  • 11. Data: 2008-10-31 22:11:26
    Temat: Re: Zwrot kosztow szkolenia przez pracownika
    Od: "Adam Szewczak" <horses@usuń.poczta.onet.pl>

    news:gefv1f$5v2$1@news.dialog.net.pl...
    >W wiadomości news:gefucv$dvg$1@news.onet.pl Adam Szewczak

    > No i co? Powiesić się trzeba z tego powodu, neta odciąć czy co?
    >
    > --
    > Jotte

    A tam rece opadaja jak sie hmm z cwokiem co nawet do netykiety
    zastosowac nie moze

    Jakos niektorzy potrafia sie nie wypowiadac jak nic nie wnosza do dyskusji,
    ale trafiaja sie wyjatki...

  • 12. Data: 2008-10-31 22:17:38
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gefvqp$i2s$1@news.onet.pl Adam Szewczak

    > A tam rece opadaja jak sie hmm z cwokiem co nawet do netykiety zastosowac
    > nie moze
    No wiesz, nie ma żadnego obowiązku stosować się do netykiety.

    > Jakos niektorzy potrafia sie nie wypowiadac jak nic nie wnosza do
    > dyskusji, ale trafiaja sie wyjatki...
    No to co?

    --
    Jotte

  • 13. Data: 2008-10-31 22:28:29
    Od: "Easy" <e...@m...nospam.org>

    >W wiadomości news:gefkqc$fp5$1@news.onet.pl Adam Szewczak

    > To jeszcze nic. Zobacz jak wielu jest takich co nie dość, że zadają
    > kretyńskie pytania, to się jeszcze dziwią, że ich durniami nazywają.

    tylko ze nie kazdy jest mistrzem swiata i nie kazdy moze wybierac i
    przebierac w proponowanej pracy.
    Poza tym punkt widzenia zalezy od punktu siedzenia. Jak ja podpisywalam cos
    podobnego to myslałam : dwa lata szybko mijaja, a przynajmniej nie bedzie mi
    sie chciało zmieniac pracy na "lepsza" bo jak znajde naprawde dobra, to
    spokojnie to zaplace.

    Easy

  • 14. Data: 2008-10-31 22:34:34
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:490b869f$0$12215$f69f905@mamut2.aster.pl Easy
    <e...@m...nospam.org> pisze:

    > tylko ze nie kazdy jest mistrzem swiata i nie kazdy moze wybierac i
    > przebierac w proponowanej pracy.
    Prawda. Cóż stąd jednak?

> [...]
    > cos podobnego to myslałam : dwa lata szybko mijaja, a przynajmniej nie
    > bedzie mi sie chciało zmieniac pracy na "lepsza" bo jak znajde naprawde
    No i?

    --
    Jotte

  • 15. Data: 2008-11-01 06:40:46
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    Adam Szewczak pisze:
> [...]
    > Oczywiscie jakbym mial juz wtedy lepsza oferte pracy to bym powiedzial
    > zeby sie ... i tyle a tak to podpisalem ;/

    Jka znam orzecznictwo sadow pracy w takich kwestiach to sie nie przejmuj
    tym kwitem.
    Sad dojdzie do wniosku, ze podsuniecie takiego kwitka, szczegolnie PO
    szkoleniu wywiera na pracownika presje, przed ktora ten ma dosc marne
    szanse obrony (w domysle: bo jka nie, to cie zwolnimy).
    Olac ten kwit.

    MarcinJM
    ____________________________
    gg: 978510, Skype: marcin.jm

  • 16. Data: 2008-11-01 08:09:32
    Od: "andreas" <a...@y...com>

    Użytkownik "MarcinJM" <m...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > kwitem.
    > Sad dojdzie do wniosku, ze podsuniecie takiego kwitka, szczegolnie PO

    A jak ja znam oczecznictwo to sędzia zanotuje sobie obydwóch delikwentów
    (pracodawca i pracownik), w prywatnym rejestrze mega-idiotów. Pierwszy najpierw
    inwestuje a potem szuka jeleni, którzy mu w razie czego zwrócą i pomimo tego, że
    na logike nie powinien nikogo takiego naiwnego znaleść, to jednak trafia
    drugiego "spryciarza", który za friko rozdaje swoje podpisy na lewo i prawo.
    Jakbyście go widzieli, gdy jeszcze coś podpisuje to tupnijcie trochę i każcie
    dać jedną kartkę dla mnie.

    --
    andreas

  • 17. Data: 2008-11-01 08:43:31
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Fri, 31 Oct 2008 20:03:30 +0100,
    Adam Szewczak <h...@u...poczta.onet.pl> screamed:

    > Hyh na kazdej grupie sa tacy co odpisuja nie w temacie...

    W temacie zbyt dużo się nie zmieści. W związku z tym oprócz nagłówków
    wiadomości dodano kiedyś body. ;)

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:207B ]
    [ 09:42:41 user up 11878 days, 21:37, 1 user, load average: 0.69, 0.98, 0.31 ]

    Size counts.

  • 18. Data: 2008-11-01 10:07:16
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    andreas pisze:
> [...]
    > i pomimo tego, że na logike nie powinien nikogo takiego naiwnego
    > znaleść, to jednak trafia drugiego "spryciarza", który za friko rozdaje

    Dlaczega sadzisz, ze ten drugi tez jest spryciarzem?
    Co pracownik moze w ten sposob zyskac? Nic.
    Znajac warunki uczestnictwa w szoleniu PRZED szkoleniem i godzac sie na
    nie zmienialoby diemetralnie sytuacje.
    Wiec Sad najprawdopodobniej stwierdzilby dzialanie pod presja (chocby
    strach przed utrata pracy).

  • 19. Data: 2008-11-01 13:44:13
    Od: Jacek Kalinski <jacek_kal@go2._NOSPAMPLEASE_.pl>

    W artykule <d89df$490b5439$59643a0d$24767@news.upc.ie> tg napisał(a):

    > to po co podpisywac takie cos???

    Ok, to z innej strony na to spójrz:
    Przy zatrudnieniu (pierwszego dnia pracy) dostajesz do podpisania
    kartę uprawnień i obowiązków. Jednym z punktów jest:
    "W przypadku odbycia szkolenia finansowanego przez XYZ, zobowiązuję się
    do odpracowania w firmie:
    1 roku przy nakładach do 1000 PLN i
    2 lat przy nakładach powyżej 1000 PLN
    lub zwrotu pełnych kosztów poniesionych przez XYZ tytułem odbytego
    szkolenia".

    Zakładając, że zależy Ci na tej pracy i chcesz być zatrudnionym
    w tej firmie, co masz (możesz) zrobić?

    Pół biedy, jeśli to pracownik prosi o wysłanie na szkolenie.
    Gorzej, jeśli jest to jakieś szkolenie obowiązkowe (płatne) dla całej
    firmy. Czy pracownik może odmówić tego _obowiązkowego_ szkolenia?
    I kolejny aspekt: jeśli nawet odbędzie się płatne szkolenie, to pracownik
    i tak nie zostanie poinformowany o jego kosztach dopiero z chęcią
    odejścia. Więc "po fakcie" mogą sobie zaśpiewać dowolną kwotę. Oczywiście
    ja mogę się domagać pokazania faktury (wystawionej firmie) za odbyte
    szkolenie wraz z ilością osób uczestniczących w tym szkoleniu.
    Znając życie, ilości osób nie będzie. Jaką mam więc mieć pewność, że są
    to koszty szkolenia np: 100 pracowników (którzy byli zatrudnieni w tym
    okresie), a nie jeszcze dodatkowo 30 znajomych firmy/dyrekcji firmy?

    Jacek