  • 41. Data: 2007-01-05 10:14:33
    Temat: Re: abadonware - wątpliwości prawne/rozważania
    Od: Sowiecki Agent <p...@t...gazeta.pl>

    latet napisał(a):

    > Odrozniam. Ale co jesli nie-daj-boze napiszę program freeware
    > i zaczne go rozpowszechniać! Iluż pracujacych w pocie czoła
    > producentów pójdzie z torbami! Czy to nie jest niemoralne?
    > I to jeszcze bardziej, niz uzycie starego programu sprzed 15 lat,
    > do ktorego sie nikt nie przyznaje?

    ale jak bedziesz rozdawac za darmo to program ktory sam napisales, czyli
    nie rozdajesz cudzej pracy za ktora
    gdyby zostala zakupiona autor otrzymal by pieniadze.

    > Przyznaj moze lepiej , że prawo autorskie jest chore
    > i ogolnie szkodliwe społecznie i zakończmy te dyskusję.
    nie jest chore, napisz program a pozniej z takimi wnioskami sie obnazaj
    publicznie

  • 42. Data: 2007-01-05 10:32:19
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Sowiecki Agent wrote:

    > a po co p* ?

    A po co przeklinasz? Jak nie zrozumiałeś, to wyjdź.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 43. Data: 2007-01-05 13:17:51
    Od: "Roman Rumpel" <romane@screwspam,gazeta.pl>

    Sowiecki Agent <p...@t...gazeta
    .pl>
    dosć niespodziewanie napisał(a):

    > nie ma ulgi, korzyscia majatkowa jest uzyskanie tego softu nie placac
    > za niego. Zle zrozumiales przepis

    Niestety Ty rozciągasz ten przepis, jakby był gumowy

    Korzyścią w Twoim rozumieniu byłoby,gdyby nabył ten soft, niepłacąc za
    niego, w sytuacji gdy inni płacą, bo soft ma cenę. Wówczas bezdyskusyjnie
    dla mnie też ta niezapłacona cena jest korzyścią.

    W przypadku abandonware ( naprawdę porzuconego i niesprzedawanego
    oprogramowania) nie ma już ceny ergo nie ma korzyści.

    --
    Roman Rumpel GG 9429617 Skype: siedemrumpli
    (C) Hollywood Homicide

  • 44. Data: 2007-01-05 16:40:09
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Roman Rumpel wrote:

> [...]
    > niego, w sytuacji gdy inni płacą, bo soft ma cenę. Wówczas
    > bezdyskusyjnie dla mnie też ta niezapłacona cena jest korzyścią.

    Każde uzyskanie softu, który ma cenę, jest korzyścią materialną. Wobec
    tego brzmienie przepisu ,,kto uzyskuje (...) w celu osiągnięcia korzyści
    materialnej'' nie jest chyba logiczne. Chyba, że chodzi o inne korzyści
    niż wynikające z samej istoty uzyskania.

  • 45. Data: 2007-01-05 16:43:19
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Roman Rumpel wrote:

    > Korzyścią w Twoim rozumieniu byłoby,gdyby nabył ten soft, niepłacąc
    > za niego, w sytuacji gdy inni płacą, bo soft ma cenę. Wówczas
    > bezdyskusyjnie dla mnie też ta niezapłacona cena jest korzyścią.

    Każde uzyskanie softu jest korzyścią materialną (mam coś, czego nie
    miałem). Wobec tego brzmienie przepisu ,,kto uzyskuje (...) w celu
    osiągnięcia korzyści materialnej'' nie jest chyba logiczne -
    wystarczyłoby samo ,,kto uzyskuje''. Chyba, że chodzi o inne korzyści
    niż wynikające z samej istoty uzyskania (np. świadczenie spiraconym
    softem jakichś usług).

  • 46. Data: 2007-01-05 17:15:21
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:enlv7d$4s0$3@inews.gazeta.pl Piotr Kubiak

    > Każde uzyskanie softu jest korzyścią materialną (mam coś, czego nie
    > miałem).
    To "uzyskaj" wirusa. To też soft... A jaka korzyść materialna! ;)))

    Jotte

  • 47. Data: 2007-01-05 21:24:28
    Od: Zbyszek <n...@o...pl>

    Roman Rumpel wrote:

> [...]
    >
    > W przypadku abandonware ( naprawdę porzuconego i niesprzedawanego
    > oprogramowania) nie ma już ceny ergo nie ma korzyści.

    Ja jeszcze dodam, że wartość danego programu to nie tylko koszt nośnika,
    instrukcji i kosztów producenta. Płacąc za program płacisz też za wsparcie
    do niego. A wsparcie jest kosztowne. Jeśli ktoś chce ustalić cenę wsparcia
    dla danego programu to niech sobie odejmie od ceny BOX cenę OEM. Różnica w
    cenie to koszt wsparcia. Jest bardzo duży. Oem nie jest tańszy dlatego, że
    jest promocja, tylko z powodu tego, że producent komputera przejmuje
    wsparcie na siebie (i liczy sobie za to mniej gdyż i tak utrzymuje serwis).

    W przypadku abadonware producent nie oferuje wsparcia więc taki produkt
    można uznać za wybrakowany. Dlatego nawet jeśli ktoś się dokopie kiedyś do
    ceny rynkowej danego programu to nie powinien jej brać do wyceny gdyż nie
    odzwierciedla obecnej rzeczywistej wartości programu.

    Zbyszek

  • 48. Data: 2007-01-05 22:07:31
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 05-01-2007 o 11:12:48 Sowiecki Agent
    .pl> napisał(a):

    > no dobra, ale my mowimy o tanim sprzecie na tanim to lepszy system nie
    > pojdzie a co za tym idzie jakies super gierki, a skoro stac na lepszy
    > sprzet to rownie dobrze moze pozbierac jeszcze ze 3 setki na system.

    Przy kwocie 200 zl do dyspozycji (przykladowo - okazyjna gwiazdka i
    odrobina oszczednosci wlasnych) juz mozna sie nabawic komputera z systemem
    (Win2k nawet), wystarczajacym do prac biurowych, ogolnonaukowych,
    programowania i pogrania w spora czesc gierek z roku 2005. i
    wczesniejszych. Dlatego - nie widze usprawiedliwienia dla przyoszczedzenia
    na systemie. Wraz z naplywem gotowki mozna sobie pozniej zestaw rozwijac
    ... i problemow brak.

    Wlasciwie, koniec tej czesci watku.

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 49. Data: 2007-01-06 11:38:15
    Od: Sowiecki Agent <p...@t...gazeta.pl>

    .pl> napisał(a):

> [...]
    > przyoszczedzenia na systemie. Wraz z naplywem gotowki mozna sobie
    > pozniej zestaw rozwijac ... i problemow brak.

    to niech uzbiera 50 - 100 zl i kupi win 98

    eot
    P.

  • 50. Data: 2007-01-06 11:40:02
    Od: Sowiecki Agent <p...@t...gazeta.pl>

    Roman Rumpel napisał(a):
    > Sowiecki Agent <p...@t...gazeta
    .pl>

    > Niestety Ty rozciągasz ten przepis, jakby był gumowy

    jak mi nie wierzysz to zapytaj grupowych autorytetow, Joshnona lub
    Roberta T.