    From: "pt" <p...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: autopoprawka
    Date: Wed, 3 Feb 2010 19:13:52 +0100

    news:hkcbr7$cge$1@news.dialog.net.pl...
    >W wiadomości news:hkc8m0$arr$1@news.onet.pl pt <p...@p...onet.pl>

    > Nie upieram się, ale przyjmuję literalnie treść art. 25^1 §1 KP:
    > <cit>
    > § 1. Zawarcie kolejnej umowy o pracę na czas _określony_ (podkr. moje)
    > jest równoznaczne w skutkach prawnych z zawarciem umowy o pracę na czas
    > nieokreślony, jeżeli poprzednio strony dwukrotnie zawarły umowę o pracę na
    > czas określony na następujące po sobie okresy, o ile przerwa między
    > rozwiązaniem poprzedniej a nawiązaniem kolejnej umowy o pracę nie
    > przekroczyła 1 miesiąca.
> [...]

    Zgoda. Problem widzę we fragmencie "między rozwiązaniem poprzedniej a
    nawiązaniem kolejnej umowy" - tu nie pisze jakiej, stąd uważam, że chodzi o
    każdą umowę o pracę, ale być może sąd będzie stosował wykładnię zawężającą.
    Ciekawe, czy ktoś zna jakieś orzeczenia, bo nie sądzę, że to pierwszy taki
    przypadek.
    PawelT