  • 1. Data: 2012-01-29 00:10:43
    Temat: Zwrot butelek ... sklep
    Od: "KrisPolska" <n...@w...pl>

    Kupuje w danym sklepie browarki zazwyczaj wieczorem
    nocne zmiany obsluguje pewien facet, wiec wie ze u niego kupuje

    dzis za dnia przynioslem torbe z 20 butelek
    babka nie chciala ich przyjac, a jesli juz to z paragonem za cene 0,40
    a bez paragonu za 0,25

    wiec mowie ze ma obowiazek, a ona ze nie bo nie ma miejsca i transporterow
    wczesniej jej walkujac ze wczesniej tutaj kupowalem i nie mam zwyczaju
    wracajac z pracy o 22 wjezdzac do domu najpierw po butelki by miec na
    wymiane,
    to co mam uzbieralo sie z zakupow u nich w sklepie

    olalem sprawe zostawiajac butelki w sklepie niech ustalaja co i jak
    normalnie mnie wpiania to ze czlowiek uczciwy musi udowadniac swoja
    uczciwosc
    i klocic sie o swoje prawa

    to w koncu jak to jest z tymi butelkami na dzis? musi przyjsc czy nie?

  • 2. Data: 2012-01-29 00:39:36
    Temat: Re: Zwrot butelek ... sklep
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "KrisPolska" <n...@w...pl> napisał w wiadomości

    > to w koncu jak to jest z tymi butelkami na dzis? musi przyjsc czy nie?

    Przecież chciała przyjąć, tylko za 25 groszy. Zagłosuj nogami i zmień
    ewentualnie sklep.

  • 3. Data: 2012-01-29 03:31:00
    Od: gierrro <g...@g...pl>

    W dniu 2012-01-29 01:39, Robert Tomasik pisze:
    > Użytkownik "KrisPolska" <n...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Przecież chciała przyjąć, tylko za 25 groszy. Zagłosuj nogami i zmień
    > ewentualnie sklep.

    W następnym przecież będzie przerabiał to samo.
    Po za tym to grupa pl.soc.prawo.

  • 4. Data: 2012-01-29 05:20:25
    Od: "Piotr M" <x...@x...xx>

    Dnia 29.01.2012 o 01:10 KrisPolska <n...@w...pl> napisał(a):

    > dzis za dnia przynioslem torbe z 20 butelek
    > babka nie chciala ich przyjac, a jesli juz to z paragonem za cene 0,40
    > a bez paragonu za 0,25

    Sklep może odkupić od Ciebie butelki w cenie jakiej im się podoba. Dodam,
    że jeżeli sprzedaje browar, to musi to zrobić, nawet jak takich butelek
    przyniesiesz 1tyś :)!

    --

    Pozdrawiam, Piotr M

  • 5. Data: 2012-01-29 06:43:44
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-01-29 06:20, Piotr M pisze:

    > Sklep może odkupić od Ciebie butelki w cenie jakiej im się podoba.

    Nie do końca to prawda. Jeśli kupujący ma paragon, to sklep powinien
    wziąć butelki po cenie z paragonu.

    Jeśli kupujący nie ma paragonu, to sklep ma obowiązek wziąć butelki
    przynajmniej za darmo.

    Zatem oferta skupu bez paragonu za 25gr jest tylko dobrą wolą sprzedawcy/

    > Dodam, że jeżeli sprzedaje browar, to musi to zrobić, nawet jak takich
    > butelek przyniesiesz 1tyś :)!

    Bez zwrotu kaucji, oczywiście.

    --
    Liwiusz

  • 6. Data: 2012-01-29 10:34:07
    Od: "Piotr M" <x...@x...xx>

    Dnia 29.01.2012 o 07:43 Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    napisał(a):

    > Nie do końca to prawda. Jeśli kupujący ma paragon, to sklep powinien
    > wziąć butelki po cenie z paragonu.

    Dlaczego?

    > Jeśli kupujący nie ma paragonu, to sklep ma obowiązek wziąć butelki
    > przynajmniej za darmo.

    Paragon w ogóle nie ma tu żadnego znaczenia,

    > Zatem oferta skupu bez paragonu za 25gr jest tylko dobrą wolą sprzedawcy/

    > Bez zwrotu kaucji, oczywiście.

    Oczywiście że się mylisz po raz kolejny mój drogi.
    Każdy sklep, co w swojej ofercie oferuje sprzedaż piwa butelkowanego z
    kaucją zwrotną (nie wiem jak w przypadku tylko puszek oraz piwa
    butelkowanego z kaucją b/w), ma obowiązek skupić od każdego butelki.

    --

    Pozdrawiam, Piotr M

  • 7. Data: 2012-01-29 10:49:06
    Od: spp <s...@g...pl>

    W dniu 2012-01-29 11:34, Piotr M pisze:

> [...]
    > kaucją zwrotną (nie wiem jak w przypadku tylko puszek oraz piwa
    > butelkowanego z kaucją b/w), ma obowiązek skupić od każdego butelki.

    Mylisz się pisząc że Twój przedpiśca się myli.

    Sklep ma obowiązek przyjąć te butelki które ma w swojej ofercie w
    każdych ilościach (bo tak nakazuje ustawa o gospodarce odpadami) ale

    " przedsiębiorca ma prawo pobrać kaucję za np. napój w szklanych
    opakowaniu, ale wówczas konsument uzyskuje uprawnienie do żądania zwrotu
    kaucji, za zwrotem opakowania. Za każdym razem kwestia pobrania i zwrotu
    kaucji jest sprawą umowy cywilnoprawnej zawartej między konsumentem i
    sprzedawcą. Oznacza to np. że konsument, który zakupił piwo, za
    opakowanie którego pobrana została kaucja, w jednym sklepie i zamierza
    kaucję odzyskać, powinien o jej zwrot ubiegać się w tym sklepie, w
    którym dokonał zakupu, okazując na potwierdzenie powyższego paragon.
    Często zdarza się, że klient przynosi do pierwszego lepszego sklepu
    opakowania gromadzone przez dłuższy okres czasu, z żądaniem ich skupu.
    Jeżeli przedstawi sprzedawcy paragony, z których będzie wynikało, że
    towary w opakowaniach zakupił właśnie w tym sklepie, to wówczas powinien
    odzyskać pieniądze."

    I to by było na tyle.

    --
    spp

  • 8. Data: 2012-01-29 10:53:15
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-01-29 11:34, Piotr M pisze:

    > Dlaczego?

    Dlatego, że skoro taką kaucję pobiera, to taką kaucję powinien zwrócić.
    Nawet miałem z jednym sklepem niedawno o to sprawę sądową.

    > Paragon w ogóle nie ma tu żadnego znaczenia,

    Ma, do wykazania, że sprzedawca pobrał za butelki kaucję.

> [...]
    > kaucją zwrotną (nie wiem jak w przypadku tylko puszek oraz piwa
    > butelkowanego z kaucją b/w), ma obowiązek skupić od każdego butelki.

    Jak już doczytasz odpowiednią ustawę, to dowiesz się, że nakłada ona na
    przedsiębiorcę wprowadzającego do obrotu przykładowe butelki ich skupu,
    tylko przyjmowania ich z powrotem (nieodpłatnego). Nie ma obowiązku
    płacenia za nie.

    Obowiązek płacenia wynika tylko z tego, że wcześniej - pomiędzy stronami
    - kaucja została pobrana.

    Jeśli nie została, butelki można tylko *pozostawić* u sprzedawcy, a
    sprzedawca ma obowiązek je *przyjąć*. Nie wynika z tego, że ma obowiązek
    prowadzić skup płatny.

    cytuję:

    art. 14
    Jednostki handlu detalicznego są obowiązane do *przyjmowania* zwracanych
    i na wymianę opakowań wielokrotnego użytku po produktach w takich
    opakowaniach, które znajdują się w ich ofercie handlowej.

    --
    Liwiusz

  • 9. Data: 2012-01-29 12:07:28
    Od: "Jurek W" <j...@k...chip.pl>

    Użytkownik "KrisPolska" <n...@w...pl> napisał w wiadomości grup

> [...]
    >[...]
    > to w koncu jak to jest z tymi butelkami na dzis? musi przyjsc czy nie?

    Jest to jeden z tematów z którym Ustawodawca nie potrafi sobie poradzić od
    blisko 70 lat.
    Cały czas wałkowanie tematów zastępczych, np. aborcja, lustracja.
    Za PRLu skutecznym było zażądanie książki zażaleń. Kilka razy wpisałem "że
    butelki przyjęto mi dopiero po zażądaniu książki zażaleń". Nigdy później w
    tym samym sklepie nie musiałem tego żądania ponawiać.
    Dzisiaj, mam sklepy wyselekcjonowane i tylko tam robię wszelkie zakupy.
    W razie odmowy po prostu zabieram swoje zabawki i więcej do tego sklepu nie
    idę. A że czasami rezygnowałem z dużych zakupów? Bywało że w trakcie
    nabijania na kasę. To już problem sklepikarza. Nie te czasy że są dwa sklepy
    w mieście.
    Nie moim zmartwieniem są obroty sklepu.
    Swoje butelki zabierałem zawsze. Ten komu te butelki zostawiłeś być może
    czekał na to. 0,25 PLN x 20 = 5,00 PLN. Czy Ty jedyny tak się zachowałeś?
    Proszę policz.

    JW

  • 10. Data: 2012-01-29 12:12:53
    Od: "macso" <m...@p...oiniet.pl>

    Użytkownik "Piotr M"

> [...]

    Sklep może odkupić od Ciebie butelki w cenie jakiej im się podoba. Dodam,
    że jeżeli sprzedaje browar, to musi to zrobić, nawet jak takich butelek

    wszystko zależy od polityki prywatności danego sklepu

    macso