  • 11. Data: 2006-05-09 16:39:58
    Temat: Re: alkoholik a prawo
    Od: "Przemysław Rokicki" <p...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Jakub Debski <j...@a...com> napisał(a):

    > A żona nie jest czasem na utrzymaniu męża? Nie pomyślałeś, że może zgadza
    > się na sytuację, bo inaczej nie potrafi lub tak woli?

    tu jest najwiekszy problem , czesto takei oosby sie zgadzaja na wszystko, w
    ogole nie reaguja a keidy dochodzi do tragedii to tv, pod napieciem i wszystko
    zwalane na prawo, na dzialnie policji.
    Mialem kolezanke ktora ojciec non stop nap. (matke tez) oczywiscie zadnej
    konretnej reakcji, raz podobno dostal porzadnie od jej kolegow i sie na dwa
    lata uspokoil. Wszystko da sie osiagnac tylkop trzeba dzialac.

    P.

  • 12. Data: 2006-05-09 16:43:13
    Od: "Przemysław Rokicki" <p...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > To na marginesie bo co do twojego stwierdeznia o prawie to oczywiscie
    > ewidentna bzdura, jezlei babka zamiast

    +dzwoniac+

    >po telewizje czy sasiadow sama
    > zgalszaka za kazdym razem UDOKUMENTOWANE przestepstwo w postaci nagrania
    > chocby na dyktafonie to by mu odwiesili kare, a w zawieszeniu

    +otrzymal+

    nie dlatego ze

  • 13. Data: 2006-05-09 16:45:43
    Od: "Przemysław Rokicki" <p...@g...SKASUJ-TO.pl>

    acha

    > Oglądałeś może wczoraj Uwagę na TVN? Nie? Szkoda, może byś zrozumiał,

    gratuluje zrodla czerpania wiedzy

    P.

  • 14. Data: 2006-05-09 17:22:06
    Od: "Akulka" <s...@g...pl>

    Użytkownik "Przemysław Rokicki" <p...@g...SKASUJ-TO.pl>
    napisał w wiadomości news:e3qgvn$36u$1@inews.gazeta.pl...

    > gratuluje zrodla czerpania wiedzy

    Musiałeś 3 posty wygenerować by mi przekazać to co chcesz?

    A źródło informacji jak każde inne (wiadomości jakoś oglądasz i nie widzę
    byś zasadniczo kwestionował ich wiarygodność - zresztą kwestionujesz w końcu
    źródło, czy dziennikarkę). Równie dobrze mogłabym to usłyszeć od sąsiadki.
    Żeby być czegoś na 100% pewna musiałabym to przeżyć na własnej d... za
    przeproszeniem (ale pewne doświadczenie w tym zakresie również mam, na
    szczęście sama nie byłam ofiarą). Tyle, że takich rodzin wszędzie dookoła
    pełno jest. A niebieską kartą to się można ten teges... W większości
    przypadków to fikcja.

    Faktem jest, że gość ma wyrok od którego się odwołuje, policja nagminnie
    przyjeżdża, a świadkowie zeznawali (sąsiadki), że facet używa przemocy, a
    nawet dusi kobietę. Połamane żebra to też nic? Dzieci gnieżdżące się w małym
    pokoju z matką, bo pan władca tak zarządził to też normalka?

    W Polsce brakuje prawa, które nakazywałoby wyprowadzenie się oprawcy z
    mieszkania i sądowych zakazów zbliżania się, które by były respektowane. Coś
    było kiedyś głośno o jakiś zmianach w tym zakresie i mam nadzieję, że
    dojdzie do tego wkrótce...

    Pozdrawiam,
    Akulka

  • 15. Data: 2006-05-09 18:03:46
    Od: "Jacek" <m...@o...pl>

  • 16. Data: 2006-05-09 18:42:21
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > Musiałeś 3 posty wygenerować by mi przekazać to co chcesz?

    w jednym poprawilem bledy

    > A źródło informacji jak każde inne

    no nie zupelnie, programy typu interwencja czy uwaga maja na celu
    wyrobienie u Ciebie okreslonego zdania, natomiast same ifnormacje jako
    takie przynajniej z definocji powinny byc obiektywne, tutaj wyjatkiem
    sa wiadomosci w radiu maryja gdzie na dziendobry jest o szkodliwch
    liberalnych mediach a nastepnie mowia o pracy kazdego z ministrow a
    pozniej cytuja Jaroslawa Kaczynskieg ktory bronil te stacje.

    (wiadomości jakoś oglądasz i nie widzę
    > byś zasadniczo kwestionował ich wiarygodność - zresztą kwestionujesz w końcu
    > źródło, czy dziennikarkę).

    jezeli chodzi o tego typu programy to programy jako takie natomiast w
    tym konretnym przypadku wystwapila dziennikarka ktora dyskwalifikuje
    wiarygodnosc progamu na dziendobry

> [...]
    > szczęście sama nie byłam ofiarą). Tyle, że takich rodzin wszędzie dookoła
    > pełno jest. A niebieską kartą to się można ten teges... W większości

    o niebieskiej karcie nawet nie myslalem, ja jestem za udokumentowaniem
    kazdej sprawy i zglaszaniem w odpowiedniej isntytucji policji lacznie z
    niedopelnieniem obowiazkow przez policjanta jezeli cos takiego ma
    miejsce a nie bieganiem do tv czy czekaniem na tragedie i
    rozpowszechnianiem klamliwych informacji ze prawo w polsce jest zle

    > Faktem jest, że gość ma wyrok od którego się odwołuje,

    ma do teg oprawo jak kazdy inny

    policja nagminnie
    > przyjeżdża, a świadkowie zeznawali (sąsiadki),

    zenznaie sasiadek nie zawsze jest wiarygodne, dziennikarka mogla im
    podpowiedziec co mowic, zreszta zauwaz w jaki spsopb zadawala pytania,
    sugerujac wyraznie odpowiedz, nie przestajac poki nie uslyszala czegos
    co by wstrzasnelo ludzmi

    że facet używa przemocy, a
    > nawet dusi kobietę.

    slyszalem, ale duszenie ni ejest jednoznaczne z usilowaniem zabojstwa co
    tez bylo wyraznie sugerowane

    >Połamane żebra to też nic?

    a dgzie ja to mistrzu stwoerdzilem, ????????? po co wypisujesz takie
    pytania?

    >Dzieci gnieżdżące się w małym
    > pokoju z matką, bo pan władca tak zarządził to też normalka?

    znasz ich sytuacje od poczatku? niew iesz jak tam bylo, wiesz tyle co
    powiedzieli w uwadze, moze tez mu dala wczesniej niezle popalic, nie
    wszytsko tak peknie wygalda jak mowia w tv. nie bronie jego natomiast na
    pewno nie zgadzam sie z tym by ottak wyrzycicc dlatego ze ma wyrok.

    > W Polsce brakuje prawa, które nakazywałoby wyprowadzenie się oprawcy z
    > mieszkania i sądowych zakazów zbliżania się, które by były respektowane.

    i bardzo dobrze bo doprowadzilo by to do cwaniactwa, staloby sie
    narzedziem dla niektorych nieuczuciwych ludzi (tu znow przed takimi
    propozycjami troszke wyobraznia nalezaloby ruszyc) . Na pewno totalnym
    absurdem byloby wyrzucanie bez prawomocnego wyroku n apodstawie samego
    zglsozenia na policji - a byly takie pomysly wsrod instytucji broniacych
    praw kobiet
    (ktore zreszta stoerdzaly - przewodniczace- ze jezlei kobieta zabija
    meza to tylko wtedy gdy jest amltretowania wykluczajac inna mozliwosc co
    jest dosc niemadre)
    i tak jestem przeciwny temu jezlei mieszkanie jest oprawcy, powinien w
    takim przypadku dostac propozycje nie doodrzucenia, zapewnia mieszkanie
    odpowiednio mniejsze rodzinie (polowe wartosci), albo jego zostaje
    sprzedane i polowa srodkow przeznaczona dla rodziny a do tego czasu
    panstwo powinno zapewnic im schronienie, jezlie mieszkanie jest jej to
    won, tu nie ma dyskusji .

    P.

  • 17. Data: 2006-05-09 18:57:19
    Od: "Akulka" <s...@g...pl>

    Użytkownik "Przemek R."
    pl> napisał w wiadomości

    > i bardzo dobrze bo doprowadzilo by to do cwaniactwa, staloby sie
    > narzedziem dla niektorych nieuczuciwych ludzi (tu znow przed takimi
    > propozycjami troszke wyobraznia nalezaloby ruszyc) .

    Rusz wyobraźnią do wizualizacji sytuacji, gdy ofiara jest skazana na
    mieszkanie z katem pod jednym dachem. Czasami dlatego, że nie ma gdzie
    pójść, czasami bo nie może wymeldować faceta choć mieszkanie należy do
    niej/lub to ona opłaca wszystkie zaległości. Rusz tą wyobraźnią, rusz. Za
    tym idzie znęcanie nie tylko fizyczne, ale i psychiczne. To nie taka
    pierwsza sprawa w Polsce i nie ostatnia.

> [...]
    > (ktore zreszta stoerdzaly - przewodniczace- ze jezlei kobieta zabija
    > meza to tylko wtedy gdy jest amltretowania wykluczajac inna mozliwosc co

    Aleś się rozgalopował... Nie popadajmy ze skrajności w sktrajność. W Ameryce
    podobne rozwiązania funkcjonują i dobrze się mają. Fakt, czasami może za
    dobrze. Ale wszystko mozna dopracować i dostosować do realiów, trzeba tylko
    chcieć.

> [...]
    > sprzedane i polowa srodkow przeznaczona dla rodziny a do tego czasu
    > panstwo powinno zapewnic im schronienie, jezlie mieszkanie jest jej to

    Się zgadzam. Wybacz, ale w większości przypadków maltretowania kobietom nie
    chodzi o zgnojenie nawet faceta, ale o możliwość uwolnienia się od jego
    agresji, widoku jego gęby, a nawet oddychania tym samym powietrzem (choć
    świadomość, że nie pozostanie bezkarny gdy znów na ciebie łapę podniesie też
    jest kojące). Poczucie bezpieczeństwa to wartość nadrzędna i bezcenna. Bez
    tego, nie ma możliwości normalnego życia i funkcjonowania w społeczeństwie.

    Pozdrawiam,
    Akulka

  • 18. Data: 2006-05-10 09:02:31
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    krys napisał(a):

    > Ty to jednak naiwny jesteś. Taka jedna babka, co to działała tak, jak Ty
    > proponujesz ( zgłaszała, a jakże; zwijali na dołek, i owszem) Od paru
    > lat wacha kwiatki od spodu.

    zglaszala i brali na dolek, czy zebrala dowody i poszlo oficjalne
    zglosznei eprzestepstwa a pozniej odbyl sie proces?
    RObert zreszta takze napisal ze tu krotko trzeba raz dostanie w
    zawieszeniu to sie powinien uspokoic jak nie to odwiesza i wtedy sie
    zastanowi. "Taka jedna babka"...., w polsce jest tysiace takich rodzin,
    powiedz mi ile z nich zglasza udowkumentowae przestepstwa? I ilu z
    takich osob zostaje zabitych? KOnretne staystyki, nie demagogia.

    Facet sie wkurzył, że co mu baba będzie
    > afront czynić i prosto z dołka udał się na łono rodziny, wymierać swoja
    > sprawiedliwość. Żonę zadźgał, córkę, która stanęła w obronie matki
    > pochlastał, drugą córkę ocalił policyjny pies ( przybyły wraz z
    > policjantami na wezwanie do krwawej jatki). Też mial zawiasy z znęcanie
    > się nad rodziną (facet, nie pies).
    > Pare lat było prowadzanie się od Annasza do Kajfasza, a jak stała się
    > tragedia, to i TV się znalazła i debaty były, czy tak musiało być.

    to sa wyjatki, podobnie jak w przypadku zabojstwa przez osobe chora na
    schozofremie co takze niedawno rozdmuchano, czy osobe ktora byl ana
    przepustce, wtedy zawsze sie ludzi ezaczynaja zastanawiac, jednak trudno
    wpoic im do lepetyn ze takich ludzi sa setki, tysiace, dziesiatki
    tysiecy zyja wsrod nas i nei morduja, a duzo wieksaze jest
    prawdopodobienstwo (jezslei sie porowna staystyki) ze zwykly zdorwy z
    dobrej rodziny czloiwek dokona zrbodni niz tak zepsuta czy chora osoba.

    P.

  • 19. Data: 2006-05-10 09:15:47
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > tym idzie znęcanie nie tylko fizyczne, ale i psychiczne. To nie taka
    > pierwsza sprawa w Polsce i nie ostatnia.

    no i ? przeczytalas caly post zanim odpowiedzialas na fragment?

> [...]
    > dobrze. Ale wszystk
    o mozna dopracować i dostosować do realiów, trzeba tylko

    taak, zrobiono juz film oparty na faktach autentycznych, - dotyczylo
    dziecka, zazdrosna sasiadka zglosila ze dziekco jest bite (co bylo
    klamstwem), natycmiast zabrano rodzicom i maszyna ruszyla.

    Obejrzyj sobie jak bedzie powtorka "naszych dzieci" odnosnie bardzo
    modnego oskarzania o pedofilie swoich bylych w celu odebrania im dzieci
    oraz toalnego zniszczenia, takich przypadkow jest strasznie duzo.
    Tam zdaje sie nawet staystyki podawano, przerazenie bierze.

    teraz jezlei wprowadzono by cos takiego u nas stalo by sie to kolejnym
    narzedziem dla takich ludzi. nie twierdze ze by ei pomoglo faktcyznie
    krzywdzonym ale nie mozna poswiecac innych by ulzyc pewnej grupie
    zaslaniajac sie przy tym dobrem dziecka, czy innymi wartosciami.

    nie wszystko co w ameryce jest dobre.

    Tam polak dostal 30 lat za pedofilie bo umyl corke w intymnych
    miejscach miedzy inymi przed zabraniem jej do szpitala. Takiej ameryki
    u nas nie chce.

    > Się zgadzam. Wybacz, ale w większości przypadków maltretowania kobietom nie
    > chodzi o zgnojenie nawet faceta, ale o możliwość uwolnienia się od jego
    > agresji, widoku jego gęby,

    wiem ze nie chodzi o zgnojenie, omijam czesc ktora faktcznie jest bita,
    ale u nas do skazania czesto wystarczy slowo pokrzywdzonego a to juz
    pierwszy krok do naduzyc ktore maja miejsce. Trzeba tak prawo tworzyc by
    wykluczyc a na pewno w bardzo duzym stopniu zminimalizowac 'wałki'.

    P.

  • 20. Data: 2006-05-10 09:34:30
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    krys napisał(a):

    > Facet miał juz wyrok w zawiasach i sobie poczynał.

    no to skutecznie trzeba doprowadzic do drugiego wyroku o dhaczyc zawiasy
    wtedy juz sobie nie bedzie poczynac :)

    > "Taka jedna babka"...., w polsce jest tysiace takich
    >
    > Społeczeństwo składa się z jednostekl. Jednostki mają pewne odczucia.
    > Właśnie zbyt wiele jest takich rodzin, bo ludzie nie wierza, ze mozna
    > się wyrwać z zaklętego kręgu. A dla Ciebie, rozumiem, jedna
    > zaszlachtowana babka to nic, ale jeden posadzony do pierdla kat, to
    > pewnie " byc moze niesłusznie skazany na podstrawie niewiarygodnych
    > zeznań sasiadki":-> *

    nie jest nic, ale nie mozna uogloniac, w prasie powiedza ze czlowiek z
    dobrej rodziny zabil, to ma znaczyc ze ja tez zabije i nalzey wysylac z
    aman agentow i stosowac profilaktycznie np dozor policyjny? :-)

    > Schiozofrenię.

    tak :) normalka u mnie

    > Trudniej jest im zrozumiec, kiedy na przepustki ( bywa, że i na wolność)
    > wypuszcza sie ludzi, o których wiadomo z wielkim prawdopodobieństwem,
    > ze moga spróbowac ponownie. ( wiem, wiem, biegli i psychiatrzy oraz
    > psychologowie nie znaja się na swojej robocie)

    ja mam tutaj odeminne zdanie, dopiero po wyladaowaniu w wiezieniu tacy
    ludzi uswiadamiaja sobie czym grozi popelnienie pzrestepstwa, bo o tym
    sie przed pierwsza wpadka zreguly nie mysli :)

    A sa zbrodnie i zbrogdnie, jestem przeiwny (moj ulubiony minister
    wspominal o takiej selekcji) by trzymac w aresztach dlatego ze mial
    miejsce zamach na zdorwie / zycie bo sa rozne sytuacje i kazda sprawe
    oddzielnie trzeab analizowac.

    P.