    From: "Stokrotka" <o...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zmiany ws. umów tymczasowych - kolejny prawny babol?
    Date: Sat, 30 Aug 2014 18:52:18 +0200

    >....U nas przedsiębiorca nie może zaplanować nic na dłużej,
    > bo nikt mu nie zagwarantuje, jakie będą za kilka miesięcy przepisy.

    To nie powinien zatrudniać.
    Albo może zlikwidować biznes.
    Nikt mu nie nakazuje kierowania robotą i ludźmi.

    > Problemem nie są umowy na czas określony, ....
    Są. Pszedsiębiorcy biorą się niezwykle często, by nie napisać prawie zawsze
    z braku wyobraźni.

    Miałam kiedyś takiego szefa. Jak jakaś baba dzwoniła z typowym w informatyce
    praktycznej problemym "nie drukuje mi się", a szef poszedł i zobaczył, że
    monitor zdehł (jej się nie drukowało, nie powiedziała, że nie widzi tego co
    ma wydrukować) to zwykle odpowiadał o takiej "zwolnić".

    Wolał też pracować na umowie śmieciowej niż zwykłej.
    Nie rozumiał skutku: ani społecznego, ani idywidualnego braku stabilości
    zatrudnienia.
    Nie rozumiał, że sam kiedyś powinien wypracować emeryturę, nie rozumiał, że
    zatrudnianie pracownika i zwalnianie, i poszukiwanie pracy i pracownika (z
    drugiej strony) jest niezwykle kosztowne (faktycznie, nie na papierku
    księgowego). Nie rozumiał, że rozliczenia podatkowe zajmują mu mnustwo czasu
    i pracuje więcej niż etatowy pracownik.
    Nie rozumiał, że kierowanie biznesem to nie tylko pszewidywanie ile czasu
    zajmie projekt i oprogramowanie, że na biznes mają wpływ warunki zewnętszne
    , np celowe akcje sabotujące, i wywiadowcze.
    Nie miał pojęcia o kierowaniu ludźmi, że ta pani (lata 90) powinna być
    pszeszkolona, a jak ze względu na wiek się nie nadaje, to powinna mieć daną
    inną robotę , co w dużej firmie nie stanowiło by problemu.
    A jak zrozumiał to już był złajdaczoną świnią.

    --
    http://ortografia.3-2-1.pl/ w zakładce 'inne' syntezator mowy czytający
    cyrylicę GdakMini2_02 i program dietetyczny Ananas1_03f