  • 11. Data: 2010-08-05 18:19:17
    Temat: Re: Zgubienie dokumentów
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    W dniu 2010-08-05 20:12, witek pisze:
    > Przy czym pamiętaj, że jak przyjdziesz i powiesz, że ci tą śrubkę
    > ukradli, to zgłoszenie i owszem przyjmą, a ty ewentualnie dostaniesz 2
    > lata w zawiasach.

    Wystarczy, że powie iż mu się wydaje, że mu DO ukradli. W jaki sposób
    ktokolwiek wykaże, iż kłamał (pomijam, że się sam przyzna) ?

    --
    Mithos

  • 12. Data: 2010-08-05 18:24:13
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Mithos wrote:

    > Wystarczy, że powie iż mu się wydaje, że mu DO ukradli. W jaki sposób
    > ktokolwiek wykaże, iż kłamał (pomijam, że się sam przyzna) ?

    sam sie przyzna.
    policiant bedzie wolał go przycisnąć i wkopać niż mieć jedną niewykrytą
    sprawę w statystykach i mniejszą premię lub jej brak.

  • 13. Data: 2010-08-05 18:29:08
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    witek pisze:

    > sam sie przyzna.
    > policiant bedzie wolał go przycisnąć i wkopać niż mieć jedną niewykrytą
    > sprawę w statystykach i mniejszą premię lub jej brak.

    Och, żeby tak przyciskali jak komuś faktycznie coś ukradną. Marzyciel :)

    --
    Liwiusz

  • 14. Data: 2010-08-05 18:32:27
    Od: "Stokrotka" <o...@a...pl>

    > sam sie przyzna.
    > policiant bedzie wolał go przycisnąć i wkopać niż mieć jedną niewykrytą
    > sprawę w statystykach i mniejszą premię lub jej brak.
    Taaaaaaaaaaaaak. Jak Amerykanie Araba, pokazywali dziś w TV.
    Powiesić do gury nogami i sam się pszyzna.
    Każdemu kiedyś ukradli jak nie DO to pszynajmniej legitymacje szkolną itp.

  • 15. Data: 2010-08-05 18:48:51
    Od: RD <r...@g...com1>

    Budzik pisze:
    > Osobnik posiadający mail r...@g...com1 napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > ale policja zgłoszenia zagubienia DO nie przyjmie.
    > Zagubienie zgłasza sie u wystawcy DO.

    Pan z Gdańska, o którym mowa, który od 11 lat ma te przypadłości ze
    skradzionym dowodem, dysponował jednak dokumentem z tamtejszej komendy,
    zwanym "zaświadczenie" o kradzieży DO.
    Co do tej samej sytuacji w teraźniejszych czasach - nie wiem, ale
    domniemam, iż Tobie chodzi o zagubienie, a w powyższym przypadku o kradzież.

    Pozdr,
    Rafał

  • 16. Data: 2010-08-06 05:46:58
    Od: Tapatik <t...@b...spamu>

    Użytkownik witek napisał:

    > Przy czym pamiętaj, że jak przyjdziesz i powiesz, że ci tą śrubkę
    > ukradli, to zgłoszenie i owszem przyjmą, a ty ewentualnie dostaniesz 2
    > lata w zawiasach.

    A za co te 2 lata?

    --
    Pozdrawiam,
    Tapatik

  • 17. Data: 2010-08-06 05:54:53
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Tapatik pisze:

    > A za co te 2 lata?

    Policjanci mają szklane kule i wiedzą, że Ci tej śrubki wcale nie ukradli.

    art. 238
    Kto zawiadamia o przestępstwie lub o przestępstwie skarbowym organ
    powołany do ścigania wiedząc, że przestępstwa nie popełniono,

    podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności
    do lat 2.

    --
    Liwiusz

  • 18. Data: 2010-08-06 06:10:40
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    slawek7 pisze:
    > tak, nie dodałem ze chodzi o dowód osobisty.
    > A czy fakt zgubienia policja moze odówic przyjecia takiego zgłoszenia.

    Policja nie jest od zajmowania się twoimi zgubami. Co innego, gdyby
    dokument został skradziony.

    > prawda ze oni nie wydali dowodu, ale chodzi mi własnie o takie
    > zaswiadczenie ze zgłosiło sie utrate dowodu aby nikt na niego nie
    > robił psikusów w postaci np kredytu.

    Takie zgłoszenie niczemu nie przeszkodzi - i tak będziesz musiał w razie
    czego udowadniać, że nie jesteś wielbłądem.

    Idziesz do właściwego miejsca (wystawcy dokumentu) i tam to zgłaszasz, a
    potwierdzoną kopię zgłoszenia sobie gdzieś chowasz - tylko nie zgub ;->

  • 19. Data: 2010-08-06 06:45:34
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    >Powiedzcie mi czy w przypadku zagubienia dokumentów można, trzeba,
    >należy zgłosić ten fakt na policję?

    Jeśli zniknięcie dokumentów nie wiąże się z przestępstwem, to Policja się
    tym nie zajmuje. Zgłasza się wystawcy.
    Nie zapomnij o bankach i innych miejscach tego, typu gdzie byłeś klientem. W
    banku powiedzą Ci jak wpisać dokuemnent do systemu dokumentów zastrzeżonych,
    w ten sposób nie uda się go wykorzystać w żadnym z polskich banków.
    http://dokumentyzastrzezone.pl/

  • 20. Data: 2010-08-06 06:54:25
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "SQLwiel" <n...@o...pl> napisał
    >To tylko drobny przykład ukazujący do czego jest nasze państwo.

    Jasne, zgłoszenie utraty dokumentu powinno zapewniać nietykalność prawną i
    zakaz przesłuchiwania jako świadka...
    Zaraz zgłaszam utratę i jazda na zakupy... ;)