  • Data: 2019-04-26 21:13:52
    Temat: Re: administrator forum dyskusyjnego reakcja na post
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 26.04.2019 o 20:58, J.F. pisze:

    Dziwne jest to, ze widzę ten post, a nie widzę go poprzedzających. Tak
    więc tu się odniosę.

    Domyślam sie, że znowu dyskusja na AED spełzła. Jeszcze kilka lat temu
    AED było raczej mało znaną i popularną "zabawką". A ludzi ratowano. To
    doskonałe narzędzie, ale przydatne wówczas, gdy jest przydatne. Na pewno
    przyczepianie elektrod tak, na wszelki wypadek, bo nie zaszkodzi nie
    jest ani mądre, ani rozsądne.

    > samochodu jak samochodu - powiedzmy ze auto ci sie zapali, i uczynny
    > kierowca autobusu pomoze ugasic przy pomocy swojej gasnicy.
    > A pare km dalej jego autobus sie zapali, a gasnica pusta ...  a ty
    > jestes pasazerem tego autobusu :-)

    A jak autobus sie dwa razy zapali? Pewnych rzeczy nie sposób
    przeskoczyć. Znam przykład postawienia zarzutów kierowcy autobusu, który
    odmówił użyczenia gaśnicy, gdy po wypadku palił sie samochód z ofiarami
    w środku.

    > Nie wiem jakie przepisy obowiazuja, ale to byloby nieglupie, gdyby basen
    > musial miec defibrylator.

    Nie przychodzi mi do głowy przepis nakładający taki obowiązek.
    Zwłaszcza, ze na basenie nie jest on szczególnie bardziej potrzebny, niż
    w każdym innym miejscu, gdzie się grupują ludzie.

    > Apteczka masz nieobowiazkowo - to mozesz ja sobie uzywac, pozycac ...

    A czego niby nie możesz pożyczyć?

    > Ale przepis mowi ilu ma byc ratownikow, a dyrekcja wiecej nie zatrudni,
    > bo za drogo :-)

    Przepis mówi o tym, ilu ma być zatrudnionych. Ale czy sądzisz, ze jak
    jest przykładowo dwóch ratowników, to żaden z nich do WC nie pójdzie?

    > Ale za to od strony przepisow najlepiej.
    > Ratownicy pilnuja basenu, dyrektor pilnuje defibrylatora, zawalowiec ma
    > pomoc :-)

    Celem działania basenu nie jest świadczenie darmowej pomocy medycznej w
    okolicy. Oczywiście w ramach możliwości i zdrowego rozsądku pracownicy
    basenu mogą taką pomoc nieść, ale o tyle, o ile nie koliduje to z ich
    obowiązkami służbowymi.

    > No ale skoro twierdzisz, ze ten automat nie zaszkodzi ... to i w rekach
    > dyrektora nie zaszkodzi :-)

    Pytanie, czy pomoże.