  • 1. Data: 2004-06-20 09:22:55
    Temat: Cena uzalezniona od dochodow
    Od: kero <a...@s...int>

    Witam,
    w Gdansku odplatnosc za zlobek jest zalezna od dochodow w rodzinie.
    cytat:
    "..Uchwała Nr L/615/97
    Rady Miasta Gdańska
    Z dniem 01 sierpnia 1997 r. wprowadza się stałą miesięczną opłatę za
    pobyt dziecka w żłobku w wysokości 25% dochodu przypadającego na jednego
    członka rodziny, jednak opłata ta nie może być niższa niż 12,5%
    najniższego wynagrodzenia pracowników ogłaszanego przez Ministra Pracy i
    Polityki Socjalnej, jednak nie więcej niż rzeczywisty koszt utrzymania
    dziecka w żłobku."

    Czy nie narusza to jakichś przepisów itp?
    Jak mam zaplacic 700zl za zlobek to wole wziac opiekunke do dziecka.

    --
    kero /at/ gazeta /./ pl
    gdansk pl

  • 2. Data: 2004-06-20 09:34:00
    Temat: Re: Cena uzalezniona od dochodow
    Od: "Andrzej_K" <n...@n...spam.pl>

    User "kero" <a...@s...int> napisał(a)
    w news'ie: news:cb3l1b$opf$1@opal.futuro.pl

> [...]
    >
    > Czy nie narusza to jakichś przepisów itp?
    > Jak mam zaplacic 700zl za zlobek to wole wziac opiekunke do dziecka.

    Może coś żle liczę, ale mi wychodzi, że u Ciebie
    "wypada 2800 PLN na głowę".? - dochód rodziny
    podzielony przez ilość "głów"/podzielony przez 4
    (25%)
    Licząc np. całkowity dochód 3000 PLN i trzy osoby
    to daje nam 1000 PLN na głowę i z tego 25% =
    250 PLN. (chyba, że się mylę?)

  • 3. Data: 2004-06-20 10:21:15
    Od: kero <a...@s...int>

    Andrzej_K wrote:

> [...]
    >
    > Może coś żle liczę, ale mi wychodzi, że u Ciebie
    > "wypada 2800 PLN na głowę".? - dochód rodziny
    > podzielony przez ilość "głów"/podzielony przez 4

    a czy jest jakis przepis zabraniajacy dobrze zarabiac?

    --
    kero /at/ gazeta /./ pl
    gdansk pl

  • 4. Data: 2004-06-20 10:35:11
    Od: "seb" <sebian @ wywal.to.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "kero" <a...@s...int> napisał w wiadomości
> [...]
    > "..Uchwała Nr L/615/97
    > Rady Miasta Gdańska
    (...), jednak nie więcej niż rzeczywisty koszt utrzymania

    I w czym problem? Nie więcej, niż rzeczywisty koszt utrzymania dziecka w
    żłobku. Czyli płacisz tyle ile trzeba (tyle, ile wynosi koszt utrzymania),
    chyba, że twoje dochody są małe, wtedy płacisz mniej...

    seb

  • 5. Data: 2004-06-20 11:11:52
    Od: "Andrzej_K" <n...@n...spam.pl>

    User "kero" <a...@s...int> napisał(a)
    w news'ie: news:cb3oem$qdr$1@opal.futuro.pl

    > a czy jest jakis przepis zabraniajacy dobrze zarabiac?

    Tego nie napisałem, ale nie rozumiem Twoich
    rozterek. Co to jest 700 PLN przy dochodzie
    8400 PLN (trzy osoby).

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    "Autorytet to zdolność pozyskiwania przyzwolenia innych."

  • 6. Data: 2004-06-20 11:28:58
    Od: kero <a...@s...int>

    seb wrote:

> [...]

    > żłobku. Czyli płacisz tyle ile trzeba (tyle, ile wynosi koszt utrzymania),
    > chyba, że twoje dochody są małe, wtedy płacisz mniej...

    czyli wg Ciebie jest ok, ze za tę samą usługę każdy płaci inną kwotę?

    --
    kero /at/ gazeta /./ pl
    gdansk pl

  • 7. Data: 2004-06-20 11:31:37
    Temat: Odp: Cena uzalezniona od dochodow
    Od: "Mateusz Dr" <n...@w...pl>

    Użytkownik kero <a...@s...int> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:cb3sdk$cmn$...@o...futuro.pl...

    > czyli wg Ciebie jest ok, ze za tę samą usługę każdy płaci inną kwotę?
    >
    > --

    A wg Ciebie jest ok, ze sa rozne progi podatkowe? Albo ze zasilek dostaje
    sie tylko ponizej jakichs dochodow?

    pozdrawiam
    mdr

  • 8. Data: 2004-06-20 11:32:28
    Od: kero <a...@s...int>

    Andrzej_K wrote:

    > User "kero" <a...@s...int> napisał(a)
    > w news'ie: news:cb3oem$qdr$1@opal.futuro.pl

    > Tego nie napisałem, ale nie rozumiem Twoich
    > rozterek. Co to jest 700 PLN przy dochodzie
    > 8400 PLN (trzy osoby).

    To akurat nie ma znaczenia.
    Interesuje mnie jedno - czy za tę samą usługę można pobierać różne opłaty.
    To tak jakoby cenę paliwa uzależniać od marki samochodu - masz "malucha"
    to płacisz 0,50PLN masz mercedesa to plać 15PLN za litr.

    --
    kero /at/ gazeta /./ pl
    gdansk pl

  • 9. Data: 2004-06-20 11:32:47
    Od: "seb" <sebian @ wywal.to.poczta.onet.pl>

    > czyli wg Ciebie jest ok, ze za tę samą usługę każdy płaci inną kwotę?

    Sens tej uchwały jest taki, żeby obniżyć opłaty dla najuboższych.
    Generalnie, większość będzie płacić tyle samo.

    seb

  • 10. Data: 2004-06-20 11:37:40
    Od: kero <a...@s...int>

    seb wrote:

    > Użytkownik "kero" <a...@s...int> napisał w wiadomości

    > Sens tej uchwały jest taki, żeby obniżyć opłaty dla najuboższych.
    > Generalnie, większość będzie płacić tyle samo.
    >

    > seb

    tia, tylko ze najwiecej placa ci akurat najmniej zarabiajacy.
    bo wiele osob prowadzacych dg wykazuje brak dochodow i tyle.

    --
    kero /at/ gazeta /./ pl
    gdansk pl