  • 71. Data: 2023-08-28 21:00:00
    Temat: Re: Znalazł się pieszy!
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 28.08.2023 o 20:26, J.F pisze:

    > Ale tu na razie, nie jest większa sprawa, tylko mniejsza.

    Ale kulsony kłamią zawsze:P

    > Wiec widac im zależało bardzo.

    Ciekawe czemu? No bo przecież to nie jest tak że jak jakiś szeregowy
    kulson zobaczy nagranie przechodzącego w niedozwolonym miejscu to może
    sobie na innych kontynentach szukać?

    > Jak cie okazuje - chyba ma.

    Na filmie nie ma:P

    > Most przeciez był na wprost. Zamkniety?

    No tak. W remoncie. I tak by za chuja pana nie skręcił jadąc 100. A
    jechał szybciej.

    > No ale jak powiedział ze jako świadka, to nie wypada tak od razu
    > stawiac zarzutów :-)

    Ogólnie to pewnie chuja mu mogą zrobić - co o ekstradycję wystąpią?

    > W specyficznych przypadkach moze i tak by mogło byc.

    Ale pamiętasz, że moto nie mogą znaleźć bo mietek nie mieszka gdzie
    zamedlowany a że moto się znalazł 5 metrów za granicą dzielnicy to
    wyszedł z tego incydent graniczyny. To może niech się kurwa kulsony
    wezmą za normalną robotę a nie próbują dorwać pieszego co go prawie
    pijana kurwa samochodem zabiła?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 72. Data: 2023-08-28 21:05:42
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 28.08.2023 o 16:48, Shrek pisze:
    > Przecież widać na nagraniu że wcześniej słupki już kosi i rozwala
    > reflektor.
    Wcześniej od czego?
    Znam to miejsce. On mógł pieszego widzieć idącego przez poprzedni pas.
    Mógł już zacząć hamować.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 73. Data: 2023-08-28 21:07:47
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 28.08.2023 o 17:44, J.F pisze:

    > Ale co racja, to racja.
    > Dziennikarze raczej od rzecznika policji czy prokuratury wiedzą,
    > on użył takiego sformuławania, albo nie.
    > Pismaki zacytowali wiernie, albo nie ..

    A on mówił o poszukiwaniach mężczyzny, który przechodził, czy że szukają
    go W CHARAKTERZE świadka?

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 74. Data: 2023-08-28 22:01:37
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Wcześniej od czego?

    Wcześniej niż wlazł na "jego pas"

    > Znam to miejsce. On mógł pieszego widzieć idącego przez poprzedni pas.
    > Mógł już zacząć hamować.

    To kiepsko, bo wyglądało to raczej jakby w pieszego celował:P A możesz
    napisać co twoim zdaniem za genialny plan nim kierował i gdzie chciał
    pojechać na skrzyżowaniu?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 75. Data: 2023-08-28 22:55:11
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 28.08.2023 o 22:01, Shrek pisze:
    > Wcześniej niż wlazł na "jego pas"

    To chyba niemożliwe, bo te słupki aż tak daleko nie stały.

    > To kiepsko, bo wyglądało to raczej jakby w pieszego celował:P A możesz
    > napisać co twoim zdaniem za genialny plan nim kierował i gdzie chciał
    > pojechać na skrzyżowaniu?

    Nie mam zielonego pojęcia, co on chciał zrobić. Jak patrzę na fotki, to
    moim zdaniem chciał ściąć zakręt, by zmienić pas na lewy. Na prawym oni
    remontują. No i wówczas wyszłoby mu przejechanie tuż przy wysepce, z
    której zszedł pieszy. Ale to domysł, a nie wiedza.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 76. Data: 2023-08-29 02:19:32
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-08-28, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Wówczas mielibyśmy umyślność i zabójstwo. Natomiast spowodowanie wypadku
    > z zasady jest nieumyślne. Ważnym, by udowodnić, że umyślnie naruszył
    > zasady bezpieczeństwa. W tym wypadku wszedł w miejscu zabronionym pod
    > koła nadjeżdżającego pojazdu, który w mojej ocenie powinien był móc
    > dostrzec przy minimum ostrożności, czyli spojrzeniu w tamtą stronę.

    Moment. Facet jedzie 50km/h lub mniej (przyjmując takie ograniczenie).
    Pieszy wyłazi mu na drogę. Tamten dostrzega go tak wczesnie jak
    pozwalają na to warunki, próbuje hamować lub go ominąć, ale jest to w
    tych konkretnych warunkach niemożliwe i dochodzi do wypadku (np.
    samochód wpada w poslizg i dachuje). To przesądza o winie pieszego. Tu
    nie ma kwestii umyślności.

    Natomiast wariant drugi, skrajny jest taki, że kierowca jedzie z dużą
    prędkością i nawet gdyby ten pieszy przechodził tam przez oznakowane
    przejście to przy tej prędkości, widoczności etc. i tak skończyłoby się
    to wypadkiem (nie można bezpiecznie zatrzymac pojazdu, nie moż
    bezpiecznie ominąć pieszego).

    Z jakiś eksperymentów procesowych powinno wyjść, do której sytuacji jest
    bliżej.

    > Tylko z moich pobieżnych obliczeń wynika, że jazda w limicie tu niczego
    > nie zmieniała. I tak by nie zdążył przejść i poniekąd zmusił kierującego
    > do nagłego hamowania. Bo gdyby nie to, to jeszcze by obleciało.

    Pytanie też, jaki byłby skutek tego hamowania. Nie musi być przeciez
    utrata kontroli, a to się właśnie stało i doprowadziło do wypadku.

    --
    Marcin

  • 77. Data: 2023-08-29 06:20:05
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > To chyba niemożliwe, bo te słupki aż tak daleko nie stały.

    Wystarczy zobaczyć.

> [...]
    > remontują. No i wówczas wyszłoby mu przejechanie tuż przy wysepce, z
    > której zszedł pieszy. Ale to domysł, a nie wiedza.

    Ale wiesz, że dalej był remont i "eska" na przeciwny pas?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 78. Data: 2023-08-29 11:17:41
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 29 Aug 2023 00:19:32 GMT, Marcin Debowski wrote:

> [...]
    > tych konkretnych warunkach niemożliwe i dochodzi do wypadku (np.
    > samochód wpada w poslizg i dachuje). To przesądza o winie pieszego.

    Ten tego ... jak nie umie hamowac ani omijac, to niech jedzie 30 :-)

    > Tu nie ma kwestii umyślności.

    Jak najbardziej moze być, jesli pieszy celowo wylazl, bo chcial
    zobaczyc jak tamten sie rozbija.

> [...]
    > bezpiecznie ominąć pieszego).
    >
    > Z jakiś eksperymentów procesowych powinno wyjść, do której sytuacji jest

    Tu jest jeszcze inaczej, bo pieszy nawet nie wszedl na jego pas ruchu.
    Tylko co najwyzej "nastraszył".
    Nastraszenie w zasadzie moze być przyczyną wypadku, ale ... jakby
    jechal 50, to by zadnego wypadku nie było.

    J.

  • 79. Data: 2023-08-29 11:30:36
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    "J.F" <j...@p...onet.pl> pisze:

    > Ten tego ... jak nie umie hamowac ani omijac, to niech jedzie 30 :-)
    > [...]

    Wydaje mi się że pamiętam wyrok sądu idący po linii że zasada
    ograniczonego zaufania w ruchu drogowym nie jest zasadą braku zaufania.

    --
    A. Filip

  • 80. Data: 2023-08-29 12:03:45
    Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl>

    U mnie się nagrał koleś jak zajebał rower przypięty przed sądem i też nie warto było
    go szukać.
    A jak mi zajebali auto to nie poszli po monitoring "i tak by nic nie było widać"
    (chuj administrator sąsiedniej wspólnoty z którą
    darliśmy koty mi nie dał), bo po co później mieliby tłumaczyć, że nie warto szukać.
    W sumie im więcej narzędzi im dajesz, tym bardziej nieszczęśliwi.

    -----