eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoanulowanie oferty przez sklep internetowy › Re: anulowanie oferty przez sklep internetowy
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!newsfe
    ed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
    From: "krzysiek" <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: anulowanie oferty przez sklep internetowy
    Date: Fri, 20 Jul 2007 16:03:42 +0200
    Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
    Lines: 81
    Message-ID: <f7qfdd$ldt$1@atlantis.news.tpi.pl>
    References: <f7nk2p$aok$1@inews.gazeta.pl> <f7nn9k$cjb$1@news.onet.pl>
    <f7np31$5h0$1@inews.gazeta.pl> <f7of2v$eic$1@news.onet.pl>
    <f7ogb5$b82$1@inews.gazeta.pl> <f7ohei$m0k$1@news.onet.pl>
    <f7ok9l$sgf$1@inews.gazeta.pl> <f7pt5d$gl7$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <f7q3ov$jul$4@inews.gazeta.pl> <f7q9v0$it9$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <f7qe43$hts$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: 80.54.27.183
    X-Trace: atlantis.news.tpi.pl 1184940269 21949 80.54.27.183 (20 Jul 2007 14:04:29
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 20 Jul 2007 14:04:29 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.3138
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.3138
    X-RFC2646: Format=Flowed; Response
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:474293
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Angie" <j...@o...eu> napisał w wiadomości
    news:f7qe43$hts$1@news.onet.pl...
    >
    > Użytkownik "Krzysiek" <k...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości news:f7q9v0$it9$1@nemesis.news.tpi.pl...
    >> Użytkownik "PlaMa" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
    >> news:f7q3ov$jul$4@inews.gazeta.pl...
    >
    > - jaki to sklep? nie musisz mówić ale jako konsument
    >> byłbym wdzięczny za przestrogę :)
    >
    > A co to za "prawnik" co czyta i nie rozumie?. Przejrzyj watek a znajdziesz
    > nazwe sklepu
    >
    >> osobiście myślę że warto zaryzykowac i podjąć sprawę z laptopem
    >
    > jasne, jasne. jeszcze nie spotkalam prawnika, ktory weszac okazje
    > wydojenia klienta powie mu szczerze, ze jego szanse na wygrana sa nikle.
    > Jedyna osoba, ktora na tym procesie zyska to wlasnie prawnicy bo obaj beda
    > miec zaplacone bez wzgledu na wynik procesu. To co niby jest
    > "potwierdzeniem" transakcji jest mejlem wyslanym z automatu - sklep
    > podniesie kwestie pomyłki przy podawaniu ceny i pokaze fakture za ktora
    > nabyl towar w hurtownii, oraz jakis inny swoj cennik, ktory pokazuje
    > realna cene i koniec marzen. Szkoda tracic czas i kase na takie
    > cwaniakowanie.
    >
    > Angie
    >
    >

    podchodząc do sprawy negatywnie, że wszystko są winni prawnicy, że wydoją
    zamiast pomóc, a druga strona przedstawi faktury na zakup sprzetu z hurtowni
    i podniesie kwestie pomyłki - to wszystko sprowadza się do rezygnacji z
    dochodzenia swych praw; zresztą decyzja należy do PlaMa - ja tylko proponuję
    pomoc i skoro mowa o czytaniu to Angie nigdzie nie mówiłem o kasie, że coś
    za to wezmę, zresztą to byłaby tylko sprawa między mną a PlaMa, jeżeli by
    chciał pomocy, której udzielam szczegółowo i z powołaniem się na przepisy, a
    w twojej wiadomości Angie czy jak ci tam, nie ma zadnego slowa na temat
    przepisow, ktore - dla twojej wiedzy - obowiazuja wszystkich i wszedzie w
    szczegolnosci w sądach;
    a co to mojego czytania - przeoczyłem że PlaMa podał nazwe sklepu - tu
    rozumienie nie ma nic do rzeczy;
    a odpowiadając na sugestie i wątpliwości Angie - potwierdzenie transakcji
    niezaleznie czy wysyla to automat czy pracownik za najnizsza krajowa
    pracujacy dla Agito.pl, to i tak dochodzi do zawarcia transakcji i koniec -
    zostało wysłane ze sklepu internetowego jako oferta i przyjęte następnie
    przez PlaMa - zatem mamy w pełni skuteczną prawnie umowę sprzedaży; moje
    uprzednie uwagi są w pełni aktualne;
    co do przedstawienia faktury na zakup w hurtowni towaru przez firmę - ja bym
    się bronił tym, że mnie to nie obchodzi, mnie i sklep Agito, ktory ze mna
    zawarl ważną umowę i nie odwołał jej na pismie z powodu wady oświadczenia
    woli (omyłki przy wysyłaniu oferty), wiąże właśnie ta umowa a w niej jest
    określone towar i cena czyli to co winno się znaleźć w umowie sprzedazy by
    była w pełni ważna z punktu widzenia kc; skoro sie pomylili to ja sie pytam
    gdzie pismo w tej sprawie do PlaMa - jak dobrze się orientuje to był tylko
    telefon a to niestety nie jest skuteczne odwołanie oświadczenia woli z
    powodu błędu - w myśl art.88 paragraf 1 kc (chyba że sklep takie pismo
    wysłał ale wątpie); jeżeli tego nie zrobił, a powoływałby się na to w
    procesie, to zawsze należy wtedy zapytac - a gdzie oświadczenie o uchyleniu
    się od skutków prawnych oświadczenia złożonego pod wpływem błędu? jeżeli
    sklep na takie coś by się powoływał to musi to udowodnić - art.6kc w zw. z
    art.232kpc;
    a inny cennik - też mnie nie obchodzi jako konsumenta, który już zawarł
    umowę i ma potwierdzenie czarne na białym, jak jest cena i jaki jest towar -
    tu znowu ważniejsza jest umowa, a nie cennik, który jest tylko zaproszeniem
    do zawarcia umowy, a nie wiążącym sprzedawcę i kupującego dokumentem - o tym
    już pisałem i nie tylko ja;

    myślę ze rozjaśniłem sprawę i mówię szczerze jak ja bym postąpił gdybym się
    znalazł w takiej jak PlaMa sytuacji
    to PlaMa zdecyduje, którą z rad wykorzysta

    a na marginesie to ciekaw jestem dlaczego tak Angie ostro zniechęcasz PlaMa
    do podjęcia choćby próby wezwania Agito.pl do wykonania umowy? czyżbys
    pracowała dla Agito.pl :) (bez urazy)?

    pzdr
    Krzysiek



Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1