  • 1. Data: 2002-11-05 10:00:13
    Temat: Kiedy przedawnienie ???
    Od: "--Sm@R--" <s...@w...pl>

    Podpisałem umowę i dałem zaliczkę na wykonanie usług. Usługodawca nie
    wywiązał się z niej i nie oddał mi zaliczki - miało to miejsce w czerwcu
    2000 roku. Czy mogę skierować sprawę do sądu cywilnego po takim czasie. Wiem
    że sprawca przebywa za granicą i nie będzie możliwe jego stawienie się na
    rozprawę - co w tym wypadku zrobić ??? Chciałbym żeby przy jego odwiedzinach
    w Polsce zatrzymali mu paszport, czy jest to możliwe ??? I kto poniesie
    koszty rozprawy ???

    Druga sprawa to kara nałożona na mnie przez firmę za niedotrzymanie umowy
    (Idea centertel), czy te sprawy się przedawniają - bo od monitu w tej
    sprawie minęło równe 2 lata - czy mam płacić czy jest to już przedawnione -
    jestem uczciwy i mogę to zapłacić ale bez odsetek, czy kartą przetargową
    może być przedawnianie ???

    --

    Pozdrowienia, Smar
    GG: 481719