  • 1. Data: 2002-11-05 10:37:23
    Temat: Zmniejszenie pensji
    Od: "Emila" <e...@i...pl>

    Moje pytanie dotyczy obniżenia wynagrodzenia. Pracuję w firmie 3 lata i
    kilka miesięcy, teraz ze względu na trudną sytuację firmy, recesję na rynku
    itp szef chce obniżyć pensję. Czy muszę się na to zgodzić, co się dzieje
    jeżeli się nie zgodzę? Jeżeli zgodzę się to czy szef musi zmienić moją
    dotychczasową umowę o pracy? Czego w takim przypadku powinnam się domagać,
    jakie są moje prawa?
    Może ktoś zna adres internetowy gdzie mogę znaleźć informacje na ten temat?

    Dziękuję za udzielenie odpowiedzi

  • 2. Data: 2002-11-05 11:14:03
    Temat: Re: Zmniejszenie pensji
    Od: Ender <m...@m...poczta.onet.pl.usun.malpe>

    Użytkownik Emila napisał:

> [...]
    > rynku
    > itp szef chce obniżyć pensję. Czy muszę się na to zgodzić, co się dzieje

    Jak się nie zgodzisz to należy to traktować jako wypowiedzenie umowy o
    pracę przez pracodawcę.

> [...]
    domagać,
    > jakie są moje prawa?
    > Może ktoś zna adres internetowy gdzie mogę znaleźć informacje na ten

    Oczywiście kodeks pracy:
    http://isip.sejm.gov.pl/PRAWO.nsf/4326b1a242fc14fd41
    2563d20069fee3/efc5ae3d09c700a3c12566570049c352/$FIL
    E/D19740141.pdf

  • 3. Data: 2002-11-05 12:36:52
    Od: "Natalia Slowik - www.beep.pl" <n...@b...pl>

    Użytkownik "Emila" <e...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jakie są moje prawa?
    > Może ktoś zna adres internetowy gdzie mogę znaleźć informacje na ten

    Oczywiscie musi sie pani zgodzic, poniewaz niezgoda jest wyrazem rezygnacji
    z pracy. Oczywiscie nie bierzemy pod uwage kwestii minimalnej stopy plac, bo
    to juz inna kwestia. Pozdrawiam.

    --
    Natalia Slowik,
    Dzial Kontroli Jakosci Grupy BeeProvider

    Hosting lepszy niz miod!

    http://www.beep.pl/?n=1

    Kliknij, skosztuj slodyczy!

  • 4. Data: 2002-11-05 13:46:46
    Od: "Emila" <e...@i...pl>

    A czy przysługuję mi jakiś czas na podjęcie decyzji? Czy muszę udzielić
    odpowiedzi natychmiast?

    Użytkownik Natalia Slowik - www.beep.pl <n...@b...pl> w wiadomości do
    grup dyskusyjnych napisał:aq8e2d$ito$...@n...tpi.pl...

  • 5. Data: 2002-11-05 14:05:51
    Od: "Natalia Slowik - www.beep.pl" <n...@b...pl>

    > A czy przysługuję mi jakiś czas na podjęcie decyzji? Czy muszę udzielić
    > odpowiedzi natychmiast?

    Wydaje mi sie, ze do konca umowy o prace, jesli jest tam okreslona suma jaka
    ma byc obnizona. Ale nie jestem tego taka pewna. Pozdrawiam.

  • 6. Data: 2002-11-05 15:48:37
    Od: tan <t...@n...o2.pl>

    Natalia Slowik - www.beep.pl wrote:

    > Oczywiscie musi sie pani zgodzic, poniewaz niezgoda jest wyrazem rezygnacji
    > z pracy. Oczywiscie nie bierzemy pod uwage kwestii minimalnej stopy plac, bo
    > to juz inna kwestia. Pozdrawiam.

    Poprosze o podstawe prawna tego twierdzenia.;)
    Brak zgody na obnizenie pensji w zadnym przypadku
    nie moze byc rownoznaczny z rezygnacja z pracy.
    Co najwyzej moze _zaowocowac_ wypowiedzeniem
    umowy o prace _przez_pracodawce_.

    Nie znam podstaw prawnych, ale podpowiada tu sama
    logika;). Prosze sie zastanowic jaki sens mialy
    by chociazby zwolnienia, gdyby Twoje twierdzenie
    bylo prawdziwe;)

    pozdrawiam - tan.

  • 7. Data: 2002-11-05 16:41:10
    Od: "Serwiz" <r...@g...pl>

    Użytkownik "tan" <t...@n...o2.pl> napisał w wiadomości:
    > Natalia Slowik - www.beep.pl wrote:
    [...]
> [...]
    >
    > Nie znam podstaw prawnych, ale podpowiada tu sama
    > logika;). Prosze sie zastanowic jaki sens mialy
    > by chociazby zwolnienia, gdyby Twoje twierdzenie

    Niestety odmowa przyjęcia nowych warunków płacy jest jednoznaczne z
    rozwiązaniem umowy o pracę. Tutaj masz cały tekst kodeksu pracy zwłaszcza
    Oddział 3 - Rozwiązanie umowy o pracę za wypowiedzeniem. Zwróć szczególną
    uwagę na Art.42.
    http://prawo.hoga.pl/_akty_prawne_full.asp?strona=&i
    d=68&pg=3

    Pozdrowienia
    Serwiz

  • 8. Data: 2002-11-05 17:57:41
    Od: tan <t...@n...o2.pl>

    Serwiz wrote:

> [...]
    > Oddział 3 - Rozwiązanie umowy o pracę za wypowiedzeniem. Zwróć szczególną

    Z tym sie zgodze. Moze wyrazilem sie w poprzednim poscie
    niezbyt scisle. Nie chodzi mi o to, ze nieprzyjecie nowych
    warunkow pracy nie jest rownoznacznez rozwiazaniem umowy
    o prace. Chodzilo mi o to, ktora strona rozwiazuje umowe.

    Poczytalem sobie troche tekstu ze strony z podanego linku
    i wedlug mojego rozumienia w omawianym przypadku (przy
    odmowie przyjecia nowych warunkow pracy/placy przez
    pracownika) _pracodawca_ rozwiazuje umowe (ze wszystkimi
    tego konsekwencjami), a _nie_pracownik_.
    Chyba, ze czegos nie zrozumialem;) - w takim razie prosze
    o dalsze wskazowki:).

    pozdrawiam - tan

    -------------------------
    chcesz do mnie napisac
    wytnij "nos." z adresu:
    t...@n...o2.pl
    -------------------------

  • 9. Data: 2002-11-05 23:11:34
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Tue, 5 Nov 2002, Emila wrote:

    >+ A czy przysługuję mi jakiś czas na podjęcie decyzji? Czy muszę udzielić
    >+ odpowiedzi natychmiast?

    Zdaje się że namiar na KP ktoś już podawał - AFAIK połowa
    okresu do momentu wypowiedzenia to twój czas do namysłu.
    (i proszę: pisz pod cytatami !)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 10. Data: 2002-11-07 08:03:52
    Od: "Gerard" <g...@z...com.pl>

> [...]
    >tego konsekwencjami), a _nie_pracownik_.
    >Chyba, ze czegos nie zrozumialem;) - w takim razie prosze

    Dobrze zrozumiałeś :-)