  • 1. Data: 2006-02-28 10:40:07
    Temat: wspólnota majatkowa-podział
    Od: Janusz Gauze<g...@w...pl>

    Jeżeli mój mąż przed ślubem zakupił mieszkanie a w trakcie naszego małżeństwa
    sprzedał je za 100,000 zł potem już wspólnie zakupiliśmy mieszkanie za 135,000 zł,
    wyremontowaliśmy za 40,000 zł ale na to wszystko dawałam środki finansowe bo
    była taka umowa między nami. Potem mieszkanie to sprzedaliśmy za 175,000 zł i
    zakupiliśmy kolejne większe mieszkanie za 200,000 zł i włożyłam w remont kolejne
    60,000 zł ponieważ mąż zawsze twierdził , że on dał pierwsze 100,000 zł a jak ja
    chcę to muszę zrównoważyć wartość włożoną przeze mnie czyli moich środków
    było 130.000 zł to czy podziale majątku może on występować o wyodrębnienie
    jego nakładu ? Czy jest jakiś przepis w Kodeksie Cywilnym na któy mogę sie
    powołać o podział majątku na połowę?

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2006-03-01 03:44:18
    Temat: Re: wspólnota majatkowa-podział
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Janusz Gauze wrote:
> [...]
    > jego nakładu ? Czy jest jakiś przepis w Kodeksie Cywilnym na któy mogę sie

    Podział z definicji jest po 50%, chyba, że jedna strona udowodni, że
    poniosła większe nakłady.
    Wnioskować zawsze można.
    Co z tym zrobi sąd tego nie wie nikt.