  • 1. Data: 2002-08-03 17:10:09
    Temat: absolwent i ZUS
    Od: <m...@p...onet.pl>

    Witam!

    Wszystkie znaki na ziemii i wodzie wskazuja, ze we wrzesniu sie obronie.
    Obecnie (na dniach) przymierzam sie takze do zalozenia spolki cywilnej z kolega.

    Rodzi sie pytanie:
    Czy mam prawo do znizki (badz w ogole nieplacenia) skladek ZUS'owskich w
    zwiazku z programem Pierwsza Praca?
    Co zrobic, by udalo sie obciac te koszty jak sie da najlepiej?

    Przejrzalem rozne strony o programie i tego typu, ale wlasciwie zadnych
    konkretnych informacji...

    Pozdrawiam,
    Marek Bilgorajski

  • 2. Data: 2002-08-03 17:34:08
    Temat: Re: absolwent i ZUS
    Od: "Jacek" <s...@p...pl>

    > Przejrzalem rozne strony o programie i tego typu, ale wlasciwie
    > zadnych konkretnych informacji...

    Jak to w "polszce" często bywa.Nie spiesz się tak z zakładaniem DG,bo
    kiedy te wszytkie "udogodnienia" wejdą to nikt jeszcze nie wie.
    Dopiero jak Pan Prezydent przyłoży do tego wszystkiego rękę (czytaj
    podpisze ) to możesz coś pomyśleć ,chcąc skorzytać z tego
    dobrodziejstwa.
    Trzeba dokładnie jeszcze poczytać to co będzie wersją finalną,bo jak
    zwykle w naszym prawie podatkowym bywa,są zastawiane różnego rodzaju
    pułapki np.słynne ze skutków (negatywnych dla podatników) ulgi
    inwestycyjne.
    Jacek

  • 3. Data: 2002-08-03 18:15:29
    Od: Krzysztof Krajewski <t...@n...lubi.spamu.pl>

    Dnia 3 Aug 2002 19:10:09 +0200, <m...@p...onet.pl> napisał(a):

    >Obecnie (na dniach) przymierzam sie takze do zalozenia spolki cywilnej z kolega.

    o ile mi wiadomo spółki cywilne już nie istnieją :)

    >Rodzi sie pytanie:
    >Czy mam prawo do znizki (badz w ogole nieplacenia) skladek ZUS'owskich w
    >zwiazku z programem Pierwsza Praca?

    Nie, tylko składki emerytalnej. Prawo to przysługuje wszystkim, którzy
    rozpoczną DG w ciągu 12 mc od dnia ukończenia szkoły najpóźniej do
    dnia 31-12-2005.

    >Co zrobic, by udalo sie obciac te koszty jak sie da najlepiej?

    Cały ZUS?

    1. Wyjechać z kraju.
    2. Głosować w wyborach parlamentarnych na partie, które są
    przeciwnikami obowiązkowych ubezpieczeń społecznych - znam tylko jedną
    taką w Polsce (chcesz się ubezpieczać, to się ubezpieczaj, nie chcesz,
    twoja sprawa - możesz zainwestować w fundusze powiernicze, fundusze
    emerytalne, kupując ziemię, wychowując i kształcąc gromadkę dzieci,
    która zatroszczy się o Ciebie jak już będziesz stary i niedołężny -
    zrobisz jak zechcesz i co zechcesz :-).

    >Przejrzalem rozne strony o programie i tego typu, ale wlasciwie zadnych
    >konkretnych informacji...

    Jak to?
    http://www.e-upr.org/index.php?action=show&object=ar
    ticle&id=852
    i szukaj na niej linków do odpowiednich dokumentów.

    Pozdrawiam
    TeDe

    --
    Pozdrawiają: tede, małpa, techsmar, kropka, tychy, kropka, pl

    http://www.e-upr.org

  • 4. Data: 2002-08-03 18:20:28
    Od: "Serwiz" <r...@g...pl>

    Użytkownik <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości:
> [...]
    > zwiazku z programem Pierwsza Praca?
    > Co zrobic, by udalo sie obciac te koszty jak sie da najlepiej?

    Projekt przewiduje zwolnienie absolwentów z obowiązku opłacania skadek na
    ubezpieczenie emerytalne (na dzień dzisiejszy ok. 250 zl). Skutkiem tego
    bedzie brak wplywów na osobiste konto emerytalne w ZUS oraz w funduszu
    emerytalnym (II filar).

    Serwiz

  • 5. Data: 2002-08-03 18:23:12
    Od: Krzysztof Krajewski <t...@n...lubi.spamu.pl>

    Dnia Sat, 3 Aug 2002 20:20:28 +0200, "Serwiz" <r...@g...pl>
    napisał(a):

> [...]
    >ubezpieczenie emerytalne (na dzień dzisiejszy ok. 250 zl). Skutkiem tego
    >bedzie brak wplywów na osobiste konto emerytalne w ZUS oraz w funduszu

    Co za strata...

    :-)

    Pozdrawiam
    TeDe

  • 6. Data: 2002-08-03 19:15:44
    Od: "Michal Letowski" <m...@y...com>

    Użytkownik "Krzysztof Krajewski" <t...@n...lubi.spamu.pl> napisał w
    wiadomości news:v57okuk3higad6lcu2uhgnb42n97g2nrt1@4ax.com...

> [...]
    > emerytalne, kupując ziemię, wychowując i kształcąc gromadkę dzieci,
    > która zatroszczy się o Ciebie jak już będziesz stary i niedołężny -

    3. Zatrudnic sie na pol etatu w szkole. Pracuje sie 9 godzin tygodniowo,
    pozostaly czas mamy na prowadzenie firmy. Szkola oplaca ZUS, samemu placi
    sie tylko na ubezpieczenie zdrowotne.

    Michal Letowski

  • 7. Data: 2002-08-03 20:00:31
    Od: "Jacek" <s...@p...pl>

    Użytkownik "Krzysztof Krajewski" <t...@n...lubi.spamu.pl> napisał w
    wiadomości news:v57okuk3higad6lcu2uhgnb42n97g2nrt1@4ax.com

    > o ile mi wiadomo spółki cywilne już nie istnieją :)

    E tam nie istnieją.To ja kurczę prowadzę DG w jakiejś nieprawnej formie
    i jakoś nikt mnie nie ściga,choć regularnie odprowadzam podatki,składki
    i inne obciążenia.(może właśnie dlatego:-)))
    Spółki cywilne są i będą dopóki ktoś nie wpadnie na pomysł zmiany KC.
    Jacek

  • 8. Data: 2002-08-03 20:01:59
    Od: "Jacek" <s...@p...pl>

> [...]
    > emerytalne, kupując ziemię, wychowując i kształcąc gromadkę dzieci,
    > która zatroszczy się o Ciebie jak już będziesz stary i niedołężny -

    I to jest chyba dobre rozwiązanie.Mnie osobiście odpowiada.
    Jacek

  • 9. Data: 2002-08-03 20:44:03
    Od: s...@i...pl (Sebastian D-Działyński)

    > 3. Zatrudnic sie na pol etatu w szkole. Pracuje sie 9 godzin tygodniowo,
    > pozostaly czas mamy na prowadzenie firmy. Szkola oplaca ZUS, samemu placi
    > sie tylko na ubezpieczenie zdrowotne.

    Tak ? - znajdz tylko szkole, ktora zatrudni na pol etatu za 760 zl brutto
    !!!!

    Podaruj sobie odrobine wygody... >>> http://link.interia.pl/f162f

  • 10. Data: 2002-08-03 22:16:11
    Od: Krzysztof Krajewski <t...@n...lubi.spamu.pl>

    Dnia 3 Aug 2002 22:44:03 +0200, s...@i...pl (Sebastian
    D-Działyński) napisał(a):

> [...]

    Wybacz, ale to bzdura :-) Mówienie o tym, że ZUS (czy połowę ZUS'u)
    pokrywa pracodawca jest ekonomicznym bezsensem, używanym co najwyżej
    do zafałszowania rzeczywistości. Owszem, szkoła (pracodawca) opłaca
    ZUS, ale z Twoich pieniędzy. Powinien istnieć zakaz odprowadzania
    podatków za kogoś, każdy powinien rozliczać się z tego sam. Jeśli
    pracownik otrzymałby jednego dnia 3.000 zł a drugiego dnia zabraliby
    mu z tego 2.000 zł w końcu przejrzałby na oczy i powiedział: moment,
    coś tu jest nie tak, albo ktoś ze mnie wała robi - i rzeczywiście
    robi!

    Czy z tym prowadzeniem firmy nie jest też tak, że uzyskiwane dochody
    nie mogą przekroczyć tego co zarabiasz w szkole, by nie płacić
    dodatkowo ZUS-u?

    Pozdrawiam
    TeDe