  • 1. Data: 2004-06-20 09:43:18
    Temat: alimenty a nauka zaocznie!
    Od: "kolin82" <k...@o...pl>

    Witam!

    mam pytanie, gdyz koncze teraz studia inzynierskie i chcialem sie jeszcze
    przez 2-3 lata uczyc, jakies studium podyplomoge albo magisterka... ale
    tylko wchodzi w rachube naika zaocznie, czy wtedy bede otzrymywal alimenty?
    Mam 22 lata. Nie wiem czy prawo sie jakos zmienilo po wejsciu do Unii czy
    tez nie.
    Pomozcie prosze

    Z gory dzieki
    Pozdrawiam

    kolin

  • 2. Data: 2004-06-20 11:23:01
    Temat: Re: alimenty a nauka zaocznie!
    Od: "Andrzej_K" <n...@n...spam.pl>

    User "kolin82" <k...@o...pl> napisał(a)
    w news'ie: news:cb3m60$hag$1@news.dialog.net.pl

> [...]
    > bede otzrymywal alimenty? Mam 22 lata. Nie wiem czy prawo sie jakos
    > zmienilo po wejsciu do Unii czy tez nie.

    Obowiązek alimentacyjny trwa do chwili usamodzielnienia
    się dziecka. Jak sądzisz czy *Pan inżynier* jest samodzielny
    czy nie.? Hmm, "zaoczne studium podyplomowe" - przecież
    nie tylko inżynierowie uczą się zaocznie i jednocześnie
    pracują. (masz kwalifikacje)

    > Pomozcie prosze

    W czym.? W bezpodstawnym dojeniu "alimenciarza".?

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    "Społeczeństwo nie jest samochodem lecz mułem,

  • 3. Data: 2004-06-20 13:34:14
    Od: "bella" <b...@o...pl>

    Użytkownik "kolin82" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    alimenty?
    > Mam 22 lata. Nie wiem czy prawo sie jakos zmienilo po wejsciu do Unii czy

    niestety alimenty przysługują dziecku które uczy się, ale tylko w trybie
    studiów dziennych i bez przerywania nauki, wiek w tym momencie nie ma
    znaczenia.

    pozdr.
    b.

  • 4. Data: 2004-06-20 13:44:24
    Od: "Jaroslaw Soja" <j...@i...pl>

    Użytkownik "bella" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

    > niestety alimenty przysługują dziecku które uczy się, ale tylko w trybie
    > studiów dziennych i bez przerywania nauki, wiek w tym momencie nie ma
    > znaczenia.

    "Niestety" ?

    Dorosly facet. Pracuje. Czego jeszcze chce ?

  • 5. Data: 2004-06-20 15:33:38
    Od: "kolin82" <k...@o...pl>

    chodzi o to ze nie pracuje , tylko z renty i alimentow chcialbym podjac
    studia albo studium zaoczne.
    i zastanawiam sie czy to wogole mozliwe....

    pozdrawiam
    kolin

  • 6. Data: 2004-06-20 15:44:27
    Od: "Andrzej_K" <n...@n...spam.pl>

    User "kolin82" <k...@o...pl> napisał(a)
    w news'ie: news:cb4am2$v3j$1@news.dialog.net.pl

    > chodzi o to ze nie pracuje , tylko z renty i alimentow chcialbym podjac
    > studia albo studium zaoczne.
    > i zastanawiam sie czy to wogole mozliwe....

    To po skończeniu nauki chyba pora iść
    do pracy.? Alimenty nie należą się,
    a rentka także przepadnie po skończeniu
    nauki. (rodzinna)

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    "Jedyna prawdziwa choroba to syfilis. Wszystkie inne to z nerwów."

  • 7. Data: 2004-06-20 16:12:03
    Od: "kolin82" <k...@o...pl>

    ale dopoki sie ucze, a to zamiezam jeszcze robic przez najblizsze 2 lata
    rente dostane i nie pytam sie o towj poglad czy ci sie to podoba czy ze chce
    sie uczyc tylko pytam o rade czy alimenty sie naleza . Nie rozumiesz idei
    pytanie?
    Przeciez nic ci nie zrobilem ze tak sie czepiasz!

    zadalem proste pytanie a nie zadam jakiegos wypracowania czy ci sie to
    podoba i najazdow na moja osobe....

    Kolin

  • 8. Data: 2004-06-20 16:31:27
    Od: "Andrzej_K" <n...@n...spam.pl>

    User "kolin82" <k...@o...pl> napisał(a)
    w news'ie: news:cb4d2h$tq$1@news.dialog.net.pl

> [...]
    > rente dostane i nie pytam sie o towj poglad czy ci sie to podoba czy ze
    > chce sie uczyc tylko pytam o rade czy alimenty sie naleza . Nie

    "Ja rozumieć idei pytanija" Ty zapytałeś, cytuję:
    "gdyz koncze teraz studia inzynierskie" - koniec
    cytatu. Kluczowym słowem było " *kończę teraz* "
    wg. mnie "teraz" oznacza "zaraz_niedługo" czyli
    kiedy, w czerwcu - lipcu.? Zresztą ja odpowiadałem
    bez uściślania terminu i mówiłem -
    *gdy skończysz naukę* i nie istotne jest kiedy.

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    (...) w trakcie interwncji zostałem uderzony