    From: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: abonament rtv
    Date: Thu, 24 Jun 2004 10:45:29 +0800

    In article <cbbvrh$j7n$1@x2.presto.pl>, kot_bury wrote:
    > ok rozumiem, ale :
    > - jeżeli w tv nie mam ustawionej żadnego kanału oprócz tego potrzebnego
    > do odtwarzacza vhs i dvd (mogę nawet wszystkie przestawić na ten kanał)
    > - to pomieszczenie to piwnica (nie ma nawet szansy "złapania"
    > jakiegokolwiek programu) - ściany ok 80 cm cegły
    > - w tym pomieszczeniu nie ma żadnego dostępu do sygnału z sieci kablowej
    > lub anteny
    > czy nadal "podpadam"?

    Moim zdaniem tak. Wystarczy przecież że wyniesiesz ten odbiornik na
    zewnątrz, lub pociągniesz kabel antenowy, lub przyjdziesz z jakimś
    wzmacniaczema... a że nie masz ustawionego kanału to serio sądzisz, że to
    moze być przekonywujący argument? :)

    > to wyżej to stan faktyczny a nie wymyślona sytuacja
    > czy słowo natychmiast może w tym przypadku oznaczać czas nieco dłuższy
    > niż zwykle znaczy "natychmiast", potrzebny do ustawienia odpowiednich
    > częstotliwości w odbiorniku oraz znalezienie anteny w celu sprawdzenia?

    Nie wiem jakie jest tu orzecznictwo, ale dla mnie owo natychmiast oznacza,
    że możesz go użyć w łatwy sposób w dość krótkim czasie. W praktyce,
    podjerzewam że jak ktoś wetknie weń kabel, dostroi i może oglądać, to jest
    to nadal natychmiast.

    > bo z drugiej strony nie ma mowy w ustawie o sprawnym odbiorniku. zresztą
    > co ze sklepami gdzie można kupić tv - czasem mają całe ściany, magazyny
    > pełne sprzętu - czy płacą abonament za każdy sprawny odbiornik (chyba że
    > jest w ustawie jakiś wyjątek....)? czy może to moje "natychmiast" jest

    Tez się nad tym zastanawiałem i prawdę mówiąc pojęcia nie mam.
    Może jest coś dodatkowego (vide art 48 u.6).

    > bardziej "natychmiast" niż wyjęcie tv z pudła, ustawienie kanałów i
    > podłączenie do anteny?

    MZ to pudło jest tutaj dość istotne.

    > może jestem nieco natrętny, za co przepraszam :)

    Nie szkodzi, było już tu sporo dyskusji ntt, ale nigdy nie chciało mi sie
    ich czytac, to teraz się trochę doszkolę :)

    --
    Marcin