eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › Zwrot towaru zkupionego w sklepie internetowym?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 6

  • 1. Data: 2003-04-12 12:41:51
    Temat: Zwrot towaru zkupionego w sklepie internetowym?
    Od: "BTR" <b...@p...onet.pl>

    Witam,

    Kupiłem kilka akcesoriów GSM w sklepie internetowym. Jedna z nich - kabura,
    jest niezgodna z zamówioną, a druga - obudowa, nie pasuje jak trzeba.
    Kiedyś w telewizji coś słyszałem, że przy zakupach internetowych można
    zwrócić towar w ciągu 14 dni bez podania przyczyn?
    Czy to prawda i jaka jest do tego podstawa prawna?
    Towar zwracam przesyłką na mój koszt czy sprzedającego?
    W jakiej formie żądać zwrotu pieniążków, pocztą czy lepiej przelewem na
    konto?

    Dziękuję za pomoc i pozdrawiam!
    Bartosz Rudź
    http://www.rudz.net/



  • 2. Data: 2003-04-12 14:07:21
    Temat: Re: Zwrot towaru zkupionego w sklepie internetowym?
    Od: "Maras" <m...@w...pl>

    Ja słyszałem o 7 dniach i to w przypadku każdej firmy prowadzącej sprzedaż
    wysyłkową.
    zobacz:
    http://groups.google.pl/groups?hl=pl&lr=&ie=UTF-8&oe
    =UTF-8&selm=jqsilucqp701
    acvfdaarvh3417vcp9607r%404ax.com



  • 3. Data: 2003-04-12 14:27:22
    Temat: Re: Zwrot towaru zkupionego w sklepie internetowym?
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <b791id$3tu$1@nemesis.news.tpi.pl>, BTR wrote:
    > Kupiłem kilka akcesoriów GSM w sklepie internetowym. Jedna z nich - kabura,
    > jest niezgodna z zamówionš, a druga - obudowa, nie pasuje jak trzeba.
    > Kiedyœ w telewizji coœ słyszałem, że przy zakupach internetowych można
    > zwrócić towar w cišgu 14 dni bez podania przyczyn?

    10 dni

    > Czy to prawda i jaka jest do tego podstawa prawna?

    Dz. U. z dnia 31 marca 2000 r.
    http://www.federacja-konsumentow.org.pl/modules.php?
    name=Content&pa=showpage&pid=19

    Nb. sprzedający powinien był Cię o tym powiadomić pisemnie, tj. o tych 10
    dnia. Jeżeli tego nie zrobił to masz 3 miesiące.

    > Towar zwracam przesyłkš na mój koszt czy sprzedajšcego?

    MZ w tym wypadku na koszt kupującego.

    > W jakiej formie żšdać zwrotu pienišżków, pocztš czy lepiej przelewem na
    > konto?

    Podejrzewam że to kwestia do uzgodnienia.

    > Dziękuję za pomoc i pozdrawiam!

    Masz zle ustawione kodowanie polskich znaków.

    --
    Marcin


  • 4. Data: 2003-04-14 07:51:22
    Temat: Re: Zwrot towaru zkupionego w sklepie internetowym?
    Od: "lidmar" <l...@g...pl>


    > > Towar zwracam przesyłką na mój koszt czy sprzedającego?
    >
    > MZ w tym wypadku na koszt kupującego.
    >
    A to dlaczego? strony mają zwrócić swoje wzajemne świadczenia, ale 1/
    konsuemnt odstępując od umowy jest zwolniony ze wszelkich zobowiązań (art.
    2.2. ustawy z 2 marca 2000r.), 2/ dług niepieniężny jest długiem odbiorczym,
    a nie długiem oddawczym - czyli przedsiębiorca niech się sam pofatyguje,
    albo też pokryje koszt zwrotu (art. 454 par.1 k.c.),

    pzdr

    marek radwański






    --
    Serwis Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/


  • 5. Data: 2003-04-14 08:56:21
    Temat: Re: Zwrot towaru zkupionego w sklepie internetowym?
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <b7dphh$bj6$1@inews.gazeta.pl>, lidmar wrote:
    >> > Towar zwracam przesyłkš na mój koszt czy sprzedajšcego?
    >>
    >> MZ w tym wypadku na koszt kupującego.
    >>
    > A to dlaczego? strony mają zwrócić swoje wzajemne świadczenia, ale 1/
    > konsuemnt odstępując od umowy jest zwolniony ze wszelkich zobowiązań (art.
    > 2.2. ustawy z 2 marca 2000r.), 2/ dług niepieniężny jest długiem odbiorczym,
    > a nie długiem oddawczym - czyli przedsiębiorca niech się sam pofatyguje,
    > albo też pokryje koszt zwrotu (art. 454 par.1 k.c.),

    Moje wątpliwości wynikają z 2ch rzeczy:
    - W Ustawie są miejsca gdzie jest wyrażnie powiedziane że sprzedający ma
    ponieść koszty związane ze zwrotem np. art. 12 p. 4. Jeśliby taki
    obowiązek spoczywał zawsze na sprzedającym to takie zastrzeżenie nie
    byłoby potrzebne.
    - Nie wiadomo jak traktować samą przesyłkę - jako integralną część umowy
    zakupu, czy jako osobną usługę.

    --
    Marcin


  • 6. Data: 2003-04-14 15:17:21
    Temat: Re: Zwrot towaru zkupionego w sklepie internetowym?
    Od: "Marek Radwański" <l...@N...gazeta.pl>

    Marcin Debowski <a...@n...net> napisał(a):

    > In article <b7dphh$bj6$1@inews.gazeta.pl>, lidmar wrote:
    > >> > Towar zwracam przesyłkš na mój koszt czy sprzedajšcego?
    > >>
    > >> MZ w tym wypadku na koszt kupującego.
    > >>
    > > A to dlaczego? strony mają zwrócić swoje wzajemne świadczenia, ale 1/
    > > konsuemnt odstępując od umowy jest zwolniony ze wszelkich zobowiązań (art.
    > > 2.2. ustawy z 2 marca 2000r.), 2/ dług niepieniężny jest długiem
    odbiorczym,
    > > a nie długiem oddawczym - czyli przedsiębiorca niech się sam pofatyguje,
    > > albo też pokryje koszt zwrotu (art. 454 par.1 k.c.),
    >
    > Moje wątpliwości wynikają z 2ch rzeczy:
    > - W Ustawie są miejsca gdzie jest wyrażnie powiedziane że sprzedający ma
    > ponieść koszty związane ze zwrotem np. art. 12 p. 4. Jeśliby taki
    > obowiązek spoczywał zawsze na sprzedającym to takie zastrzeżenie nie
    > byłoby potrzebne.
    > - Nie wiadomo jak traktować samą przesyłkę - jako integralną część umowy
    > zakupu, czy jako osobną usługę.
    >
    > --
    > Marcin
    postaram się przemyśleć i odpowiedzieć za czas jakiś


    pzdr
    Marek Radwański

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1