  • 41. Data: 2012-01-30 17:44:38
    Temat: Re: Zwrot butelek ... sklep
    Od: spp <s...@g...pl>

    W dniu 2012-01-30 16:59, Jurek W pisze:

    > A czy ja jestem firmą charytatywną. Założyłem swoje pieniądze, więc po
    > swoje przychodze.

    O, to jet dokładnie to o co chodzi - nie 'zapłaciłem' a 'założyłem'. :)
    Ponieważ w Polsce nie ma obowiązku kaucjonowania opakowań (z pewnymi
    wyjątkami) to jest naturalnym, że tek od którego żądasz zwrotu
    'założonych' pieniędzy chce mieć pewność, iż to rzeczywiście są Twoje
    pieniądze. Do tego służy właśnie paragon.

    PS. Cały opis tych problemów dowodzi, że przepisy nie są martwe i
    działają dokładnie tak jak chciał ustawodawca. :)

    --
    spp

  • 42. Data: 2012-01-30 18:23:57
    Od: julek13 <j...@o...pl>

    W dniu 2012-01-29 16:15, WAM pisze:

    > Ma obowiazek przyjac bez wyplacania zwrotu kaucji.
    > Jak chcesz zwrot kaucji to warunkiem zazwyczaj jest paragon.
    >
    > WAM
    Przeczytałem cały wątek z zainteresowaniem, ponieważ jestem akurat tym z
    drugiej strony lady. Części z państwa łatwo pisać o sklepikarzach co to
    są be, ale czy ktoś z was wie co zrobić z butelkami które są nietypowe
    tzn. akurat ten sklep który je odkupił lub wymienił nie prowadzi
    sprzedaży takiego piwa. Nie ma szans ich zbytu. Ja sam miałem kilkaset
    butelek starego typu, które poszły do kosza, bo sprzedawczyni kupowała
    bo szkoda jej było ludzi a potem żadna hurtownia ich nie chciała. A ile
    jest małych sklepów, które nie mają zaplecza na magazynowanie butelek,
    zwłaszcza zimą, kiedy wszyscy oddają butelki, a sprzedaż piwa spada
    drastycznie. Nim więc zaczniemy szafować opiniami o tych z drugiej
    strony lady, pomyślmy co zrobilibyśmy na ich miejscu. Zawsze są do
    dyspozycji hipermarkety, które skupują butelki za wartość podwójnej kaucji.

    --
    julek13

  • 43. Data: 2012-01-30 18:26:39
    Od: "Leszek Kowalski" <k...@o...pl>

    Użytkownik "Piotr M" <x...@x...xx> napisał w wiadomości
    Dnia 29.01.2012 o 23:26 KrisPolska <n...@w...pl> napisał(a):

    > Teraz sobie przypomniałem jak oddawałem butelki po wódce. Hmm, może to
    > ktoś potwierdzić? W sumie to nie pamiętam tak dokładnie, byłem malutki
    > szczeniak ;)

    Sam pamiętam, że butelki po wódce można było oddać i dostać kaucję.
    Była to kwota 5 groszy, a było to jakoś zaraz po denominacji, więc dobre 15
    lat temu :-)

    --
    pozdrawiam
    Leszek Kowalski

  • 44. Data: 2012-01-30 18:27:20
    Od: "Leszek Kowalski" <k...@o...pl>

    Użytkownik "PiotRek" <b...@w...pl.invalid> napisał w wiadomości

    > Idą do mycia. Zresztą po butelkach widać, że niektóre są używane
    > nie pierwszy raz.

    Zależy od stanu butelki, ale zazwyczaj są używane kilka razy.

    --
    pozdrawiam
    Leszek Kowalski

  • 45. Data: 2012-01-30 18:29:24
    Od: "Leszek Kowalski" <k...@o...pl>

    > Oczywiście że musi
    > Jak sprzedaje butelki to musi je też kupić.

    Dostałeś kiedyś paragon fiskalny za butelki?
    Nikt detalicznie butelek nie sprzedaje, tylko pobiera za nie kaucje.

    --
    pozdrawiam
    Leszek Kowalski

  • 46. Data: 2012-01-30 18:33:21
    Od: "PiotRek" <b...@w...pl.invalid>

    Użytkownik "Leszek Kowalski" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Dostałeś kiedyś paragon fiskalny za butelki?
    > Nikt detalicznie butelek nie sprzedaje, tylko pobiera za nie kaucje.

    Poważnie?
    http://www.ikea.com/pl/pl/catalog/products/50108908

    BP,NMSP ;-)))

    Piotr

  • 47. Data: 2012-01-30 18:33:31
    Od: "Leszek Kowalski" <k...@o...pl>

    Uzytkownik "WAM" <n...@n...nopl.pl> napisal w wiadomosci

    > Ma obowiazek przyjac bez wyplacania zwrotu kaucji.
    > Jak chcesz zwrot kaucji to warunkiem zazwyczaj jest paragon.

    Najlepiej miec "zaprzyjazniony" sklep gdzie nie robia problemów ze zwrotek
    kaucji za dowolna ilosc butelek.
    Mam na osiedlu dwa takie sklepy i nigdy problemu nie ma - ale fakt czesto
    tam kupuje i mnie po prostu znaja.

    --
    pozdrawiam
    Leszek Kowalski

  • 48. Data: 2012-01-30 18:44:42
    Od: maruda <m...@n...com>

    W dniu 2012-01-30 19:23, julek13 pisze:

> [...]
    > są be, ale czy ktoś z was wie co zrobić z butelkami które są nietypowe
    > tzn. akurat ten sklep który je odkupił lub wymienił nie prowadzi

    Proste. Mój sklepikarz mówi, że on tego piwa nie sprzedaje (np., pomimo,
    że sprzedaje "żywiec-coś-tam", to nie przyjmie butelek po
    "żywiec-porter", bo onego nie sprzedaje i wal się kliencie) i ja się
    grzecznie z tym godzę i dymam z butelkami po porterze tam, gdzie go
    kupiłem. W związku z powyższym portera regularnie kupuję głównie w
    jednym kiosku pod moim domem (pozdrawiam panią Monikę!) i nawet jeśli
    mojej żonie w przypływie dobroci zdarzy sie kupić dla mnie portera w
    innym sklepie, to nie mam problemów, aby butelki po porterze oddać bez
    paragonu w tymże poddomowym kiosku pani Moniki. Nawiasem mówiąc, w tymże
    kiosku ceny są konkurencyjne. Taniej może jest w makro, ale tam każą
    kupować od razu 6-packa w butelkach i tak niezwrotnych... :)

    ... a bywając w makro byłem świadkiem dyskusji przy BOK, że pani się
    awanturowała, że "pan ma minus 20 tys na koncie", czyli pan głównie
    oddaje butelki. I pani (i całe makro) może mu nadmuchać (dopóki nie
    zmienią reguł).

> [...]
    > strony lady, pomyślmy co zrobilibyśmy na ich miejscu. Zawsze są do
    > dyspozycji hipermarkety, które skupują butelki za wartość podwójnej kaucji.

    Sklepikarz "przydomowy" nie świnia, swoje prawa ma. Jak ci się kliencie
    nie podoba, to goń się do oszona. Proste.

    Dawno temu w Ameryce (serio!) w jakiejś poważnej firmie na ścianie
    widziałem taki transparent z przykazaniami jak traktować klienta.
    Zaczynało się od "klient nasz pan" itd., że to dzięki pieniądzom klienta
    istniejemy itd. po czym było 10 przykazań. Po czym było "jeśli
    wypełniłeś wszystkie powyższe punkty a klient nadal narzeka, to kopnij
    ch.a w d.ę (kick the as...ole out of the store)".
    Howgh.

    --
    Dziękuję. Pozdrawiam Ten Maruda

  • 49. Data: 2012-01-30 18:45:40
    Od: "PiotRek" <b...@w...pl.invalid>

    Użytkownik "julek13" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
    > [...] ale czy ktoś z was wie co zrobić z butelkami które są nietypowe tzn. akurat
    ten sklep który je odkupił lub wymienił nie
    > prowadzi sprzedaży takiego piwa. Nie ma szans ich zbytu.

    Ale co to znaczy "nietypowe"? Sama butelka jest nietypowa,
    czy tylko naklejka jest nietypowa?

    Spotkałem się z sytuacją, że sklep nie chciał przyjąć butelek
    tylko dlatego, że etykiety były od piwa, którego dany sklep
    nie sprzedaje. A same butelki niczym się nie różniły od tych,
    w których było sprzedawane piwo.

    To jest chore, bo przecież w browarze i tak stare etykiety
    są odklejane przy myciu, a na ich miejsce naklejane są nowe.

    > Ja sam miałem kilkaset butelek starego typu, które poszły do kosza, bo
    sprzedawczyni kupowała bo szkoda jej było ludzi a potem
    > żadna hurtownia ich nie chciała.

    No, jeżeli faktycznie butelki (a nie etykiety) były nietypowe,
    to jasna sprawa.
    A czy ta sprzedawczyni z tego żalu do ludzi kupowała też od nich
    butelki po perfumach i po paście do podłogi? :-o

    > A ile jest małych sklepów, które nie mają zaplecza na magazynowanie butelek,
    zwłaszcza zimą, kiedy wszyscy oddają butelki, a
    > sprzedaż piwa spada drastycznie.

    Naprawdę zimą ludzie oddają więcej butelek niż latem?
    Trochę to dziwne.

    > Zawsze są do dyspozycji hipermarkety, które skupują butelki za wartość podwójnej
    kaucji.

    Pierwsze słyszę...

    Piotr

  • 50. Data: 2012-01-30 19:16:28
    Od: "Jurek W" <j...@k...chip.pl>

    Użytkownik "Bydlę" <p...@g...com> napisał w wiadomości grup
    > On 2012-01-30 16:57:39 +0100, "Jurek W" <j...@k...chip.pl> said:
    >
    > A jest martwy?
    > (mspanc)
    U większości polskich handlowców tak.

    > A pierwsza wiadomość w tym wątku dobitnie dowodzi, że nie są martwe.
    Bardziej, że KrisPolska pozwolił się okraść. Nazwę to po imieniu.

    JW