  • 1. Data: 2002-05-29 13:52:44
    Temat: Zmiana paszportu (nazwiska)
    Od: <b...@g...pl>

    Witam,

    mam pytanie odnosnie zmiany paszportu. Otoz sytuacja wyglada nastepujaco.
    waznosc paszportu konczy sie pod koniec 2002 roku. Osoba wstepuje w zwiazek
    malzenski i zmienia nazwisko (poczatek sierpnia). Bardzo wazne jest aby: w
    trakcie oczekiwania na nowy paszport moc wyjezdzac za granice (miec stary
    paszport) oraz aby jak najwczesniej (od daty slubu) otrzymac nowy paszport z
    nowym nazwiskiem.

    Stad pytania:
    - czy w okresie oczekiwania na nowy paszport mozna poslugiwac sie starym?
    - w jaki sposob mozna skrocic czas pomiedzy slubem (konkordatowy) a otrzymaniem
    nowego paszportu (moze wystarczy jeszcze przed slubem zlozyc podanie a potem
    dostarczyc skrocony odpis aktu malzenstwa)?
    - istnieje jakis sposob znacznego przyspieszenia wydania paszportu?

    Moze ktos mialby jakies inne pomysly lub doswiadczenia, za ktore bede bardzo
    wdzieczny...

    Pozdrawiam,
    BS

    Wroclaw

  • 2. Data: 2002-05-29 14:01:44
    Temat: Re: Zmiana paszportu (nazwiska)
    Od: "Qwax" <...@...q>

    Pozostać przy swoim nazwisku!!

    ;-)))

    Pozdrawiam
    Qwax

  • 3. Data: 2002-05-29 14:05:45
    Od: "Bax" <b...@n...pl>

    Użytkownik <b...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > nowym nazwiskiem.
    >
    > Stad pytania:
    > - czy w okresie oczekiwania na nowy paszport mozna poslugiwac sie

    Tak. Przy odbiorze nowego, stary zostaje "przedziurkowany" co jest
    rownowazne z jego uniewaznieniem.

> [...]
    potem
    > dostarczyc skrocony odpis aktu malzenstwa)?

    Nie wiem.

    > - istnieje jakis sposob znacznego przyspieszenia wydania paszportu?

    Nie.

    > Moze ktos mialby jakies inne pomysly lub doswiadczenia, za ktore bede
    bardzo
    > wdzieczny...

    Moja zona posługuje sie paszportem z panienskim nazwiskiem. Przeciez
    nikt na granicy nie porownuje tego z dowodem osobistym!

    Krzysztof

  • 4. Data: 2002-05-31 07:19:59
    Od: "SapeR" <s...@e...com>

> [...]
    > paszport z

    > starym?
    >
    > Tak. Przy odbiorze nowego, stary zostaje "przedziurkowany" co jest

    Tego przed zawarciem malzenstwa nie mozna zalatwic !
    Wniosek dopiero PO .

    > Nie.

    Istnieja ewentualnie nieformalne drogi. Mozna tez skladac podania o
    przyspieszenie
    z waznych powodow - ale pod uwage sa brane jedynie ewentualne zgony w
    rodzinie !
    W sumie to nie jest to smieszne, ale prawdziwe !

    > Moja zona posługuje sie paszportem z panienskim nazwiskiem. Przeciez
    > nikt na granicy nie porownuje tego z dowodem osobistym!

    Moze z dowodem osobistym nie , ale lekki problem sie robi
    przy rezerwacji biletu lotniczego, gdzie nazwisko sie podaje.
    Oczywiscie mozna podac stare. :)

  • 5. Data: 2002-05-31 11:23:48
    Od: "Bax" <b...@n...pl>

    Użytkownik "SapeR" <s...@e...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > rodzinie !
    > W sumie to nie jest to smieszne, ale prawdziwe !

    Jeszcze rok temu mozna było w Poznaniu za oficjalną opłatą 400 złotych
    otrzymać paszport w kilka dni. Kiedy próbowałem tak tego roku, nie było
    to już możliwe - w ramach usprawnienia pracy urzędów wszystko jest
    wysyłane "do Warszawy" i tam przygotowywane. Poprzednio było na miejscu
    :-/.

    Krzysztof