  • 1. Data: 2006-05-09 09:49:21
    Temat: Spoldzielnia - nie placacy czlonkowie
    Od: Leukocyt <l...@a...pl_SPAM_>

    Sytuacja jest nastepujaca: spoldzielnia, nowe osiedle, na dniach
    zostanie oddane do uzytku. 1/3 czlonkow nie placi kosztow
    eksploatacyjnych. Sila rzeczy obciaza to 2/3 pozostalych czlonkow i ich
    koszty rosna.

    Jakimi srodkami przymusu/karami dysponuje spoldzienia w stosunku do
    zlodziei, ktorzy zyja na koszt innych? Wielu lokatorow mieszka juz od
    jakiegos czasu lecz czesc z nich nie placi oplat eksploatacyjnych...

    Ostatnio spoldzielnia wywiesila liste z podziekowaniem dla czlonkow
    ktorzy nie zalegaja z oplatami... Oczywiscie okazuje sie ze sasiedzi nie
    placa choc juz mieszkaja... Czy spoldzielnia moze taka liste opublikowac
    w internecie? Lista drukowana zapewne dzis rano zniknela z drzwi...

    Czy oprocz zablokowania procesu bezobciazeniowego wylaczenia hipoteki
    lokalu z calej inwestycji spoldzielnia moze cos jeszcze zrobic?
    Skuteczne odciecie mediow niestety nie wchodzi w gre, bo lokatorzy zaraz
    sami sobie podlacza... :-((

    Pzdr
    Leukocyt

  • 2. Data: 2006-05-09 11:01:25
    Temat: Re: Spoldzielnia - nie placacy czlonkowie
    Od: "PaniDora" <p...@o...pl>

    Uzytkownik "Leukocyt" <l...@a...pl_SPAM_> napisal w
    > Jakimi srodkami przymusu/karami dysponuje spoldzienia w stosunku do
    > zlodziei, ktorzy zyja na koszt innych? Wielu lokatorow mieszka juz od
    > jakiegos czasu lecz czesc z nich nie placi oplat eksploatacyjnych...
    Moga przyslac przedsadowe wezwanie do zaplaty z zawiadomieniem, ze w razie
    nieuregulowania zaleglosci sprawa zostanie skierowana do sadu. Dolicza
    równiez koszty prawnika.
    PaniDora

  • 3. Data: 2006-05-09 11:18:36
    Od: "Pawel" <b...@m...com>

    Uzytkownik "Leukocyt" <l...@a...pl_SPAM_> napisal w
    wiadomosci news:e3pof1$858$2@julia.coi.pw.edu.pl...

> [...]
    > lokalu z calej inwestycji spoldzielnia moze cos jeszcze zrobic?
    > Skuteczne odciecie mediow niestety nie wchodzi w gre, bo lokatorzy zaraz

    Archiwum
    Polecam lekture kilkunastu watków na tej grupie pt. "Upierdliwa dluzniczka"
    autorstwa Czapli.
    Przesledzisz krok po kroku procedure az do momentu windykacji naleznosci.

    --
    Pawel
    uwaga na hosting tpi.pl !!

  • 4. Data: 2006-05-09 13:58:11
    Od: "Lukasz" <l...@p...onet.WYTNIJpl>

    U nas walne zgromadzenie czlonków uchwalilo bardzo wysokie odsetki dla
    dluzników. poza tym sprawy najnormalniej w swiecie laduja w sadzie i sa w
    miare skutecznie egzekwowane.

    W Waszym przypadku, jesli 2/3 czlonków placi, to nie powinno byc problemów z
    uchwala na walnym.

    A tak na marginesie u nas na walnym wiekszosc uchwalila tez, ze partery maja
    placic za winde. Takie sa uroki demokreacji. Wiekszosc mieszka na pietrach i
    jezdzi winda :))

    A gdzies na grupie bylo tez, ze zamiast listy dluzników mozna wywiesic liste
    mieszkan regularnie placacych. Wówczas bedzie wiadomo, kto jest
    dluznikiem...

    --
    Lukasz

  • 5. Data: 2006-05-09 14:21:16
    Od: Leukocyt <l...@a...pl_SPAM_>

    Lukasz wrote:

    > U nas walne zgromadzenie czlonków uchwalilo bardzo wysokie odsetki dla
    > dluzników. poza tym sprawy najnormalniej w swiecie laduja w sadzie i sa w
    > miare skutecznie egzekwowane.

    Walne bedzie w czerwcu :)

    > W Waszym przypadku, jesli 2/3 czlonków placi, to nie powinno byc problemów z
    > uchwala na walnym.

    No mam nadzieje.

    > A tak na marginesie u nas na walnym wiekszosc uchwalila tez, ze partery maja
    > placic za winde. Takie sa uroki demokreacji. Wiekszosc mieszka na pietrach i
    > jezdzi winda :))

    No i bardzo dobrze :) Ja tez na pietrze ;)

    > A gdzies na grupie bylo tez, ze zamiast listy dluzników mozna wywiesic liste
    > mieszkan regularnie placacych. Wówczas bedzie wiadomo, kto jest
    > dluznikiem...

    Tyle ze taka lista zazwyczaj ma tendencje do odklejania sie i darcia,
    zalewania, stawania nieczytelna...

    Pzdr
    Leukocyt

  • 6. Data: 2006-05-09 14:22:07
    Od: Leukocyt <l...@a...pl_SPAM_>

    Pawel wrote:

    (...)
    > Przesledzisz krok po kroku procedure az do momentu windykacji naleznosci.

    Dzieki! Interesujacy watek. Sporo sie dowiedzialem :)

    Pzdr
    Leukocyt

  • 7. Data: 2006-05-09 15:07:45
    Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > autorstwa Czapli.
    > Przesledzisz krok po kroku procedure az do momentu windykacji naleznosci.

    No tak, ale "upierdliwa dłużniczka" miała pieniądze. Miała je zresztą na
    adwokata, na odsetki, na apelację i na komornika. Co zrobić, jeśli ci lokatorzy
    pieniędzy po prostu nie mają? Może być trudniej zwłaszcza, że nie zawsze można
    odnaleźć miejsce pracy dłużnika w internecie.

    Pozdrawiam

    Czapla

  • 8. Data: 2006-05-09 15:12:09
    Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl>

    > A gdzies na grupie bylo tez, ze zamiast listy dluzników mozna wywiesic liste
    > mieszkan regularnie placacych. Wówczas bedzie wiadomo, kto jest
    > dluznikiem...

    Można inaczej. Najpierw wywiesić zadłużenie całego budynku w złotych. Po
    tygodniu zadłużenie poszczególnych klatek schodowych. A jeszcze po tygodniu
    zadłużenie poszczególnych pięter na klatkach. Nikt nie może sie przyczepić a
    lokatorzy wiedzą kto nie płaci.

    Pozdrawiam

    Czapla