  • Data: 2007-08-23 18:27:17
    Temat: Re: anulowanie oferty przez sklep internetowy
    Od: PlaMa <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Kocureq pisze:

    > I jak sie sprawa zakonczyla? Walczysz w sadzie czy odpusciles?

    Jaszcze nic mi nie przyszło od Rzecznika. Poczekam z tydzień i pójdę do
    niej się zapytać co i jak.

    W między czasie zaniepokoił mnie pewien mail od Tobiasza Lupy:
    > "Tymczasem, jak wyjaśnia Łukasz Wroński z Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów,
    użytkownik miałby pełne prawo aby domagać się wykonania umowy przez sklep
    internetowy, gdyby złożył zamówienie przy użyciu formularza dostępnego na stronie
    > internetowej sklepu oraz otrzymał potwierdzenie przyjęcia oferty. W omawianym
    przypadku jest zaś spełniony tylko pierwszy warunek. Użytkownik po złożeniu oferty
    zakupu otrzymał bowiem wiadomość wygenerowaną przez obsługujący
    > sklep program-autoresponder, potwierdzającą złożenie oferty zakupu (e-sklepy mają
    obowiązek udzielania klientom automatycznych odpowiedzi informujących o potwierdzeniu
    złożenia zamówienia). Niestety w świetle przepisów nie jest to równoznaczne z
    przyjęciem oferty zakupu i zawarciem umowy ze sprzedawcą.
    > Po weryfikacji zamówienia i wykryciu błędu w cenniku, sklep internetowy nie
    > przyjął oferty zakupu towaru po cenie 449 zł, składając jednocześnie ofertę
    sprzedaży towaru w cenie 4349 zł."

    > Posiedzielem jeszcze na Tym forum i widze ze sie Pan Krzysiek mocno udziela, wiec
    posprzeczam sie troche z nim;-)

    > art.66 z indeksem 1 kc - oferta złożona w postaci
    > elektronicznej wiąże składającego, jeżei druga strona niezwłocznie
    > potwierdzi jej otrzymanie; nie moze miec tu zastosowana gdyz 661 paragraf 4 k.c
    > który stanowi, że rozwiązania dotyczące ofert elektronicznych zawarte w art. 661
    par. 1-3 nie mają zastosowania do zawierania umów za pomocą poczty elektronicznej
    albo podobnych środków indywidualnego porozumiewania się na odległość.

    > Do tego w Twojej sprawie bedzie napewno istotny
    >
    > art. 84 paragraf 2 k.c i art 5 k.c
    >
    > Poza tym art 70 paragral pierwszy
    >
    > "w razie watpliwosci......................................."
    > W tym przypadku strony uzgodnily
    > Oni napsiali w regulaminie kiedy dochodzi do zawarcia umowy a Pan robiac zakupy
    zakceptowal ten warunkek.

    > Co do drugiego podpunkt napisanego w poprzednim meilu, nie bede sie przy nim
    upieral.....

    > POZDRAWIAM
    > Tobiasz Lupa

    Chce mnie chłopak zdołować :)

    > Wiesz moze, ile wynosilyby koszty sadowe?

    było gdzieś w wątku i potwierdził to rpk, około 300zł w przypadku
    przegranej sprawy.

    pozdrawiam.
    Plama