  • 1. Data: 2002-11-05 07:26:16
    Temat: Wczesniejsze uzyskanie pelnoletnosci przez dziewczyne
    Od: "Kicia" <i...@o...pl>

    Dzien Dobry:)

    Słyszałam iż dziewczyna poprzez wyjście za mąż może uzyskac pelnoletnosc,
    i mam kilka pytanek w związku z tym:)
    1.Czy to prawda ze rodzice niemusza sie zgodzic na ślub , tylko sad decyduje
    ?
    2. Na co zwraca uwage sad. w swojej decyzji?
    3 Czy gdy np rodzice sie lepiej sytuowanie niz chlopak dziewczyny to sad
    moze odmowic ?
    4.Czy wtedy mozna zamieszkac z chlopakiem normalnie, czy nadal bede musiała
    mieszkac z rodzicami?
    5. Jeszcze jedno pytanko mam bo uslyszałam to i bardzo mnie zdziwilo a
    mianowicie, Czy prawda jest
    iz inwalida I grupy inwalidzkiej niemoze wziasc slubu ????( dla mnie to
    glupota, lecz tak slyszalam o matki)

    Dziekuje i Czekam na Odpowiedzi:)
    Pozdrawiam Zosia

  • 2. Data: 2002-11-05 08:55:26
    Od: "Depilator" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kicia" <i...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > i mam kilka pytanek w związku z tym:)
    > 1.Czy to prawda ze rodzice niemusza sie zgodzic na ślub , tylko sad

    Tak.

    > 2. Na co zwraca uwage sad. w swojej decyzji?

    Na tzw. całokształt.

    > 3 Czy gdy np rodzice sie lepiej sytuowanie niz chlopak dziewczyny to sad
    > moze odmowic ?

    Na pewno nie z tego powodu.

    > 4.Czy wtedy mozna zamieszkac z chlopakiem normalnie, czy nadal bede
    musiała
    > mieszkac z rodzicami?

    Można mieszkać gdzie dusza zapragnie - nawet pod mostem ;-)

    To oczywiście bzdura.

    Pozdrawiam i życzę powodzenia :-)

    --
    Depi.

  • 3. Data: 2002-11-05 09:35:26
    Od: "Kicia" <i...@o...pl>

    > Na tzw. całokształt.

    To znaczy na co,? moge prosic wiecej szegolow:)

    > Na pewno nie z tego powodu.

    To z jakiego powodu sad moze odmowic ?

    Pozdrawiam
    kicia

  • 4. Data: 2002-11-05 13:22:09
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Kicia <i...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:aq83eh$l98$...@n...gazeta.pl...

    > To znaczy na co,? moge prosic wiecej szegolow:)

    > To z jakiego powodu sad moze odmowic ?

    Z ważnych powodów sąd opiekuńczy może udzielić zezwolenia na zawarcie
    związku osobie niepełnoletniej.
    Taką zgodę sie uzyska jeśli z okolicznosci wynika ,ze zamierzone małżeństwo
    bedzie zgodne z dobrem założonej rodziny oraz interesem społecznym /art.10
    k.r.o
    ważnymi powodami do zawarcia mogą być np:
    -urodzenie dziecka ze stosunku stron zamierzonego małżeństwa
    -ciąża wynikła z takiego stosunku
    -istniejący już między stronami,co najmniej od kilku miesięcy,trwały związek
    faktyczny,stwarzający prawdopodobieństwo zajścia kobiety w ciąży....

    :-) a dla informacji podam ,niekiedy w złożonym wniosku małolata pisze :-)))
    ,że prosi o zgodę na bo się kochamy :-)))
    i to wszystko te są najzabawniejsze ...więc napisz taki wniosek z głową :-))

    Sandra