    From: "A. Filip" <a...@b...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Znieważenie osoby zmarłej.
    Date: Sat, 15 Aug 2015 23:54:55 +0200

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:
> [...]
    0343,zniewazono-sp-lecha-kaczynskiego-zawiadomienie-
    do-prokuratury.html?utm_source=RSS&utm_medium=RSS&ut
    m_campaign=10663636

    > Mam wątpliwości, czy denat jest człowiekiem w rozumienia prawa karnego.

    We wszystkich kwestiach nie, w niektórych tak. <ironia> Nie można karać za
    zabójstwo człowieka który jest denatem bo go zabito? </ironia>

    > No właśnie.

    No to operuj _konkretnymi_ paragrafami które są lub nie są odpowiednie do
    obrony pamięci o zmarłych. Bez _konkretnych_ paragrafów twój post nadaje się
    na news:pl.soc.polityka a nie na news:pl.soc.prawo .

    Bez "moralności Kalego" rozstrzygnięcia co do ochrony pamięci o Lechu
    Kaczyńskim uderzą w ochronę pamięci o innych osobach. Prawo zawsze zostawia
    pewną swobodę interpretacji . Zawsze jest kwestia jak się CHCE interpretować
    prawo i jakie interpretacje społeczeństwo jest gotowe zaakceptować jako
    właściwe. W realnym świecie obie te kwestie mają znaczenie szczególnie w
    "głośnych" sprawach.

    Wersja (politycznego) cynika: prokuratura podejmie decyzję dopiero po wyborach
    Sejmowych, a nawet jeśliby umorzyła przed wyborami to będzie odwołanie
    rozstrzygnięte (ostatecznie) po wyborach. Wiec może jednak prokuratura się w
    końcu zdecyduje że znieważyć zmarłego (prezydenta RP3) jednak można i z
    ostrożności zwali rozstrzygnięcie na niezawisły/"niezawisły" sąd.

    --
    A. Filip
    Róży bez kolców, człowieka bez zła, miłości bez bólu - nie znajdziesz.