  • 11. Data: 2009-07-28 08:46:27
    Temat: Re: allegro- towar używany mozna reklamowac?
    Od: spp <s...@o...pl>

    wombi pisze:

    > A treść art.16 ust.1 pkt 10 ustawy z dnia 02 marca 2000 r. o ochronie
    > niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę
    > wyrządzoną przez produkt niebezpieczny?

    Potwierdziłeś, że człowiek uczy się całe życie. :)

    Przyda się. :)

    --
    spp

  • 12. Data: 2009-07-28 09:01:23
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail l...@W...gazeta.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > witam, zakupiłam towar na allegro (obuwie) używane w nieznacznym
    > stopniu itd, piekna aukcja opisana itd. ale but był wykoślawiony o
    > czym nie bylo nic na aukcji wspomniane, stan byl podany jako bardzo
    > dobry. Pytanie: 1) czy jest to jako zwykla umowa kupno -sprzedaz i
    > moge od niej odstapic bez podania przyczyny (odesle na swoj koszt)
    > 2) moge jej odesłac i zazadac zwrotu kasy na konto i za przesylke ,bo
    > towar byl niezgodny z umowa?

    pamietaj, zeby na koncu wrzucic linka do sprzedawcy, jezeli okaze sie ze
    oszukał.

    "Prawda cierpi od zbyt wielu analiz."
    Frank Herbert

  • 13. Data: 2009-07-28 09:11:20
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik "wombi" <w...@u...to.onet.eu> napisał w wiadomości

    > 10 dni na odstąpienie od umowy bez podawania przyczyn przy założeniu, że
    > kupował od przedsiębiorcy.

    ale musi to wysłać na swój koszt przy odstąpieniu od umowy bez podania przyczyny
    więc ta droga jest bez sensu

  • 14. Data: 2009-07-28 09:20:37
    Od: to <t...@a...xyz>

    januszek wrote:

    > Warto pamiętać, że to nie działa z automatu i jeśli sprzedawca nie
    > uznaje argumentów i nie zgadza się na zwrot pieniędzy/wymianę/naprawę
    > etc to trzeba iść do Sądu.

    ...a szanse na wygraną jeśli sprzedawca będzie szedł w zaparte są w tym
    przypadku raczej żadne.

    --
    cokolwiek

  • 15. Data: 2009-07-28 09:28:30
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    to napisał(a):

    > ...a szanse na wygraną jeśli sprzedawca będzie szedł w zaparte są w tym
    > przypadku raczej żadne.

    Doświadczenie może być jednak bezcenne ;)

    j.

  • 16. Data: 2009-07-28 09:32:14
    Od: kuba <j...@g...com>

    gasper pisze:
    > Użytkownik "wombi" <w...@u...to.onet.eu> napisał w wiadomości

    > ale musi to wysłać na swój koszt przy odstąpieniu od umowy bez podania
    > przyczyny więc ta droga jest bez sensu

    A propos, czy ktoś zna już jakieś orzeczenie sądowe potwierdzające, że
    wysłanie następuje na koszt odstępującego?

    --
    kuba

  • 17. Data: 2009-07-28 09:39:04
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik "kuba" <j...@g...com> napisał w wiadomości

    > A propos, czy ktoś zna już jakieś orzeczenie sądowe potwierdzające, że
    > wysłanie następuje na koszt odstępującego?
    a niby jak by miało być? sprzedawca jeszcze przy zwrocie kasy potrąca za
    przesyłke do Ciebie - bo zakupiłeś towar + usługa transportu, a tej sie nie da
    zwrócić

  • 18. Data: 2009-07-28 09:39:34
    Od: spp <s...@o...pl>

    kuba pisze:

    > A propos, czy ktoś zna już jakieś orzeczenie sądowe potwierdzające, że
    > wysłanie następuje na koszt odstępującego?

    Tu więcej:

    http://www.rp.pl/artykul/55732,68674_Klient_ponosi_k
    oszt_zwrotu_towaru.html

    --
    spp

  • 19. Data: 2009-07-28 09:49:38
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    to napisał(a):

    [...]

    > Mnie w ogóle ciekawi jak można kupować buty bez mierzenia i to jeszcze
    > używane...

    Ale przecież miały fajny opis na Allegro ;PPP

    j.

  • 20. Data: 2009-07-28 09:53:35
    Od: kuba <j...@g...com>

    spp pisze:

    > Tu więcej:
    >
    > http://www.rp.pl/artykul/55732,68674_Klient_ponosi_k
    oszt_zwrotu_towaru.html

    Dzięki za linka. Osobiście uważam, że zwrot na koszt konsumenta, to
    jedyne w tym przypadku słuszne rozwiązanie, choć ustawodawca dał ciała,
    nie regulując tej kwestii wyraźnie. I trzeba wymyślać cudaczne argumenty
    a contrario czy oparte na zasadzie skutku pośredniego dyrektywy.

    Moim zdaniem w świetlne naszego prawa cywilnego takie koszty obciążają
    przedsiębiorcę - wszak dług niepieniężny jest długiem odbiorczym
    (wierzyciel powinien sobie odebrać świadczenie w siedzibie/miejscu
    zamieszkania dłużnika), w wydanie polega na pozostawieniu przedmiotu
    świadczenia do dyspozycji wierzyciela w miejscu spełnienia świadczenia,
    czyli np. w mieszkaniu tego konsumenta.

    --
    kuba