  • 1. Data: 2011-04-21 06:51:16
    Temat: Metraz mieszkania do czynszu
    Od: w...@g...com

    Kupilem mieszkanie na rynku pierwotnym z konkretnym metrazem wpisanym w
    umowe przedwstepna, jednak metraz uzyty przez developera do obliczenia
    czynszu jest wyzszy o niecaly 1m2. Czy czynsz powinien byc liczony od
    metrazu z umowy czy od stanu faktycznego (niezaleznie od tego czy jest
    wyzszy czy nizszy)? Zgodnie z umowa: "ustrony ustalaja ze dokonanie pomiaru
    wybudowanego lokalu zostanie dokonane w oparciu o norme nr PN70-B 02365, a
    dla potrzeb rozliczenia powierzchni lokalu nie beda uwzgledniane dokonane
    na wniosek Kupujacego zmiany aranzacji lokalu powodujace zmiane powierzchni
    lokalu.", czyli zmiana metrazu wybudowanego wzgledem projektowym nie
    powodowala zmiany ceny zakupu, ale juz czynsz moze bazowac na innym
    metrazu?

    --
    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 2. Data: 2011-04-26 17:37:34
    Temat: Re: Metraz mieszkania do czynszu
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 21 Apr 2011, w...@g...com wrote:

    > Kupilem
    ^^^^^^^
    ^^^^^^^

    > mieszkanie na rynku pierwotnym z konkretnym metrazem wpisanym
    > w umowe przedwstepna, jednak metraz uzyty przez developera do obliczenia
    > czynszu
    ^^^^^^^
    ^^^^^^^

    Niemożliwe.
    Prawnie niemożliwe.
    Tak, ja *wiem*, że potocznie nazywa się "czynszem" *różne* opłaty,
    które czynszem *nie są*.

    I dla porządku - czynsz to opłata, którą dzierżawca lub najemca
    płacą właścicielowi lub dzierżawcy lub najemcy który ma prawo
    "podnajmu". Ta i tylko ta opłata!

    Skoro nie o nią chodzi, to my nijak nie wymyślimy jaką
    opłatę, znaczy za co i na jakiej postawie ustalaną, masz
    na myśli.
    Pat.

    Jeśli to jakaś opłata umowna, to z Twojej umowy wynika, wg czego
    jest liczona. A to nie my ją mamy (tę umowę) lecz Ty!
    I tak, nie widać przeszkód żeby opłata nie miała być od *rzeczywistej*
    powierzchni, a nie wirtualnej, która stanowiła podstawę zapłaty za
    mieszkanie.

    pzdr, Gotfryd