  • 1. Data: 2011-04-20 23:11:18
    Temat: Zniszczenie opalikowania granicy działki przez utwardzenie gruzem
    Od: winyl <w...@d...pl>

    Witam!

    Ktoś zniszczył mi granicę działki z opalikowaniem bo wysypał sobie
    gruzową drogę prawdopodobnie do swojej działki/łek które chce sprzedać.

    Droga była tam wyznaczona i paliki byly dobrze widoczne. Jednakże
    granica drogi dalsza mojej działce wytyczona była metr w głąb zagajnika
    krzaków i małych drzewek. Wykonawcy nie chciało się ich wyciąć i wysypał
    drogę o metr na moją działkę niszcząc granicę i jej opalikowanie.

    Wiem ze utwardzenie gruntu należy zgłosić odpowiedniemu organowi na
    odpowiednim formularzu i złożyć oświadczenie, pod rygorem
    odpowiedzialności karnej, o posiadanym prawie do dysponowania
    nieruchomością na cele budowlane. ART.30 ust.1 pkt.2 oraz art. 32 ust. 4
    pkt 2 ustawa Prawo budowlane.

    Jaki to organ Inspektorat Nadzoru Budowlanego? Tam gdzie pozwolenia na
    budowę wydają?
    Jak nie ma takiego zgłoszenia w Inspektoracie to jest to samowola?
    I co dalej z tym? Gdzie zgłaszać?

    Wiem od kolegi że mogę zgłosić to na Policji, ale kolega poradził mi się
    zapytać czy ten ktoś to sam usprzątnie czy nie. Jak nie to wtedy do
    niego przyjść.

    Pozdrawiam
    Naturalny

  • 2. Data: 2011-04-21 06:58:47
    Od: winyl <w...@d...pl>

    Przepraszam za podwójny post ale cos sie skasznilo mi z czytarka grup.

    Pytanie czy mogę uzyskać od Inspektoratu dane zlecającego /wykonawcy
    tego utwardzenia,jeśli tak to jest z tym problem, czy mi to wydadza. Czy
    raczej tylko Policja może pytać o takie dane w Inspektoracie.

    Pozdrawiam
    Naturalny

  • 3. Data: 2011-04-21 15:39:02
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "winyl" <w...@d...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > tego utwardzenia,jeśli tak to jest z tym problem, czy mi to wydadza. Czy
    > raczej tylko Policja może pytać o takie dane w Inspektoracie.

    Powiadom PINB o tym, że drogę wykonano niezgodnie z projektem. PINB
    powinien w ramach postępowania doprowadzić rzeczoną drogę do stanu zgodnego
    z projektem, czyli powinna być przesunięta metr w stronę rzeczonego
    zagajnika.

  • 4. Data: 2011-04-25 17:52:41
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "PapaSmerf" <w...@...zł> napisał w wiadomości

    > dodatkowo powinien zgłosić przestępstwo (w postaci usunięcia znaków
    > granicznych) na policję, potem jak się znajdize winowajca to pokryje
    > koszta
    > naprawy a te będą słone i nikt tego polubownie nie zrobi,
    > z tym gruzem to normalna praktyka złodziejskich wujtuf co sobie
    > samowolnie
    > drogi w cudzych działkach budują i chowają w kieszenie dotacje unijne:O(

    Palik niekoniecznie jest znakiem granicznym :-) - tak codo zasady.

  • 5. Data: 2011-04-25 18:57:05
    Od: "PapaSmerf" <w...@...zł>

  • 6. Data: 2011-04-25 22:29:56
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-04-21 01:11:18 +0200, winyl <w...@d...pl> said:

    > kolega poradził mi się
    > zapytać czy ten ktoś to sam usprzątnie czy nie. Jak nie to wtedy do
    > niego przyjść.

    Koledze nie wierzysz?
    ;>

    --
    Bydlę

  • 7. Data: 2011-04-26 17:17:57
    Od: winyl <w...@d...pl>

    Nie to że nie wierzę Bydlę,ale ukradł Ci kiedyś coś na wsi.Policja zrobi
    dochodzenie i tak winnego nie znajda. Bo nikt nic nie widział i nie
    słyszał. Tak samo będzie z tym gruzem nikt nic nie widział i nie
    słyszał,chociaż wysypanie tego gruzu z wywrotki robi potężny hałas.

    Znajomemu na innej wsi zaiwanili całe ogrodzenie działki siatkę ocynk +
    słupki w biały dzień. Rano o 8 było przyjechał o 18.00 ogrodzenia nie
    było. Na wsi sąsiady wszystkie głuche i ślepe.

    Co w takim razie jest oznaczeniem granicy działki jak nie słupek, palik
    albo kamień geodezyjny? Panie Robercie.

    Tak jak Papa mówi jakiś urzędas sobie chciał zrobić drogę. PINB mówią,
    że nie uznają tego gruzu jako utwardzenia,a raczej dla nich jest to
    pozbycie się odpadu. Najlepiej zgłosić na policję albo kamerę zamotować
    i zobaczyc co się nagra. Tak mi poradzili w PINB. A i jeszcze ostrzegali
    jak na kogoś napuszę ich, to ten ktoś może ich na mnie napuscić,podobno
    najczęstsza praktyka.

    Działka drogowa jest własnością Skarbu Państwa. Pytałem się w zarzadzie
    dróg gminy i nic nie wiedzą żeby ktoś na tej drodze coś od nich
    robił.Powiedzieli mi że to moja strata i oni tego odpadu sprzątać nie będą.

    Ktoś ma jeszcze jakieś konstruktywne rady. Może zgłosić pozbycie się
    odpadu na mojej działce/dz.skarbu państwa do jakieś ochrony środowiska?

  • 8. Data: 2011-04-26 17:48:18
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2011-04-26 19:17, winyl pisze:

    > Co w takim razie jest oznaczeniem granicy działki jak nie słupek, palik
    > albo kamień geodezyjny? Panie Robercie.

    § 17. 1. Punkty graniczne należy utrwalić znakami naziemnymi i podziemnymi.
    Znaki naziemne wykonuje się z betonu, kamienia naturalnego lub
    innego trwałego materiału. Jako znaki podziemne mogą być
    użyte rurki drenarskie, butelki, płytki betonowe
    lub inne podobne przedmioty.
    2. Na terenach o utwardzonej nawierzchni nie jest wymagane
    umieszczanie znaków podziemnych. Jako znaki naziemne mogą
    być użyte: rurki, pręty, bolce i inne podobne przedmioty
    wykonane z trwałego materiału.
    3. Utrwalenie punktów granicznych palami drewnianymi wykonuje
    się jedynie na terenach grząskich i podmokłych.
    Pale powinny być zaimpregnowane.

    --
    spp

  • 9. Data: 2011-04-29 17:05:40
    Od: "Papu5murfu" <b...@3...japonia>

    > Palik niekoniecznie jest znakiem granicznym :-) - tak codo zasady.

    wienc ośfieć nas jakie paliki są znakami gramicznymi a jakie nie są:O)

  • 10. Data: 2011-04-29 20:25:03
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Papu5murfu" <b...@3...japonia> napisał w wiadomości

    > wienc ośfieć nas jakie paliki są znakami gramicznymi a jakie nie są:O)

    Znakami granicznymi są te, które geodeta obsadza zgodnie z procedurą.
    Natomiast te, które sobie ktoś tam wbija już nie są.