  • 1. Data: 2002-08-03 15:41:52
    Temat: Re: legalizacja wag
    Od: m...@w...pl (Adam Miedzianowski)

    Witaj,

    myśle że najłatwiej to rozpoznać po ważnym świadectwie legalizacji wydanym
    przez stosowną instytucje do tego uprawnioną oraz po tym że przy wadze nie
    manipulowano (plomby).
    Znak CE czy nawet nadanie typu przez GUM to za mało bo nic nie mówi o
    konkretnej sztuce - np czy została prawidłowo skalibrowana albo się nie
    rozkalibrowała np po pięciu latach eksploatacji. To tak jak z dopuszczeniem
    danej marki pojazdu do ruchu po polskich drogach a corocznym badaniem
    każdego pojazdu.

    Ale to ja tak sobie tylko myśle a dokładne informacje z pewnością uzyskasz w
    Głównym Urzędzie Miar, który zajmuje się nadawaniem typu (to takie dokładne
    sprawdzanie całej konstrukcji przyrządu przed dopuszczeniem do stosowania)
    oraz sprawdzaniem i legalizacją.

    Telefony do GUM-u w Warszawie (jeśli się nie zmieniły od czasu kiedy ja z
    nich korzystałem): 620 02 41 lub 620 09 02

    pozdrawiam
    Adam