eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoZnalazł się pieszy! › Re: Znalazł się pieszy!
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!2.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!weretis.net!feeder8.news.weretis.net!newsreader4.netcolog
    ne.de!news.netcologne.de!peer01.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!feeder.
    cambriumusenet.nl!feed.tweaknews.nl!posting.tweaknews.nl!fx05.ams1.POSTED!not-f
    or-mail
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: Znalazł się pieszy!
    References: <uccs6j$ltv$18$Shrek@news.chmurka.net>
    <1o60uhzbhyhpu$.rplfxjtrewph$.dlg@40tude.net>
    <ucd7h2$6pq$2$Shrek@news.chmurka.net>
    <1...@4...net>
    <ucdukc$ss1$1$RTomasik@news.chmurka.net>
    <ucejsc$6pp$3$Shrek@news.chmurka.net>
    <ucfbn2$nsb$1$RTomasik@news.chmurka.net> <ucfkai$16hda$1@dont-email.me>
    <ucgipg$kho$1$RTomasik@news.chmurka.net>
    <LcRGM.363374$mIIb.59162@fx11.ams1>
    <uchq30$b9h$1$RTomasik@news.chmurka.net>
    User-Agent: slrn/1.0.3 (Linux)
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 42
    Message-ID: <oQaHM.291213$L_f2.160646@fx05.ams1>
    X-Complaints-To: a...@t...nl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 29 Aug 2023 00:19:32 UTC
    Organization: Tweaknews
    Date: Tue, 29 Aug 2023 00:19:32 GMT
    X-Received-Bytes: 3284
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:840370
    [ ukryj nagłówki ]

    On 2023-08-28, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:
    > W dniu 28.08.2023 o 01:43, Marcin Debowski pisze:
    >
    >>> Oczywiście to zgrubne obliczenia oparte na jednym filmiku. Ale pokazują,
    >>> że jeśli nawet pieszy z tych 70 metrów nie był w stanie ocenić prędkości
    >>> pojazdu, to nawet przy dopuszczalnej w mieście wymuszał pierwszeństwo na
    >>> kierującym.
    >> Tylko, że samo to nie spowodowało wypadku, czy też nie musiało
    >> spowodować. Musiałbyś MZ wykazać, że nawet przy prawidłowej predkości
    >> kierowca straciłby panowanie i skończył jak skończył.
    >
    > Wówczas mielibyśmy umyślność i zabójstwo. Natomiast spowodowanie wypadku
    > z zasady jest nieumyślne. Ważnym, by udowodnić, że umyślnie naruszył
    > zasady bezpieczeństwa. W tym wypadku wszedł w miejscu zabronionym pod
    > koła nadjeżdżającego pojazdu, który w mojej ocenie powinien był móc
    > dostrzec przy minimum ostrożności, czyli spojrzeniu w tamtą stronę.

    Moment. Facet jedzie 50km/h lub mniej (przyjmując takie ograniczenie).
    Pieszy wyłazi mu na drogę. Tamten dostrzega go tak wczesnie jak
    pozwalają na to warunki, próbuje hamować lub go ominąć, ale jest to w
    tych konkretnych warunkach niemożliwe i dochodzi do wypadku (np.
    samochód wpada w poslizg i dachuje). To przesądza o winie pieszego. Tu
    nie ma kwestii umyślności.

    Natomiast wariant drugi, skrajny jest taki, że kierowca jedzie z dużą
    prędkością i nawet gdyby ten pieszy przechodził tam przez oznakowane
    przejście to przy tej prędkości, widoczności etc. i tak skończyłoby się
    to wypadkiem (nie można bezpiecznie zatrzymac pojazdu, nie moż
    bezpiecznie ominąć pieszego).

    Z jakiś eksperymentów procesowych powinno wyjść, do której sytuacji jest
    bliżej.

    > Tylko z moich pobieżnych obliczeń wynika, że jazda w limicie tu niczego
    > nie zmieniała. I tak by nie zdążył przejść i poniekąd zmusił kierującego
    > do nagłego hamowania. Bo gdyby nie to, to jeszcze by obleciało.

    Pytanie też, jaki byłby skutek tego hamowania. Nie musi być przeciez
    utrata kontroli, a to się właśnie stało i doprowadziło do wypadku.

    --
    Marcin

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1