  • 131. Data: 2024-01-19 16:28:50
    Temat: Re: Znów poszukiwania telefony
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 18 Jan 2024 21:39:41 +0100, Shrek wrote:

    > Tak dla ustalenia uwagi
    > https://mostwiedzy.pl/pl/publication/download/1/bada
    nie-i-analiza-dokladnosci-radiolokalizowania-termina
    li-ruchomych-w-srodowisku-miejskim-w-systemi_58603.p
    df

    No i oprócz wielu rozrzuconych tam informacji masz też:
    "W metodzie OTDoA położenie terminala ruchomego jest obliczane na
    podstawie wyników pomiarów różnic czasów nadejścia sygnałów radiowych
    do anteny terminala użytkownika, pochodzących od różnych stacji
    bazowych (co najmniej trzech),"

    Twoj telefon tak mierzy? Które tak mierzą, a które nie?
    Operatorzy po swojej stronie zapewniają wymaganą synchronizację i dane
    o lokalizacji BTS?

    A telefon, jak już zmierzy, to odeśle pozycję operatorowi?
    W jaki sposób?

    "Oprócz metody OTDoA, dokumenty standaryzacyjne specyfikują dwie inne
    metody, które mogą być zastosowane wspólnie z metodą OTDoA w koncepcji
    lokalizowania hybrydowego:
    1. Metoda A - GNSS (Assisted - GNSS)
    2. Metoda E - CID (Enhanced - Cell IDentifiation)
    "

    "W metodzie lokalizowania w łączu w górę, położenie terminala jest
    ustalane na podstawie pomiarów czasów nadejścia sygnałów z terminala
    do kilku stacji bazowych lub do specjalnych stacji pomiarowych LMU
    (Location Measurement Unit) oraz wiedzy o położeniu
    geograficznym tych stacji. Czas niezbędny dla dotarcia sygnału
    nadawanego z terminala do stacji bazowej jest proporcjonalny do
    odległości między terminalem a stacją bazową.
    Specyfikacja techniczna systemu LTE nie określa konkretnej metody
    lokalizacyjnej wykorzystującej wyżej opisane pomiary."

    To jak - jest jakaś metoda, której wdrożenia można by wymagać od
    operatorów?
    Wymagano i wdrożyli?

    J.

  • 132. Data: 2024-01-19 16:33:41
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 18 Jan 2024 21:11:14 +0100, Robert Tomasik wrote:

    > Nie, bo to nie jest informacja, ze mogą ustalić do kilkudziesięciu metrów.

    Niby nie.
    Ale jednak znaleźli poszukiwanego, po "ustaleniach
    telekomunikacyjnych".

    A sam wiesz, jak łatwo sie znajduje osobę w miejskiej zabudowie, gdy
    wiesz tylko "jest zalogowana do tego konkretnego BTS".

    Ciężka, tradycyjna, policyjna robota, czy jednak dało sie wyciągnąc
    cos więcej o lokalizacji i pozostało przeszukac obszar np 300x300m ..

    J.

  • 133. Data: 2024-01-19 17:13:45
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 19.01.2024 o 16:03, n...@o...pl pisze:

    > Tak, teraz. A za rok?

    Nawet google nie wpadnie chybana pomysł,że żeby znaleźć telefon trzeba
    wpisać sms z tego telefonu;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 134. Data: 2024-01-19 17:25:46
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 18 Jan 2024 20:22:31 +0100, Shrek wrote:

    > Na stokowych ustawieniach nie.

    Jak stary, to może nie umiec niz więcej.
    Ale tak stare, to już raczej nie działają :-)

    > Ale i 3G i LTE ma parametr TA.

    Cenna informacja. Wygląda na to, że faktycznie TA jest,
    i to nawet dokładniejsze niz w 2G

    https://www.techtrained.com/time-advanced-in-lte-upl
    ink/

    ciekawe, ze pan dr wspomniał o tym tylko raz.
    Na powyzszej stronie cos jeszcze jakby sugerują, ze jednostka jest
    16xTs= ~0.5us.

    To by pogarszało dokładnosc sporo, a może nie, bo chyba ciągle ~75m
    wychodzi.

    No ale nadal - fajnie to działa przy 3, lub choc 2 BTS w zasięgu.
    2 to tam by się chyba znalazły ...

    I jeszcze
    https://stackoverflow.com/questions/18099974/how-to-
    get-timing-advance-value-in-android

    Network Cell Info Lite pokazuje u mnie TA jako puste,
    ale w zasadzie do lokalizacji to operator ma znać, a nie telefon.

    Telefon .. fajnie by było, żeby nie wprowadzał jakiegos zmiennego
    opóźnienia ..

    > Wiec znamy
    > pozycję BTSa, sektor i odległość z dokładnością do 100 metrów gdzieś.
    > Sporo.

    > LTE ma TA i w przełożeniu na metry to zmiana o jeden to jakieś 75m.

    Też mi tak wychodzi, po pobieżnym przeczytaniu.

    J.

  • 135. Data: 2024-01-19 17:37:39
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 18 Jan 2024 20:05:07 +0100, Shrek wrote:

    > No orange - kilka razy podawałem.

    > Chociażby po to że mają już interfejs, więc nie ma sensu sobie życia
    > utrudniać.

    > Ale my jakby nie o tym. Nie tomasikuj:P

    Z ich punktu widzenia, to może być to samo :-)

    > Podałem co pisze operator. Robert nie podał żadnych źródeł.

    Tylko wiesz ... internet jest cierpliwy :-)

    Mając ten TA nie powinno być problemów z taką lokalizacją, ale nie mam
    jak zweryfikowac - znają czy nie?

    J.

  • 136. Data: 2024-01-19 17:52:38
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 18 Jan 2024 19:56:00 +0100, Shrek wrote:

    > No własnie chętnie bym wyłączył GPSa i sprawdził po samych BTSach, ale
    > chyba mna stockowym andku się nie da.

    Mozesz włączyc tryb developera, zainstalować jakis GPS Mock,
    i podać fałszywą pozycję GPS.

    No chyba, ze google nie taki głupi - innym aplikacjom przekaże ten
    Mock, a sam sobie skorzysta z prawdziwych danych :-)

    Mozesz tez wyłączyc GPS za 95 zl :-)
    https://jammery.pl/

    Albo jakis starszy smartfon sprawdzic, tam było wyłączanie GPS osobno.

    Poza tym mam wrażenie, ze nawet wyłączac nie trzeba, bo lokalizowanie
    przez operatora z GPS nie korzysta ... ha

    Gdzie jest dziecko orange
    https://play.google.com/store/apps/details?id=pl.loc
    on.gjd_orange

    Bezpieczna Rodzina
    https://play.google.com/store/apps/details?id=pl.loc
    on.gjd

    To samo, czy nie to samo?

    Komentarze
    -Tragedia, dziecko jest obok mnie a pokazuje, że jest w miejscowości
    ponad 15km od nas. Rozumiem, że może niedokładnie pokazywać np ulice
    ale żeby mylić się aż o tyle kilometrów

    -Słaba. Pokazuje błędnie, różnica ok 5 km. Poza tym właśnie dostałam
    sms, że syn opuścił miejsce "dom" i jest ok 4 km stąd a tak naprawdę
    jest za ścianą i śpi.

    > Nie. Ale podejrzewam, że jest dokładnie taka jak wszyscy piszą - od
    > kilkudziesięciu metrów w mieście do kilku kilometrów w dziczy. Dlaczego
    > maiałby być inna niż wynika z techniki?

    No bo tak nie całkiem wiadomo, co obecnie wynika z techniki.

    J.

  • 137. Data: 2024-01-19 17:56:34
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > Widzę, tylko po prostu powątpiewam, czy jest taka zdolność.

    Niby jest taka możliwość.
    https://antyweb.pl/starlink-dostepny-na-smartfonach

    Robert

  • 138. Data: 2024-01-19 17:56:41
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 18 Jan 2024 19:36:02 +0100, Shrek wrote:

    > Ale zadaniem policji nie jest oszczędzanie sprzętu a działanie.
    > Niebezpiecznie zbliżasz się do modelu roberta żeby nie używać
    > defibrylatora, bo się zużyje i nie będzie sprawnego na stanie:P

    No, po to ten sprzęt jest i ci policjanci.

    Co nie znaczy, ze wysłanie w teren 360 ludzi "nic nie kosztuje".

    A przy tej ilosci wakatów ... nie trzeba jeszcze za nadgodziny
    wypłacic ?

    J.

  • 139. Data: 2024-01-19 17:59:05
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 19.01.2024 o 17:56, J.F pisze:

    > No, po to ten sprzęt jest i ci policjanci.
    >
    > Co nie znaczy, ze wysłanie w teren 360 ludzi "nic nie kosztuje".

    Bo zasadniczo w biletach NBP nie kosztuje specjalnie więcej niż paliwo
    (a i to niespecja;lnie bo radiowóz jest po to żeby jeździł, więc by
    pewnie jeździć co najwyżej gdzie indziej).

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 140. Data: 2024-01-19 18:06:05
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Czego oczekujesz ode mnie cytując źródło? Że będę pisał "przeczytałem"?

    Zwykle jak czegoś nie ma w internecie to znaczy że nie istnieje:P Ty na
    ogół nie jesteś w stanie wskazać jakiegokolwiek źródła swoich "przekonań".

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!