  • 1. Data: 2004-03-07 20:50:39
    Temat: aparat i urzad celny
    Od: "kobi" <c...@w...pl>

    < sory ze drugi raz ale cos mi sie z tematem pomylilo >

    mam dwa pytania odnosnie UC i sprowadzania
    sprzetu z usa

    jakis czas temu zakupilem w usa aparat cyforwy i kamere
    ( ebay ,od dwoch roznych osob )
    no i obie zostaly na cle
    i mam dwa problemy :(

    a mianowicie w jedenj paczce nie bylo faktury :( ( kamera cyfrowa ) na jakiej
    podstawie celnik w takim przypadku
    wyliczka clo ? sam wycenia ? karze dostarczyc fakture ?
    co jesli nie dostarcze ?

    I druga sytuacja odnosnie aparatu ,tu byla faktura na wartosc 99$ (
    rzeczywista jest wieksza ) chociaz
    jest wyraznie napisane ze aparat uzywany ( refurbished )
    jednak celnik na pisme zaznaczyl ze " wartosc towaru zanizona ,ustalic wartosc
    rzeczywista "

    Jak to sie odbywa ?
    Jak przygotowac sie do rozmowy z celnikiem ?
    Jakie dokumenty trzeba wypelniac ? SAD ?
    ( czy zwykly smiertelnik jest w stanie to zrobic ;-) ?

    z gory dziekuje za odpowiedz

  • 2. Data: 2004-03-07 22:50:50
    Temat: Re: aparat i urzad celny
    Od: "Michał Wilk" <m...@N...gazeta.pl>

> [...]
    > Jak przygotowac sie do rozmowy z celnikiem ?
    > Jakie dokumenty trzeba wypelniac ? SAD ?
    > ( czy zwykly smiertelnik jest w stanie to zrobic ;-) ?

    SAD wypelnia celnik, Twoja rola ograniczona jest tylko do zakupu formularza,
    zwykle w pobliskim kioseczku. Jesli chodzi o dokument, stwierdzajacy podstawe
    cla, to w takich wypadkach wystarczal mi zawsze wydruk z aukcji.

    Pozdrawiam,
    Michal Wilk

  • 3. Data: 2004-03-08 00:50:37
    Od: szpakuu <s...@g...lost.spamer>

    Michał Wilk wrote:

> [...]
    > formularza, zwykle w pobliskim kioseczku. Jesli chodzi o dokument,
    > stwierdzajacy podstawe cla, to w takich wypadkach wystarczal mi zawsze

    Jednak co urząd to inne zwyczaje.
    A czasami i inne głąby. Mi próbowali wlepić cło za program komputerowy (grę)
    bo na fakturze nie było rozbite na koszt nośnika - 0.50 EUR i koszt
    programu, więc wszystko chcieli potraktować jako wartość CD czyli 100 EUR i
    od tego liczyć cło i podatek. Jedynie uprzejmość sprzedawcy (niemca) była w
    stanie uchronić mnie przed "złodziejami".
    Wszystko zależy na jakiego celnika trafi.
    --
    szpakuu(at)poczta.onet.pl

  • 4. Data: 2004-03-08 20:30:31
    Od: "Wildcat" <w...@s...com>

    > SAD wypelnia celnik, Twoja rola ograniczona jest tylko do zakupu
    formularza,
    > zwykle w pobliskim kioseczku.

    > Pozdrawiam,
    > Michal Wilk

    Nie wiem jakie to zwyczaje, ale celnikowi NIE WOLNO wypelniac SAD-u, ma to
    zrobic "strona".

    Pozdrawiam,
    Wildcat
    http://www.staszow.com