  • 1. Data: 2002-08-03 16:15:36
    Temat: Korzystanie z "publicznych" serwerow
    Od: a...@...sygnaturce (Igo)

    Witam!

    Zastanawiam sie, jak to jest z korzystaniem z publicznych serwerow -
    zalozmy, ze znalazlem w internecie adres nerwera news, z ktorego moge
    szybko i sprawnie wysylac (i czytac) wiadomosci. Adres ten jest jednak
    prawdopodobnie przeznaczony dla uzytkownikow serwera (zarejestrowanych).
    Mimo to autoryzacja nie jest konieczna. Czy korzystajac z tego serwera
    lamie prawo? Czy admin moze mi cos zarzucic? Tak samo z serwerem mail -
    czy jesli wysylam mail przez serwer publicznie dostepny, chociaz
    przeznaczony dla ludzi majacych w nim komercyjna skrzynke, to lamie
    prawo? Jesli ktos wie - bardzo prosze o odpowiedz:)

    --
    +-=< Igo >=++=( http://CodersWorld.net )=+=< igo[at]igo.prv.pl >=-+
    | -------!!----------------------------!-[ GnuGadu# 220051 ]- |

  • 2. Data: 2002-08-05 08:53:01
    Temat: Re: Korzystanie z "publicznych" serwerow
    Od: "Piotr 'VaGla' Waglowski" <v...@v...nospam.pl>

> [...]
    > przeznaczony dla ludzi majacych w nim komercyjna skrzynke, to lamie
    > prawo? Jesli ktos wie - bardzo prosze o odpowiedz:)

    Mowisz o Open Relayu i wysylaniu na przyklad spamu?

    Piotr VaGla Waglowski | vagla [at] vagla.pl | ICQ: 30733977
    VaGla.pl Prawo i Internet | http://www.vagla.pl | IRC: #wiaraa #warszawa
    Internet Society Poland, Member of the Board | http://www.isoc.org.pl

  • 3. Data: 2002-08-05 14:09:26
    Od: a...@...sygnaturce (Igo)

    Piotr 'VaGla' Waglowski (v...@v...nospam.pl) napisales:

    > Mowisz o Open Relayu i wysylaniu na przyklad spamu?

    Mowie o (na przyklad) Open Relayu, ale nie o wysylaniu spamu - zakladam,
    ze to, co wysylam jest legalne i zgodne z netykieta. W kazdym razie -
    nie narusza "zasad".

  • 4. Data: 2002-08-05 15:11:18
    Od: "Piotr 'VaGla' Waglowski" <v...@v...nospam.pl>

    > Mowie o (na przyklad) Open Relayu, ale nie o wysylaniu spamu - zakladam,
    > ze to, co wysylam jest legalne i zgodne z netykieta. W kazdym razie -
    > nie narusza "zasad".

    Netykieta nie jest obowiazujacym prawem... Raczej proponowalbym sie
    powolywac na obowiazujace prawo...

  • 5. Data: 2002-08-05 16:09:25
    Od: a...@...sygnaturce (Igo)

    > Netykieta nie jest obowiazujacym prawem... Raczej proponowalbym sie
    > powolywac na obowiazujace prawo...

    Oczywiscie. Dlatego wlasnie pytam - czy jest przestepstwem korzystanie
    np. z publicznie dostepnych, lecz nie przeznaczonych do tego
    open-relayow? Jesli za ich pomoca nie popelniam przestepstwa, nie
    spamuje i nie naruszam netykiety?

  • 6. Data: 2002-08-06 10:19:47
    Od: "Piotr 'VaGla' Waglowski" <v...@v...nospam.pl>

> [...]
    > np. z publicznie dostepnych, lecz nie przeznaczonych do tego
    > open-relayow? Jesli za ich pomoca nie popelniam przestepstwa, nie

    Pytanie jest nieprecyzyjne. W zwiazku z czym nie potrafie udzielic
    jednoznacznej odpowiedzi... Widze wrecz pewna sprzecznosc w nim - czy jest
    przestepstwem, jesli nie popelniam przestepstwa... Jesli niepopelniasz
    przestepstwa - nie jest to przestepstwem ;)))
    :)) Wiecej o zawilosciach prawnych korzystania z Sieci mozesz znalexc u
    mnie; adres w stopce ;)

  • 7. Data: 2002-08-06 19:36:50
    Od: i...@p...onet.pl (Igo)

> [...]
    > przestepstwem, jesli nie popelniam przestepstwa... Jesli niepopelniasz
    > przestepstwa - nie jest to przestepstwem ;)))

    Nie polepelniam przestepstwa wysylanym mejlem... Ani nie naruszam
    netykiety... Ale nie wiem, czy korzystanie z serwera, do ktorego "nie
    mam uprawnien" jest legalne...

    > :)) Wiecej o zawilosciach prawnych korzystania z Sieci mozesz znalexc u
    > mnie; adres w stopce ;)

    Aaaa! Wiec to wszystko dla reklamy? Udajesz, ze nie rozumiesz? ;>

    --
    +-=< Igo >=++=( http://CodersWorld.net )=+=< igo[at]igo.prv.pl >=-+
    UWAGA! Prosze odpisywac TYLKO na mail z sygnaturki (linia wyzej).

  • 8. Data: 2002-08-07 02:00:14
    Temat: Re: Problem z zakupem w Geancie
    Od: <d...@N...poczta.gazeta.pl>

    Nie rozumiem. Czlowiek zapytal jasno i to dwa razy. Dla mnie to pytanie jest
    bardzo precyzyjne i jednoznaczne. Sam sie zastanawiam.. OR'ow jest mnostwo.
    IMHO korzystanie z nich jest jak najbardziej legalne i nie grozi zadnymi
    konsekwencjami. Oczywiscie o ile smtp nie zostanie zapchane przez takiego
    user'a spamem lub przesylkami z zalacznikami binarnymi o znacznej wadze. W
    takim wypadku sadze, ze administrator moze oskarzac user'a o zmniejszanie
    wydajnosci systemu co w sytuacji kiedy nie posiadamy tam oplaconego konta
    byloby juz nieszczegolne. Podobnie jesli konto posluzy do wysylania maili o
    tresci powszechnie uznawanej za obrazliwa lub wrecz nielegalna. W kazdym
    innym wypadku sadze, ze korzystanie z OR'a jest legalne. Aczkolwiek
    prawnikiem nie jestem wiec jest to tzw. non-authorit. answer ;)

  • 9. Data: 2002-08-07 10:04:59
    Od: "Piotr 'VaGla' Waglowski" <v...@v...nospam.pl>

    > Nie polepelniam przestepstwa wysylanym mejlem... Ani nie naruszam
    > netykiety... Ale nie wiem, czy korzystanie z serwera, do ktorego "nie
    > mam uprawnien" jest legalne...

    Jesli nie mialbys uprawnien to jakbys mogl korzytstac legalnie z serwera?
    jest sobie serwer NNTP na przyklad news.ipartners.pl i ja nie moge nim
    dysponowac. ale administrator tak go skonfigurowal, ze moge za posrednictwem
    tego serwera wysylac posty na usenet.
    Chce powiedziec, ze jesli publiczny serwer jest tak skonfigurowany ze
    udostepnia w sieci internet pewne uslugi to daje uprawnienia. Dlatego na
    przyklad uwazam za nieporozumienie wyroki dotyczace glebokiego linkowania do
    materialow udostepnionych w internecie, podczas gdy administrator moze
    skonfigurowac serwer www w taki sposob, ze bedzie przyjmowal linki tylko z
    danej domeny.

  • 10. Data: 2002-08-07 15:44:57
    Od: i...@p...onet.pl (Igo)

    d...@N...poczta.gazeta.pl (d...@N...poczta.gazeta.pl) napisales:
> [...]
    > innym wypadku sadze, ze korzystanie z OR'a jest legalne. Aczkolwiek
    > prawnikiem nie jestem wiec jest to tzw. non-authorit. answer ;)

    No... Jakas precyzyjna odpowiedz:) Thx. Tez mi sie tak wydaje...