  • 1. Data: 2003-04-18 11:20:58
    Temat: aukcja internetowa
    Od: Przemek Sobierajski <t...@w...pl>

    Witam serdecznie,

    Jakis czas temu sprzedalem na aukcji internetowej telefon komorkowy o
    wartosci 550zl - zgodnie z ustaleniami osoba ktora kupila telefon
    wplacila cala sume na konto z gory. Telefon wyslalem poczta-polska tego
    samego dnia gdy otrzymalem pieniadze. Po tygodniu okazalo sie iz
    telefonu nadal nie ma, minelo 14 dni - zlozylem reklamacje na
    poczcie(oczywiscie posiadam dowod nadania oraz dowod zgloszenia
    reklamacji[ktory przeslalem listem poleconym do kupujacego]). Kupujacy
    grozi mi sprawa w sadzie - jak wyglada moja sytuacja od strony prawnej?
    Czy jesli kupujacy zglosi sprawe do sadu i wygra proces bede zmuszony
    oddac koszty postepowania sadowego(podobno przegrany wnosi te oplaty-ile
    one wynosza?)? Moim zdaniem kupujacy powinien zglosic do sadu
    poczte-polska a nie mnie ?

    Z gory dziekuje za pomoc, zyczac Wesolych Swiat.
    --
    Przemek Sobierajski
    tel.502844069 gg.546673

  • 2. Data: 2003-04-18 11:42:35
    Temat: Re: aukcja internetowa
    Od: "g a v r o n" <i...@H...data.pl>

    Uzytkownik "Przemek Sobierajski" <t...@w...pl> napisal w
    > one wynosza?)? Moim zdaniem kupujacy powinien zglosic do sadu
    > poczte-polska a nie mnie ?

    Nie. Lancuch pozwów jest taki:

    On Ciebie, Ty poczte :-) On nie jest strona w konflikcie z posrednikiem
    jakim jest poczta. Jestes nia niestety Ty. A czy tel wyslales zwyklym
    poleconym czy tez jako paczke o podanej wartosci ?

    g a v r o n

  • 3. Data: 2003-04-18 12:27:34
    Od: Przemek Sobierajski <t...@w...pl>

    Użytkownik g a v r o n napisał:
> [...]
    > jakim jest poczta. Jestes nia niestety Ty. A czy tel wyslales zwyklym
    > poleconym czy tez jako paczke o podanej wartosci ?

    Telefon wysylalem jako paczka-niestety bez podanej wartosci. Kto
    poniesie koszty rozprawy sadowej ? Kupujacy mieszka na poludniu
    polski-okolice Katowic, ja natomiast w Toruniu-gdzie odbedzie sie
    rozprawa?(jesli w miejscu zalozenia sprawy to bede "do tylu" o kolejne
    koszty-podrozy) Byc moze najlepszym (najtanszym dla mnie) wyjsciem
    bedzie oddanie calosci pieniedzy i po klopocie?(nie mam zamiaru "latac
    po sadach" jednak z drugiej strony 550zl nie lezy na ulicy)...

    Pozdrawiam.
    --
    Przemek Sobierajski
    tel.502844069 gg.546673

  • 4. Data: 2003-04-18 12:51:28
    Od: "Joanna" <y...@p...onet.pl>

    "Przemek Sobierajski" <t...@w...pl> wrote in message

    > Telefon wysylalem jako paczka-niestety bez podanej wartosci.

    Dlaczego nie wyslales paczki wartosciowej? Kupujacy nie chcial czy po prostu
    o tym nie pomyslales? Czy ustalales z kupujacym sposob wyslania? Uwazam, ze
    jesli kupujacy zaakceptowal wyslanie zwykla paczka to on ponosi ryzyko - to
    on musialby zaplacic wiecej za przesylke gdyby miala byc wartosciowa. Chyba,
    ze w aukcji bylo zaznaczone, ze Ty ponosisz koszty przesylki.
    W najgorszym razie radzilabym sie dogadac z kupujacym i zaproponowac zwrot
    polowy sumy. Na poczcie zwroca Ci za paczke 75 zl.

    A na drugi raz zawsze wszystko co kosztuje ponad 100 zl wysylaj paczka
    wartosciowa - i tak za to placi kupujacy, chyba, ze bedziesz mial wyrazne
    zyczenie kupujacego, ze chce aby wyslac zwykla paczka (na jego ryzyko).

    Pozdrawiam,
    Joanna

  • 5. Data: 2003-04-18 12:57:37
    Od: "KK" <p...@g...pl>

> [...]
    > bedzie oddanie calosci pieniedzy i po klopocie?(nie mam zamiaru "latac
    > po sadach" jednak z drugiej strony 550zl nie lezy na ulicy)...

    Na twoim miejscu oddałbym mu pieniądze. Jego naprawdę nie interesuje w jaki
    sposób ty postanowiłeś mu to wysłać. To, że przegrasz mogę ci zagwarantować
    na 100%.
    To, że z pocztą nie wygrasz, też mogę ci zagwarantować na 100%.
    Za zagubione przesyłki bez podanej wartości poczta zwraca 90zł za kilogram
    i tyle dostaniesz bez mrugnięcia od poczty.
    Więc lepiej być o jakieś 450 zł w plecy niż o 1000, albo i więcej. A
    policzyłeś koszty komornika, jeżeli dalej się będziesz upierał przy zwrocie.

  • 6. Data: 2003-04-18 13:02:58
    Od: "g a v r o n" <i...@H...data.pl>

    Użytkownik "Przemek Sobierajski" <t...@w...pl> napisał w
    > Telefon wysylalem jako paczka-niestety bez podanej wartosci. Kto

    A złożyłeś już reklamację na poczcie? Drążyłeś jak tam sprawa wygląda? Jeśli
    to był polecony to jego droga pomiędzy urzędami jest odnotowywana i można ją
    prześledzić. Może tak być, że poczta wyjaśni co się faktycznie z tą paczką
    stało (np. jeśli dotarła do ostatniego urzędu pocztowego w miejscu
    zamieszkania adresata to pewnie listonosz ją zwinął - bo np. wiedział, że
    ten człowiek handluje różnymi rzeczami). Najpierw musisz przycisnąć pocztę,
    kwit masz więc nie jesteś bez szans.

    > poniesie koszty rozprawy sadowej ? Kupujacy mieszka na poludniu

    Oczywiście rozprawa odbędzie się u niego (jako miejsce popełnienia
    przestępstwa zgłosi ten punkt skąd się łączył). Tak więc koszty dojazdu
    będą. Jeśli dojdzie do sprawy będzie pewnie przegrana i poniesiesz koszty
    ale to wszystko pewnie dopiero w 2004 roku najwcześniej (jeśli to jakieś
    pocieszenie).

    Co Ci poradzić ... Naciskaj na maxa pocztę. Pisz reklamacje, skargi, bądz
    jak najbardziej "upierdliwy". Niech Ci odpowiadają na piśmie. Może się
    okazać, że czegoś nie dopełnili. Fakt zagubienia przesyłki poleconej jest
    już pewny. Poczytaj regulamin jak rekompensują zagubienie przesyłki
    poleconej bez podanej wartości.

    Pozdrawiam

    g a v r o n

  • 7. Data: 2003-04-18 20:01:07
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

    Uzytkownik "Przemek Sobierajski" <t...@w...pl> napisal w wiadomosci
    > Z gory dziekuje za pomoc

    a znajac poczte polska, to moze sie okazac, ze po swietach
    paczka dojdzie :)

  • 8. Data: 2003-04-25 22:43:18
    Od: "I|\\|DIO" <o...@m...com>

> [...]
    >
    > Jakis czas temu sprzedalem na aukcji internetowej telefon komorkowy o
    > wartosci 550zl - zgodnie z ustaleniami osoba ktora kupila telefon
    [..]

    moze nie jestem prawnikiem, ale najpierw sprawdz czy paczka doszla, bo byc
    moze ktos chce wyludzic pieniadze ... . Ja osobiscie bym najpierw sprawdzil
    poczte, i uzyskal dokument ze paczka zaginela... . Albo drazyc wszystko do
    bolu ;)