  • 1. Data: 2006-02-28 11:05:29
    Temat: alimenty
    Od: sg <a...@s...org.pl_WITHOUT>

    Witam,
    jaka jest praktyka w sądach odnośnie takie sytuacji:
    jest mąż, który zarabia ok. 5tyś miesięcznie, mają wspólny dom
    żona nie pracuje zarobkowo, zajmuje się domem i dziećmi
    dzieci niepełnoletnich jest dwójka- 17 i 15 lat

    Wiem, że jest możliwość wystąpienie o alimenty z tego powodu że mąż nie
    chce płacić na dzieci, jaka jest praktyka sądów odnośnie takich spraw,
    ile czasu może trwać ta sprawa i jakie alimenty sąd może zasądzić ?

    sg

  • 2. Data: 2006-02-28 12:25:51
    Temat: Re: alimenty
    Od: "sandra" <n...@n...e-wro.pl>

    Użytkownik "sg" <a...@s...org.pl_WITHOUT> napisał w wiadomości
[...]

    z powodu choroby nie moze podjąć jakiegoś zatrudnienia? a może inne powodu
    ,które nie pozwalają podjąć jej pracy przy tak dorosly dzieciach? nie
    odpowiadaj ...zastanów się nad moim pytaniem bo pewnie i w sadzie takie
    padnie jeśli jesteś zdrowa

    Wiem, że jest możliwość wystąpienie o alimenty z tego powodu że mąż nie
    chce płacić na dzieci,

    oczywiście ,ze jest obliczając koszt utrzymania dzieci

    jaka jest praktyka sądów odnośnie takich spraw,

    j.w. nie praktyka powinna Cię tu interesować a uczciwe wyliczenie kosztów
    utrzymania dzieci , analiza pytania powyżej dot. Twojej sytuacji bo może sa
    istotne powody ,ze nie mogłaś i nie możesz podjąć zatrudnienia / wtedy
    będzie to brana pod uwagę
    ile czasu może trwać ta sprawa

    to nie zależy tylko od Sadu ale również od występujących w sprawie stron

    i jakie alimenty sąd może zasądzić ?

    a to zależy jak będzie wyliczony koszt utrzymanie i jakie dowody dol. się w
    sprawie na poparcie treści pozwu

    pozdrawiam
    Sandra

  • 3. Data: 2006-02-28 13:36:21
    Od: sg <a...@s...org.pl_WITHOUT>

    sandra napisał(a):
> [...]
    > istotne powody ,ze nie mogłaś i nie możesz podjąć zatrudnienia / wtedy

    a co z takimi dwoma scenariuszami ?
    1. jest zarejestrowana jako bezrobotna i nie moze znalezc pracy ?
    2. wlasnie zarejestrowala dzialalnosc i probuje cos robic, ale na razie
    zysk z tego jest na poziomie 300-500zl miesiecznie ?

    Z tego wszystkiego wynika, ze to jest cholernie uznaniowe, wiec do
    takich spraw chyba lepiej brac prawnika znajacego tego typu sprawy, nie ?

  • 4. Data: 2006-02-28 14:23:57
    Od: "sandra" <n...@n...e-wro.pl>

    Użytkownik "sg" <a...@s...org.pl_WITHOUT> napisał w wiadomości
    sandra napisał(a):

    jak ją stać to czemu nie :)

  • 5. Data: 2006-02-28 14:25:51
    Od: "sandra" <n...@n...e-wro.pl>

    sandra napisał(a):
    Z tego wszystkiego wynika, ze to jest cholernie uznaniowe,

    jakie uznaniowe ? wyliczeniu uczciwie ?

    czy to wczesniejsze pytanie " jak sąd praktykuje" ?

  • 6. Data: 2006-02-28 14:30:01
    Od: "sandra" <n...@n...e-wro.pl>

    Użytkownik "sg" <a...@s...org.pl_WITHOUT> napisał w wiadomości

    a jeszcze jedno skoro jest na bezrobociu plus dzieci plus na utrzymaniu dom
    to można bez adwokata otrzymać odpowiednia kwotę ...uczciwie podejść do
    tematu i będzie ok.

  • 7. Data: 2006-02-28 17:01:57
    Od: sg <a...@s...org.pl_WITHOUT>

    sandra napisał(a):
    > Użytkownik "sg" <a...@s...org.pl_WITHOUT> napisał w wiadomości
    > sandra napisał(a):
    >
    > jak ją stać to czemu nie :)

    tzn na co odpowiadasz ?

  • 8. Data: 2006-02-28 17:03:28
    Od: sg <a...@s...org.pl_WITHOUT>

    sandra napisał(a):
> [...]
    >

    > jakie uznaniowe ? wyliczeniu uczciwie ?
    >
    > czy to wczesniejsze pytanie " jak sąd praktykuje" ?

    uznaniowe jest to, ze sad moze sobie wziac z sufitu koszty dziecka a
    potem slysze w radiu, ze facet zarabia 800zl miesiecznie, a sad w
    uzasadniajac wyrok mowi, ze jakby sie postaral to by zarabial wiecej i
    zasadzil alimenty w wysokosci 850zl ;-)

  • 9. Data: 2006-02-28 17:06:20
    Od: sg <a...@s...org.pl_WITHOUT>

    sandra napisał(a):
> [...]
    > to można bez adwokata otrzymać odpowiednia kwotę ...uczciwie podejść do

    tia... a co w tym nie jest uczciwego ?
    przeciez ona moze pozyczyc kase na adwokata, moze ma osczednosci, a nie
    oszukujmy sie, nawet jesli ma 3-4 tys oszczednosci i chce przeznaczyc to
    na adwokata zeby dostac alimenty to chyba lepiej, nie ? jakby to
    wydawala na siebie i dzieci to na dlugo to nie wystarczy. Czy uwazasz,
    ze powinna pojsc do sadu pozniej, jak jej zabraknie na jedzenie, maz
    ktorego stac na to przyjdzie z adwokatem i albo alimentow nie bedzie
    albo adwokat postara sie wszystko przeciagac ;-(

  • 10. Data: 2006-03-01 09:23:02
    Od: "sandra" <n...@n...e-wro.pl>

    sandra napisał(a):
    > Użytkownik "sg" <a...@s...org.pl_WITHOUT> napisał w wiadomości
    ktorego stac na to przyjdzie z adwokatem i albo alimentow nie bedzie
    albo adwokat postara sie wszystko przeciagac ;-(

    bzdura to co wczesniej napisales wskazuje na to ,ze ma podstawy i dobre
    atuty w reku , to ,ze on wezmie adwokata to co? niby do czego? do alimentow?
    ma obowiazek placic wystarczy w tej sprawie napisac tylko pozew i ile domaga
    sie na siebie i dzieci a ponadto rownoczesnie napisac wniosek o to by
    pokrywal czesc oplat za utrzymanie domu... w jednej i w drugiej sprawie
    dolaczyc stosowne dowody i nie potrzeba jej tu adwokata by to zdobyc a nawet
    jesli pan bedzie mial adwokata i bedzie chcial przeciagnac to w czasie to w
    pozwie o alimenty na samym wstepie umiescic pkt.o zabezpieczeniu alimentow
    do czasu zakonczenia postepowania i takowe otrzyma ... w sprawie
    alimentacyjnej pozew 3 egz. i dowodody na poparcie pozwu w sprawie
    wnioskowej o czesc wynagrodzenia na pokrycie potrzeba utrzymania domu
    rowniez 3 egz .i wszelkie dowody dot. utrzymania /rachunki /

    pozdrawiam
    Sandra