  • 1. Data: 2002-11-05 10:21:32
    Temat: Swobodny dostep do informacji ???
    Od: "666" <j...@o...pl>

    Która ustawa mówi o prawie obywatela do swobodnego dostepu do informacji w gminach?
    I czy taka ustawę można zastosować do działalności sp. z o.o. której 100% udziałowcem
    jest gmina?
    Przede wszystkim chodzi o mozliwość zapoznania sie z protokołami posiedzeń
    zgromadzenia wspólników (czyli praktycznie zarządu gminy, ale nie sa to posiedzenia
    zarządu gminy same w sobie), rady nadzorczej i zarządu takiej spółki.
    Będąca w 100% własnością gminy spółka z o.o. w radzie nadzorczej której powołani
    przez zgromadzenie wspólników spółki czyli burmistrza i wiceburmistrzów zasiadał pan
    Iksiński i zasiada pani Igrekowska zleciłą usługi innej już całkiem prywatnej spółce
    w której prezesem zarządu jest tenże pan Iksiński właśnie a wiceprezesem ta sama pani
    Igrekowska (myślę, że są oni także udziałowcami, ale sprawdzę to w tych dniach).
    Czy na takie zlecenie usług przez spółkę posiadaną w 100% przez gminę nie wymagana
    byłaby w tym przypadku oferta publiczna?
    Gdyby sie ona odbyła (o czym nie wiem, ale wątpię, choć przewodniczący rady
    nadzorczej poinformował mnie ustnie zasłaniając się niepamięcią, że prawdopodobnie
    był konkurs ofert) jak zapewnić poufność i rzetelność postepowania skoro rada
    nadzorcza ma wgląd w każdy obszar działalnosci spółki z o.o.??
    JaC