$1@news.dialog.net.pl...
    >W wiadomości news:hkbtkn$4kg$1@news.dialog.net.pl Jotte

    > Miało być: poprzednia była na czas _nieokreślony_
    >
    > --
    > Jotte
    Tu jednak będę polemizował, chyba że źle interpretuję ten artykuł? Chodzi o
    ciągłość zatrudnienia, a ta jest zachowana, natomiast nie ma tam mowy o
    "ciągłości umów", czyli, moim zdaniem, zmiana rodzaju umowy nie wpływa na
    status pracownika - jest zatrudniony na czas nieokreślony.
    PawelT

  • 12. Data: 2010-02-03 16:41:15
    Temat: Re: Kodeks Pracy - pytanie
    Od: "pt" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "NieJorgnijSie" <n...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Dzięki :) A co z okresem wypowiedzenia? Na necie znalazłem :
    > Okres wypowiedzenia umowy o prace na czas nieokreślony zależy od okresu
    > zatrudnienia i jest równy odpowiednio:
    >

    > a.. 2 tygodnie - przy okresie zatrudnienia krótszym niż 6 miesięcy,
    > b.. 1 miesiąc - przy okresie zatrudnienia, co najmniej 6 miesięcy,
    > c.. 3 miesiące - przy okresie zatrudnienia, co najmniej 3 lat
    > Zonę na pierwszą umowę zatrudnili w połowie lutego 2007 r. więc generalnie
    > powinna sie załapać na 3 miesieczny okres wypowiedzenia?
    Tak, od połowy lutego 2010 (o ile dobrze rozumuję). Zresztą, jak pisze BK,
    ten artykuł jest zawieszony; może poda coś więcej na ten temat? Dobrze by
    było wiedzieć...
    PawelT

  • 13. Data: 2010-02-03 17:16:49
    Od: "NieJorgnijSie" <t...@u...com>

    > 1. Umowa jest na czas nieokreślony. Nie z automatu lecz w wyniku jej
    > treści i dlatego postanowienia tzw. pakietu antykryzysowego nie mają
    > odnośnie niej znaczenia

    Nie jest na czas nieokreślony. Ostatnia taka była, teraz czwarta z kolei
    jest na 2 lata. I tu widzę niezgodność z prawem.

    > 2. Okres wypowiedzenia wynosi 1 m-c, jest ono skuteczne i biegnie
    > prawidłowo (jeśli wiesz, co piszesz, choć to może być wątpliwe bo w jednym
    > poście zeznajesz o wypowiedzeniu styczniowym, w innym o grudniowym).

    Wypowiedzenie wręczono w grudniu, zaczynało sie 1stycznia i konczyło 31.01

    > 3. Nie ma niezgodności z KP, bowiem nowa umowa nie jest kolejną na czas
    > określony (bowiem poprzednia była na czas określony).

    No właśnie to meritum mojego pytanie. Umowę sporządzono jako NA CZAS
    OKREŚLONY :)

    > 4. Nie widzę niezgodności z ustaleniami pakietu antykryzysowego w kwestii
    > ograniczeń dotyczących typów umów
    >http://www.powroty.gov.pl/wydarzenia/t,Pakiet%20ant
    ykryzysowy%20wejdzie%20w%20%C5%BCycie,rid,649.html

    Muszę to poczytać. .. :)

    > 5. Brak informacji o czasie obowiązywania nowej umowy. Jak ponad 6 m-cy to
    > 2 tygodniowy okres wypowiedzenia jest OK.

    2 lata.

    Wiec 1 miesiąc wypowiedzenia.

    > PS. Cwanie sobie sukinsyny wykombinowały...

    Ano :) Ale w sądzie pracy leżą i kwiczą jakby była potrzeba...

  • 14. Data: 2010-02-03 17:21:44
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:hkc8m0$arr$1@news.onet.pl pt <p...@p...onet.pl>
    pisze:

> [...]
    > tam mowy o "ciągłości umów", czyli, moim zdaniem, zmiana rodzaju umowy
    > nie wpływa na status pracownika - jest zatrudniony na czas nieokreślony.

    Nie upieram się, ale przyjmuję literalnie treść art. 25^1 §1 KP:
    <cit>
    § 1. Zawarcie kolejnej umowy o pracę na czas _określony_ (podkr. moje) jest
[...]
    </cit>

    Poprzednia umowa nie była na czas określony, zaś od ostatniej umowy o pracę
    na czas określony upłynął wg zeznań wątkoczyńcy okres ponad miesiąca
    (pierwsza umowa - miesiąc, druga - rok, trzecia - od lutego miał biec trzeci
    rok zatrudnienia). Zatem obecnie zawarta umowa (ta na czas określony od
    01.02.2010) nie jest _kolejną_ według treści tego paragrafu. Jeśli wierzyć
    opisowi sytuacji, to umowa na czas nieokreślony została prawidłowo i
    skutecznie wypowiedziana.
    Tak to widzę.

    --
    Jotte

  • 15. Data: 2010-02-03 17:30:14
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:hkcb56$vi1$1@news.mm.pl NieJorgnijSie <t...@u...com>
    pisze:

    > Nie jest na czas nieokreślony. Ostatnia taka była, teraz czwarta z kolei
    > jest na 2 lata. I tu widzę niezgodność z prawem.
    Miałem na myśli tę ostatnio wypowiedzianą, ze skutkiem na 31.01.2010.
    Niezgodności z prawem nie widzę.

    > Wypowiedzenie wręczono w grudniu, zaczynało sie 1stycznia i konczyło 31.01
    Czyli tę umowę mamy rozwiązaną zgodnie z prawem. Nie ma jej już.

    > No właśnie to meritum mojego pytanie. Umowę sporządzono jako NA CZAS
    > OKREŚLONY :)
    Wg mnie jest to - niestety - OK.

    > 2 lata.
    > Wiec 1 miesiąc wypowiedzenia.
    Nie. Taką umowę można wypowiedzieć z 2-tygodniowym okresem albo wcale (art.
    33 KP).

    --
    Jotte

  • 16. Data: 2010-02-03 18:13:52
    Od: "pt" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > określony od 01.02.2010) nie jest _kolejną_ według treści tego paragrafu.
    > Jeśli wierzyć opisowi sytuacji, to umowa na czas nieokreślony została

    Zgoda. Problem widzę we fragmencie "między rozwiązaniem poprzedniej a
    nawiązaniem kolejnej umowy" - tu nie pisze jakiej, stąd uważam, że chodzi o
    każdą umowę o pracę, ale być może sąd będzie stosował wykładnię zawężającą.
    Ciekawe, czy ktoś zna jakieś orzeczenia, bo nie sądzę, że to pierwszy taki
    przypadek.
    PawelT

  • 17. Data: 2010-02-03 18:31:58
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:hkced7$sda$1@news.onet.pl pt <p...@p...onet.pl>
    pisze:

    > Zgoda. Problem widzę we fragmencie "między rozwiązaniem poprzedniej a
    > nawiązaniem kolejnej umowy" - tu nie pisze jakiej, stąd uważam, że
    > chodzi o każdą umowę o pracę,
    Też się nad tym zastanawiałem, ale ten § to jest jedno zdanie i w nim na
    początku występuje wyraźne wskazanie na umowę o pracę na czas określony; nie
    występuje wskazanie na odejście od tego kontekstu.

    > ale być może sąd będzie stosował>
    > wykładnię zawężającą. Ciekawe, czy ktoś zna jakieś orzeczenia, bo nie
    > sądzę, że to pierwszy taki przypadek.
    Nie wiem. Na swojej ścisłej logice stosowanej na gruncie prawa nie jeden raz
    się już przejechałem. ;)

    --
    Jotte