  • 1. Data: 2008-10-31 12:19:31
    Temat: Pozew - pomyłka
    Od: "Mateusz" <m...@n...xx>

    Witam,
    moja córka otrzymała nakaz zapłaty w postępowaniu upominawczym. Rzecz w tym,
    że do pozwu załączone są dokumenty (dotyczące umowy z TP SA) zawartej przez
    osobę posługującą się identycznym nazwiskiem i drugim imieniem, ale co
    oczywiste innym PESEL-em i adresem, podpis na umowie też nie nalezy do
    córki. Napisałem sprzeciw, dołączyłem do niego kserokopię dowodu osobistego
    córki, ale nie poświadczyłem jej notarialnie - czy kserokopia wystarczy
    sądowi? czy mógłbym na sprawie zastąpić córkę? - córka jest osobą
    niepełnosprawną (dysponuję orzeczeniem ZUS)
    Sprawa ta ma jeszcze inny aspekt, swojego czasu córka miała pewne zaległości
    wobec TP SA, ale te zostały już uregulowane, nie chciałbym aby w przypadku
    dostarczenia przez powoda "właściwych" dokumentów, nakaz zapłaty został
    podtrzymany.
    Czy na tej sprawie powód może wymienić wszystkie załączniki do pozwu? czy
    też wymaga to już odrębnego pozwu? w tym drugim przypadku sytuacja byłaby
    klarowna - na nowy pozew (o ile zostałby wniesiony) z właściwymi dokumentami
    odpowiedziałbym dowodem wpłaty naleznej kwoty i po sprawie, natomiast w tym
    momencie nawet nie bardzo mam tytuł żeby legitymować się potwierdzeniem
    wpłaty, bo jak wspominałem, umowa, faktury, przelew wierzytelnośći i
    korespondencja załączone do pozwu, nie dotyczą mojej córki.
    Będę wdzięczny za wszelkie sugestie. Gdybym pisał niezrozumiale, proszę
    pytać, wszelkie wątpliwości chętnie wyjaśnię.

    --
    pozdrawiam
    Mateusz

  • 2. Data: 2008-10-31 23:08:26
    Temat: Re: Pozew - pomyłka
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Mateusz pisze:

> [...]
    > córki, ale nie poświadczyłem jej notarialnie - czy kserokopia wystarczy

    Sąd wezwie ewentualnie stronę i zażąda okazania oryginału dokumentu.

    > czy mógłbym na sprawie zastąpić córkę? - córka jest osobą
    > niepełnosprawną (dysponuję orzeczeniem ZUS)

    A jest ubezwłasnowolniona?

    Albo czy ty jesteś radcą lub adwokatem? ;->

  • 3. Data: 2008-11-01 09:41:49
    Od: kam <...@...pl>

    Andrzej Lawa pisze:
> [...]

    może udzielić ci pełnomocnictwa, na piśmie

    > A jest ubezwłasnowolniona?
    >
    > Albo czy ty jesteś radcą lub adwokatem? ;->

    a co to ma do rzeczy?

    KG

  • 4. Data: 2008-11-01 11:42:15
    Od: "Mateusz" <m...@n...xx>

    wiadomości news:nofst5-jgu.ln1@ncc1701.lechistan.com...

    > Sąd wezwie ewentualnie stronę i zażąda okazania oryginału dokumentu.
    tzn, wezwie na tej sprawie, czy w przypadku nieobecności córki zarządzi
    kolejną rozprawę?

    > A jest ubezwłasnowolniona?
    nie jest, ale córka nie chodzi i nie siedzi, funkcjonuje tylko w pozycji
    leżącej i jej obecność na sprawie byłaby mocno utrudniona. Zresztą gdyby sąd
    choć rzucił okiem na dokumenty załączone do pozwu, sprawy by nie było, więc
    tym bardziej nie widzę powodu by organizować jej obecność na sprawie.

    > Albo czy ty jesteś radcą lub adwokatem? ;->
    nie jestem, ale czy trzeba mieć jakieś specjalne kompetencje do okazania
    sądowi dowodu osobistego córki?

    --
    Mateusz

  • 5. Data: 2008-11-01 11:45:11
    Od: "Mateusz" <m...@n...xx>

    Użytkownik "kam" <...@...pl> napisał w wiadomości

    > może udzielić ci pełnomocnictwa, na piśmie
    czy to powinno być pełnomocnictwo poświadczone notarialnie?

    > a co to ma do rzeczy?

    czyli mógłbym zostać pełnomocnikiem córki?

    --
    Mateusz

  • 6. Data: 2008-11-01 12:21:37
    Od: kam <...@...pl>

    Mateusz pisze:
    > czy to powinno być pełnomocnictwo poświadczone notarialnie?

    niekoniecznie

    > czyli mógłbym zostać pełnomocnikiem córki?

    tak

    KG

  • 7. Data: 2008-11-01 14:18:07
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Mateusz" <m...@n...xx> napisał w wiadomości

    Zacznijmy od tego, że ten nakaz zapłaty jest wydany na inną zupełnie osobę,
    a tylko omyłkowo doręczono go Twojej córce. Jeśli córka nie ma innej umowy
    z TP SA, to zainteresował bym się, na jakiej podstawie przetwarzali jej
    dane osobowe.

    Co do reprezentowania córki, to jako osoba najbliższa masz do tego prawo.
    Pasowało by jeszcze - by już być całkowicie lege artis - udać się do
    lekarza wpisanego na listę biegłych sądowych i załatwić sobie
    zaświadczenie, że córka z powodu stanu zdrowia udziału w rozprawie brać nie
    może. No bo nie wyobrażam sobie dostarczania jej tam z łóżkiem. Lekarz
    powinien - moim zdaniem - takie zaświadczenie wydać w oparciu o
    dokumentację medyczną, choć może córkę chcieć w domu obejrzeć.

  • 8. Data: 2008-11-01 15:58:48
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Mateusz pisze:

    > tzn, wezwie na tej sprawie, czy w przypadku nieobecności córki zarządzi
    > kolejną rozprawę?

    Jak rozumiem obecnie jest wyrok bez rozprawy, więc w razie sprzeciwu
    będzie w ogóle pierwsza.

    > nie jest, ale córka nie chodzi i nie siedzi, funkcjonuje tylko w pozycji
    > leżącej i jej obecność na sprawie byłaby mocno utrudniona.

    A to zaświadczenie od lekarza (lub jakiś inny papier o tym świadczący)
    powinno wystarczyć sądowi.

    [ciach]

    > nie jestem, ale czy trzeba mieć jakieś specjalne kompetencje do okazania
    > sądowi dowodu osobistego córki?

    Generalnie stronę może reprezentować tylko fachowiec z papierami, ale w
    tym przypadku akurat będzie OK.

  • 9. Data: 2008-11-01 18:49:44
    Od: kam <...@...pl>

    Andrzej Lawa pisze:
    > Generalnie stronę może reprezentować tylko fachowiec z papierami,

    nie wiesz - nie pisz przed przeczytaniem art.87 kpc

    KG

  • 10. Data: 2008-11-01 19:30:56
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    kam pisze:

    > nie wiesz - nie pisz przed przeczytaniem art.87 kpc

    Aj, pardą... KPC a KPK - mea culpa...