  • 1. Data: 2003-04-18 09:20:05
    Temat: Darowizna nieruchomości- wycena przez US
    Od: "Grzegorz" <g...@w...pl>

    Czy ktoś z doświadczenia może powiedzieć nastepująca rzecz:
    Przy darowiznie np. części domku (ojciec dla córki) wartość nabytych rzeczy
    okresla sam obdarowany ale jeśli wydaje sie urzedowi skarbowemu podejrzana
    że za mocno odbiego od cen rynkowych stosowanych w danej miejscowości to US
    może to zakwestionować i wezwać podatnika do skorygowania wyceny bądź
    pózniej powołać biegłych.
    Moje pytanie: na jakiej podstawie US okresla wartość danej nieruchomości, co
    jest wyznacznikiem, czy korzysta z jakichś konkretnych szacunkowych
    opracowań wycen i ewentualnie czy są one powszechnie dostepne. Chciałbym
    miec rozpoznanie cen stosowanych przez US żeby mieć orientacje w wycenie.
    Może ktos miał z tym do czynienia w praktyce.
    Dzięki z góry
    Grzegorz

  • 2. Data: 2003-04-18 10:54:53
    Temat: Re: Darowizna nieruchomości- wycena przez US
    Od: "Jarosław Matejczuk" <j...@j...net>

    Użytkownik "Grzegorz" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jest wyznacznikiem, czy korzysta z jakichś konkretnych szacunkowych
    > opracowań wycen i ewentualnie czy są one powszechnie dostepne.

    korzysta z wykazów w postaci tabelek,
    są niejawne z zasady
    są na ogół opracowywane przez rzeczoznawców majątkowych
    na zlecenie US,

    pzdr,
    JarekM

  • 3. Data: 2003-04-18 22:06:27
    Od: "Xena" <t...@l...com.pl>

    Osoba znana wszem i wobec jako Grzegorz zamieszkała pod adresem
    <g...@w...pl>
    w artykule <news:b7ogeg$quo$1@news2.ipartners.pl> napisała w ten deseń:

> [...]
    > wezwać podatnika do skorygowania wyceny bądź pózniej powołać biegłych.
    > Moje pytanie: na jakiej podstawie US okresla wartość danej

    Chodzi Ci o podstawę prawną czy na jakich wartościach US się opiera?

    > co jest wyznacznikiem, czy korzysta z jakichś
    > konkretnych szacunkowych opracowań wycen

    Tak. Korzysta z tabel, które opracowują zwykle biegli skarbowi. Albo
    urzędnicy.

    > i ewentualnie czy są one
    > powszechnie dostepne.

    Nie.

    > Chciałbym miec rozpoznanie cen stosowanych
    > przez US żeby mieć orientacje w wycenie.

    Możesz przed darowizna zlecić wycenę nieruchomości rzeczoznawcy
    majątkowemu i będziesz miał rozeznanie.

    > Może ktos miał z tym do
    > czynienia w praktyce.

    Tak, ja miałam.