    From: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: alkoholik a prawo
    Date: Wed, 10 May 2006 11:15:47 +0200

    pl> napisał w wiadomości

    > Rusz wyobraźnią do wizualizacji sytuacji, gdy ofiara jest skazana na
    > mieszkanie z katem pod jednym dachem. Czasami dlatego, że nie ma gdzie
    > pójść, czasami bo nie może wymeldować faceta choć mieszkanie należy do
    > niej/lub to ona opłaca wszystkie zaległości. Rusz tą wyobraźnią, rusz. Za
    > tym idzie znęcanie nie tylko fizyczne, ale i psychiczne. To nie taka
    > pierwsza sprawa w Polsce i nie ostatnia.

    no i ? przeczytalas caly post zanim odpowiedzialas na fragment?

    > Aleś się rozgalopował... Nie popadajmy ze skrajności w sktrajność. W Ameryce
    > podobne rozwiązania funkcjonują i dobrze się mają. Fakt, czasami może za
    > dobrze. Ale wszystk
    o mozna dopracować i dostosować do realiów, trzeba tylko
    > chcieć.

    taak, zrobiono juz film oparty na faktach autentycznych, - dotyczylo
    dziecka, zazdrosna sasiadka zglosila ze dziekco jest bite (co bylo
    klamstwem), natycmiast zabrano rodzicom i maszyna ruszyla.

    Obejrzyj sobie jak bedzie powtorka "naszych dzieci" odnosnie bardzo
    modnego oskarzania o pedofilie swoich bylych w celu odebrania im dzieci
    oraz toalnego zniszczenia, takich przypadkow jest strasznie duzo.
    Tam zdaje sie nawet staystyki podawano, przerazenie bierze.

    teraz jezlei wprowadzono by cos takiego u nas stalo by sie to kolejnym
    narzedziem dla takich ludzi. nie twierdze ze by ei pomoglo faktcyznie
    krzywdzonym ale nie mozna poswiecac innych by ulzyc pewnej grupie
    zaslaniajac sie przy tym dobrem dziecka, czy innymi wartosciami.

    nie wszystko co w ameryce jest dobre.

    Tam polak dostal 30 lat za pedofilie bo umyl corke w intymnych
    miejscach miedzy inymi przed zabraniem jej do szpitala. Takiej ameryki
    u nas nie chce.

    > Się zgadzam. Wybacz, ale w większości przypadków maltretowania kobietom nie
    > chodzi o zgnojenie nawet faceta, ale o możliwość uwolnienia się od jego
    > agresji, widoku jego gęby,

    wiem ze nie chodzi o zgnojenie, omijam czesc ktora faktcznie jest bita,
    ale u nas do skazania czesto wystarczy slowo pokrzywdzonego a to juz
    pierwszy krok do naduzyc ktore maja miejsce. Trzeba tak prawo tworzyc by
    wykluczyc a na pewno w bardzo duzym stopniu zminimalizowac 'wałki'.

    P.