    From: Marcin Debowski <a...@n...net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zwrot towaru zkupionego w sklepie internetowym?
    Date: Mon, 14 Apr 2003 16:56:21 +0800

    In article <b7dphh$bj6$1@inews.gazeta.pl>, lidmar wrote:

    > A to dlaczego? strony mają zwrócić swoje wzajemne świadczenia, ale 1/
    > konsuemnt odstępując od umowy jest zwolniony ze wszelkich zobowiązań (art.
    > 2.2. ustawy z 2 marca 2000r.), 2/ dług niepieniężny jest długiem odbiorczym,
    > a nie długiem oddawczym - czyli przedsiębiorca niech się sam pofatyguje,
    > albo też pokryje koszt zwrotu (art. 454 par.1 k.c.),

    Moje wątpliwości wynikają z 2ch rzeczy:
    - W Ustawie są miejsca gdzie jest wyrażnie powiedziane że sprzedający ma
    ponieść koszty związane ze zwrotem np. art. 12 p. 4. Jeśliby taki
    obowiązek spoczywał zawsze na sprzedającym to takie zastrzeżenie nie
    byłoby potrzebne.
    - Nie wiadomo jak traktować samą przesyłkę - jako integralną część umowy
    zakupu, czy jako osobną usługę.

    --
    Marcin