    From: "Jurek W" <j...@k...chip.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zwrot butelek ... sklep
    Date: Sun, 29 Jan 2012 13:07:28 +0100

    Użytkownik "KrisPolska" <n...@w...pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:jg22sc$ubc$...@m...internetia.pl...

    > [...]
    > dzis za dnia przynioslem torbe z 20 butelek
    > babka nie chciala ich przyjac, a jesli juz to z paragonem za cene 0,40
    > a bez paragonu za 0,25
    > [...]
    > wiec mowie ze ma obowiazek, a ona ze nie bo nie ma miejsca i transporterow
    >[...]
    > to w koncu jak to jest z tymi butelkami na dzis? musi przyjsc czy nie?

    Jest to jeden z tematów z którym Ustawodawca nie potrafi sobie poradzić od
    blisko 70 lat.
    Cały czas wałkowanie tematów zastępczych, np. aborcja, lustracja.
    Za PRLu skutecznym było zażądanie książki zażaleń. Kilka razy wpisałem "że
    butelki przyjęto mi dopiero po zażądaniu książki zażaleń". Nigdy później w
    tym samym sklepie nie musiałem tego żądania ponawiać.
    Dzisiaj, mam sklepy wyselekcjonowane i tylko tam robię wszelkie zakupy.
    W razie odmowy po prostu zabieram swoje zabawki i więcej do tego sklepu nie
    idę. A że czasami rezygnowałem z dużych zakupów? Bywało że w trakcie
    nabijania na kasę. To już problem sklepikarza. Nie te czasy że są dwa sklepy
    w mieście.
    Nie moim zmartwieniem są obroty sklepu.
    Swoje butelki zabierałem zawsze. Ten komu te butelki zostawiłeś być może
    czekał na to. 0,25 PLN x 20 = 5,00 PLN. Czy Ty jedyny tak się zachowałeś?
    Proszę policz.

    JW